Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: فرار مالیاتی در بخش مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال انجام و به دولت ارسال می ‌شود و از ابتدای برنامه ششم و از سال 95 اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا طاری ‌بخش درباره میزان فرار مالیاتی در بخش مالیات بر ارزش افزوده گفت: از آنجا که مالیات بر ارزش افزوده تابعی از تولید ناخالص داخلی است و آنچه که در قانون آمده را همه ساله وصول کرده ایم می توان گفت که فرار مالیاتی در این بخش وجود ندارد.

وی با اشاره به این که 99 درصد درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده طی هشت ماهه امسال محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است، گفت: در سال جاری 10 گروه از مشاغل را برای نصب صندوق فروش از ابتدای سال 93 فراخوان کرده ایم.

طاری‌بخش با اشاره به این که نرخ مالیات بر ارزش افزوده طبق قانون هر سال یک درصد افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: منتظریم این نرخ به حداکثری که قانون تعیین کرده برسد تا اصلاحیه قانون را ارائه دهیم تا از سال 95 اجرایی شود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با اشاره به این که این نرخ باید به هشت درصد تا پایان برنامه پنجم برسد، اضافه کرد: اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای برنامه ششم و از سال 95 اجرا می‌شود.

وی درباره اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اظهار کرد: اصلاحیه قانون در دست بررسی است و به نظر می رسد سازمان مالیاتی تا پایان سال این اصلاحیه را جمع بندی کرده و به دولت ارائه دهد.

طاری ‌بخش درباره میزان فرار مالیاتی در بخش مالیات بر ارزش افزوده اظهار کرد: در این حوزه فرار مالیاتی زیاد مشاهده نمی شود، اگر چه نمی گوییم همه درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده را وصول می کنیم اما از آنجا که مالیات بر ارزش افزوده تابعی از تولید ناخالص داخلی است و آنچه که در قانون آمده را همه ساله وصول کرده ایم می توان گفت که فرار مالیاتی در این بخش وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 11 قانون مالیات بر ارزش افزوده خدمات بانکی از پرداخت مالیات معاف است، بر همین اساس بانک ها و موسسات اعتباری مجاز از پراخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24