Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 مدیرعامل بورس کالای ایران با اعلام این خبر که دستور العمل اجرایی آیین نامه ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی ابلاغ شده است، خواستار توجه ویژه در لایحه بودجه سال 93 به پیش بینی بودجه سیاست قیمت تضمینی محصولات کشاورزی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، دکتر «حسین پناهیان» طی گفتگویی با اعلام این خبر گفت : براساس این ماده قانونی از تاریخ تصویب این قانون، علاوه بر اجراء قانون خرید تضمینی محصولات كشاورزی، در قالب بودجه‌های‌ سنواتی و اعتبار مصوب، سیاست قیمت‌تضمینی نیز برقرار می‌شود.
مدیرعامل بورس کالای ایران  افزود : با ابلاغ این دستور العمل تولیدكنندگان محصولات‌كشاورزی محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند و  در صورت پایین بودن قیمت کشف شده محصولات در این بورس نسبت به قیمت تضمینی اعلام‌شده از سوی دولت، تنها مابه‌التفاوت آن با معرفی بورس کالا، توسط دولت به تولیدكنندگان پرداخت می شود. ویژگی این طرح این است که علاوه بر کاهش بار مالی دولت، استاندارد کشت و خرید محصولات کشاورزی را ارتقا می بخشد.
وی تاکید کرد : باتوجه به اینکه ابلاغ این دستورالعمل همزمان شده است با ارائه لایحه بودجه 93 به مجلس شورای اسلامی، بنابراین لازم است که برای فراهم کردن زمینه های ایجاد این تحول در بخش کشاورزی، در بودجه 93 توجه ویژه ای به تامین مالی اجرای سیاست قیمت تضمینی شود.
«پناهیان» همچنین با بیان اینکه مقدمات عملیات اجرایی این دستورالعمل با مشارکت بورس کالا و وزارتخانه مربوطه آغاز شده است، ابراز امیدورای کرد که با تمهیدات انجام شده، فرایند اجرا بدون هیچ مشکلی عملیاتی شود.
مدیرعامل بورس کالای ایران تشریح کرد : در صورت عدم پیش بینی بودجه قانون مذکور، کشاورزانی که برای محصولات آنها قیمت ها پایین تر از قیمت تضمینی کشف شود، به هنگام اخذ مابه التفاوت آن از وزارتخانه با مشکل مواجه می شوند که این امر می تواند اجرای دقیق الزامات ماده 33 قانون افزایش بهره وری و منابع طبیعی را با مشکل مواجه کند.
براساس این گزارش، مرجع تعیین کیفیت و درجه‌بندی محصولات موضوع این آیین‌نامه، بورس کالا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی است و مقرر شده است که وزارت جهاد کشاورزی پس از دریافت فهرست قطعی معاملات از بورس کالا ظرف دو هفته برای پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تابلو بورس و قیمت تضمینی اعلام شده از سوی هیئت وزیران اقدام کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24