Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یک کارشناس ارشد بورس با تشریح دلایل افت امروز شاخص بازارهای سهام و توصیه به سرمایه‌ گذاران در شرایط فعلی، تأکید کرد: مهمترین ضعف‌ بازار، نبود متخصصان اقتصاد سیاسی است تا اثرات اخبار بین‌ المللی را تحلیل و به بازار ارائه کنند.

ابراهیم عنایت در گفت‌ و گو با فارس، درباره افت امروز شاخص ‌های بورس و فرابورس اظهار داشت: در مرحله اول دو دلیل اصلی از جمله رشد مداوم اخیر و فروش سهام توسط بسیاری از سرمایه ‌گذاران برای این افت شاخص متصور است.

وی ادامه داد: زمانی که شاخص به طور مداوم افزایش پیدا می‌ کند، برای مدتی به اصلاح می ‌پردازد و در این میان بسیاری از سهامداران پس از کسب سود، اقدام به فروش می ‌کند.

*فقدان متخصصین اقتصاد سیاسی برای برآورد اثرات اخبار تحریم‌ ها

مدیرعامل کارگزاری بانک پارسیان با بیان اینکه تحریم 17 شخصیت حقیقی و حقوقی و عکس ‌العمل دولت جمهوری اسلامی ایران به چنین اقدامی، از دیگر دلایل افت شاخص است گفت: متأسفانه در بازار سرمایه کارشناسان اقتصاد سیاسی وجود ندارد تا اثرات این اقدامات را در بازار سهام مورد تحلیل قرار دهند.

عنایت تأکید کرد: برخی افراد در بازار نیز به دنبال ایجاد جو‌های روانی غیرمتعارف هستند تا قیمت‌ها تا حد امکان تنزل پیدا کند و برای آنان فرصت خرید ایجاد شده و در آینده به سود برسد.

* عدم توجه به صف‌ های فروش و لزوم سرمایه‌ گذاری بلند مدت

وی با تاکید بر اینکه نباید به صف‌ های فروش در بازار توجه کرد، گفت: بسیاری از صنایع باید در شرایط فعلی مورد تحلیل قرار گرفته و به صورت بنیادی توسط سهامداران خریداری شوند، در این صورت سهامداران حتی با کاهش قیمت سهم در کوتاه‌مدت، در بلند‌مدت ضرر نکرده و حتی به سود خوبی هم دست می‌ یابند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اکنون بخش عمده‌ای از بازار، توسط حقیقی‌ها هدایت می‌شود که باید در این‌باره تأکید کنم این افراد از اطلاعات زیادی برخوردار نبوده و به اتفاقات عکس‌العمل فوری از خود نشان می ‌دهند.

* سیگنال خرید در شرکت ‌های بنیادی؛ افزایش صادرات حتی در شرایط تحریم

وی با بیان اینکه با اصلاح قیمت ایجاد شده در بازار امروز، بسیاری از صنایع با توجه به شرایط بنیادی که دارند، فرصت خرید در آنها ایجاد شده است، تصریح کرد: بسیاری از صنایع  در 9 ماهه ابتدای سال جاری صادراتشان رشد کرده و عملکرد نسبتاً خوبی با توجه به شرایط تحریم رقم زدند.

عنایت با اشاره به اقبال اخیر بازار به صنایع خودرویی تأکید کرد خودروسازان زیان انباشته بالایی داشته و در کوتاه مدت به سوددهی نخواهند رسید. بنابر با سرمایه‌ گذاران نسبت به این صنایع مطالعه بیشتری داشته باشند و به صورت بلند‌ مدت وارد چنین صنایعی شوند.

این مدیر عامل کارگزاری با تأکید بر اینکه رشد و یا افت شاخص بازار سهام مداوم نخواهد بود گفت: بورس ایران با توجه به شرایط ایجاد شده بازاری پرپتانسیل و خوب است و سهامداران باید با ریسک مدیریت ‌شده و بدون توجه به شایعات، پرتفویی متشکل از صنایع مختلف و ETF‌ها تشکیل دهند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24