Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سخنگوی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، از اجرایی شدن ابلاغیه معافیت مالیاتی صادرات خبر داد و گفت: این مصوبه حدود دو ماه پیش از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد، اما تاکنون اجرایی نشده است.

به گزارش پول نیوز، غلامحسین شافعی در نشست خبری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: این مصوبه با تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی برای اجرا به صورت رسمی عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه، گزارش نماینده وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص چگونگی اجرای مصوبات دولت در خصوص ابلاغیه معافیت مالیاتی بسیار جامع بود، اظهار داشت: بر اساس تقاضاهای مطرح شده در این جلسه، تدابیری برای کاهش فاصله مصوبات و اجرای آن اتخاذ می شود.

شافعی تصریح کرد: مصوبات دولت به عنوان ابلاغ رسمی باید مورد توجه سازمان ها قرار گیرد تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.

سخنگوی شورای گفت و گو به اعتبارات بانک توسعه اسلامی اشاره کرد و افزود: موضوع استفاده بیشتر از اعتبارات بانک توسعه اسلامی در جلسه امروز نیز مطرح شد و قرار است تمهیدات لازم برای این کار اندیشیده شود تا کشور بیشتر از تسهیلات این بانک استفاده کند. وی همچنین در خصوص کشت فراسرزمینی نیز گفت: در بخش کشاورزی نیز موضوع کشت فراسرزمینی به دلیل محدودیت آب مطرح شد که بر این اساس کشت محصولات کشاورزی در کشورهای همسایه در دست بررسی است و نماینده وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص گزارشی را ارایه داد.

شافعی سپس در خصوص مواد قانونی فضای کسب و کار نیز گفت: قطع گاز در واحدهای تولیدی نیز از موارد مطرح شده در این شورا بود که مورد توجه اعضا و رییس شورا قرار گرفت و درخواست شد در اجرای قانون نظام صنفی سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه، وزارت امور اقتصادی و دارایی برای بررسی موانع تولید کمیته ای را تشکیل داده است، اظهار داشت: برای بررسی موانع تولید سازمان های مختلفی در این کمیته حضور خواهند داشت.

شافعی ادامه داد: موارد بسیاری از موانع تولید از سراسر کشور به این کمیته ارجاع شد که مورد توجه اعضای این کمیته قرار گرفته و مصوباتش اثر مطلوبی داشته است.

وی سپس ترخیص کالاها از گمرک را از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست امروز شورای گفت و گو برشمرد و گفت: روند ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی با اخذ مبالغ حقوق عوارض گمرکی و ترخیص از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس بررسی های انجام شده این روند به خوبی در کشور در حال اجراست.

سخنگوی شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی اضافه کرد: سرویس ارزیابی ویژه گمرک در محل واحدهای تولیدی برای ترخیص مواد اولیه برقرار شده است. وی در پایان به موضوع واردات ماشین آلات دسته دوم نیز اشاره کرد و گفت: این روند بر اساس مصوبه هیات دولت در بخش واردات در حال انجام دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24