Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه مشاوران‌ املاك تهران با بیان اینکه قیمت مسكن به سطح دوران قبل از التهاب‌ بازارهای ‌اقتصادی بازگشته است، گفت: بازار کنونی مسكن برای خرید‌های مصرفی مناسب است.

حسام عقبایی با بیان اینکه میانگین قیمت هر مترمربع واحدمسكونی در شهر تهران هم‌اكنون به كمتر از 3 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است، گفت: این قیمت در مقایسه با نقطه‌ اوج قیمت در خرداد92، حدود 11 درصد كاهش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاوران‌املاك تهران تصریح کرد: در حال حاضر اطلاعات سامانه رهگیری معاملات مسكن به عنوان داده‌های مرجع برای محاسبه متوسط قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی مركز آمار ایران نیز در تعیین نرخ میانگین، از این سامانه بهره می ‌برد.

وی افزود: روند ماهانه قیمت خرید و فروش آپارتمان مسكونی در این سامانه نشان می ‌دهد موتور تحریك ‌قیمت در بازار مسكن تهران از زمستان سال‌ گذشته تحت تاثیر تشدید التهاب قیمت سكه و دلار شتاب گرفت و در بهار امسال با تشكیل حباب در قیمت‌مسكن، منحنی قیمت با رشد بی ‌سابقه 71 درصدی به بالاترین سطح خود رسید.

عقبایی خاطر نشان کرد: در خردادماه هر مترمربع آپارتمان مسكونی در تهران بطور میانگین 4 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد. اما از تیرماه مسیر نوسان قیمت‌ها تغییر جهت داد و با شیب تندی ارزش معاملاتی واحدهای مسكونی را به سطح پاییز و اوایل زمستان سال‌گذشته برگرداند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه قیمت‌مسكن در حال حاضر در مقایسه ماهانه، نرخ رشد منفی نشان می‎دهد و نزول قیمت تایید می‌شود، گفت: همانطور كه بانك‌مركزی در بررسی تورم و شاخص قیمت‌ ها، همواره تغییرات ماهانه قیمت كالا و خدمات را مبنا قرار می‌دهد و در عین‌حال تورم‌ سالانه را نیز اعلام می‌ كند، برای بازار مسكن و اطلاع واقعی از وضعیت قیمت مسكن نیز لازم است در كنار توجه به رشد سالانه، نوسانات ماهانه و فصلی، ملاك ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: در ماه‌ های اخیر علاوه بر منفی‌شدن نرخ رشد ماهانه قیمت مسكن، نرخ رشد نقطه‌ به‌ نقطه (نسبت به فصل مشابه سال91) نیز كاهش پیدا كرده و از 60 تا 71 درصد بهار92 به 50 درصد در تابستان92 رسیده است.

عقبایی با تاكید بر این كه هم‌اكنون با توجه به فصل سرد سال و همچنین آرامش نسبی قیمت‌ها، شرایط برای خرید مصرفی در بازار مسكن مساعد است، گفت: معاملات مسكن در دو فصل به ترتیب تابستان و اواخر زمستان (شب‌عید) رونق می‌گیرد و در این دو دوره، حجم تقاضای مراجعه‌كننده به بنگاه‌های املاك بیشتر از سایر ماه‌ های سال می ‌شود. بنابراین در فضای آرام اقتصادی و سیاسی این روزها، ریسك خرید مسكن در كمترین حد قرار دارد، ضمن اینكه سطح كنونی قیمت‌ها نیز شكننده ‌تر از گذشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: متقاضیان مصرفی خرید از بازار ملك را به ماه ‌های آتی منتقل نكنند زیرا اگرچه چشم‌اندازی برای افزایش قیمت ‌مسكن در كوتاه ‌مدت وجود ندارد اما خریدهای شب ‌عید و رونق معاملات در آن زمان، امكان چانه‌ زنی با مالكان و خرید با قیمت‌ مناسب را سخت ‌تر خواهد كرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24