Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"تصویب عرضه بلوک 17 درصدی هلدینگ خلیج فارس و تجدیدنظر در مصوبه ابطال معاملات آن"، "کارنامه آبانماه واگذاری‌ها" و "۲۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری روی میز خصوصی‌سازی" مهمترین عنوانهای خبری هفته گذشته پبرامون موضوع خصوصی سازی هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای هفته گذشته حوزه خصوصی سازی از این قرار است:

تصویب عرضه بلوک 17 درصدی هلدینگ خلیج فارس

در جلسه هفته گذشته هیات واگذاری قیمت پایه و شرایط واگذاری بلوک 17درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، 50 درصد بعلاوه یک سهم پالایش نفت لاوان، 49 درصد سهام توسعه نفت و گاز سرو، 40 درصد سهام پیمانکاری عمومی گسترش انرژی نوین، 35 درصد سهام مدیریت طراحی و احداث صنایع تکاپو و 17 درصد سهام عمران و مسکن سازان قزوین به تصویب رسید.

تجدیدنظر در مصوبه مربوط به هلدینگ خلیج فارس

خبر دیگر این که پیرو تصمیم شورای رقابت در خصوص ابطال تمام معاملات صورت گرفته بر روی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و همچنین درج خبر مربوط به تصمیمات جلسه 175 شواری رقابت در تاریخ 29 آبان مبنی بر فسخ معاملات مربوط به سهام عرضه شده صندوق بازنشستگی و پس انداز کارکنان شرکت ملی نفت و پنج درصد سایر سهامداران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و با توجه به قطعی شدن معاملات و عدم امکان ابطال معاملات، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران از شورای رقابت درخواست کرد در مصوبه 29 آبان تجدید نظر کند.

کارنامه آبان ماه واگذاری‌ها

تعداد 311 میلیون سهم دولتی به ارزش یک هزار و 147 میلیارد ریال در آبان امسال در بورس و فرابورس به فروش رسید که از این میزان واگذاری 143 میلیون سهم به ارزش 424 میلیارد ریال متعلق به بانک تجارت، 104 میلیون سهم به ارزش 287 میلیارد ریال متعلق به بانک ملت و 2 میلیون سهم به ارزش 14 میلیارد ریال متعلق به ایران ترانسفو بود.

همچنین 41 میلیون سهم بانک صادرات به ارزش 47 میلیارد ریال، 67 هزار سهم پالایش نفت تبریز به ارزش یک میلیارد ریال و 9 میلیون سهم هلدینگ خلیج فارس به ارزش 158 میلیارد ریال در بورس فروخته شد.

تعداد 75 هزار سهم پتروشیمی زاگرس به ارزش کل 2 میلیارد ریال، 9 میلیون سهم تولید نیروی برق سهند به ارزش 209 میلیارد ریال و 500 هزار سهم ذوب آهن اصفهان نیز به ارزش یک میلیارد ریال در ماهی که گذشت در فرابورس خصوصی شد.

رشد ۶۶ درصدی خصوصی سازی در آبان

خبر دیگر این که، در آبان امسال 311 میلیون و 493 هزار سهم 9 دولتی به ارزش یک هزار و 147 میلیارد و 837 میلیون ریال به صورت تدریجی در بورس و فرابورس به فروش رسید که نسبت به مهرماه از نظر حجم و ارزش واگذاریها به ترتیب 66.46 و 25.58 درصد رشد را نشان می دهد.

سازمان خصوصی سازی 104 میلیون و 483 هزار سهم 5 دولتی را نیز به ارزش 854 میلیارد و 237 میلیون ریال در مهر ماه امسال به صورت تدریجی در بورس و فرابورس فروخت.

به خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس معتقدم

هفته پیش محمود گودرزی، وزیر ورزش و امور جوانان در خصوص این که آیا باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار می‌شود یا خیر؟ گفت: باید تاکید کنم که من همواره به خصوصی‌سازی این دو باشگاه معتقد بودم و برای انجام این مهم تعاملات خوبی هم برقرار شده است.

مجلس با واگذاری باشگاه‌های ورزشی از طریق مزایده مخالفت کرد

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح واگذاری باشگاه های ورزشی از طریق مزایده، با 93 رأی موافق، 55 مخالف و 10 ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس با یک فوریت این طرح مخالفت کردند تا این طرح به صورت عادی در کمیسیون مربوط بررسی شود.

در نشست علنی هفته گذشته مجلس، مقداد نجف نژاد به عنوان طراح یک فوریت طرح واگذاری باشگاه های ورزشی از طریق مزایده با بیان اینکه مسئولان دولتی در چند سال گذشته نه به درستی باشگاه های ورزشی را اداره کرده و نه از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کرده اند گفت: در تمام دنیا حدود 50 درصد از منابع باشگاه های ورزشی از محل هایی مانند حق پخش تلویزیون تأمین می شود که متأسفانه در ایران این موضوع نزدیک به صفر است.

آمادگی کامل فرابورس برای معاملاتی شدن سهام عدالت

مدیر عامل فرابورس ایران نیز با بیان اینکه فرابورس به طور کامل آمادگی معاملاتی شدن سهام عدالت را دارد گفت: هم اکنون بحث معاملاتی شدن سهام عدالت پیشرفت قابل ملاحظه و بالایی داشته است.

امیر هامونی درباره زمان ورود سهام عدالت به بازار سرمایه خاطرنشان کرد: از بابت بسترسازی‌های بازار نگرانی وجود نداشته و آمادگی کامل داریم که امیدواریم، با توجه به اقدامات صورت پذیرفته در روزهای پایانی سال و یا ماه‌های ابتدایی سال آینده شاهد معاملاتی شدن سهام عدالت باشیم.

تخصیص ۴۴۴ هزار میلیارد ریال به سهام عدالت

براساس گزارش سازمان خصوصی‌سازی تاکنون نزدیک به ۴۳ میلیون نفر سهام عدالت دریافت کرده‌اند. این تعداد با کارگران ساختمانی به ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید و نیز ارزش سهام تخصیصی ۴۴۴ هزار میلیارد ریال است.

این گزارش می‌افزاید: مشمولان سهامدار ثبت نام شده در حال حاضر 42 میلیون و 755 هزار و 648 نفر بوده که 340 شرکت تعاونی و نیز 30 شرکت سرمایه گذاری استانی را شامل می‌شود. تاکنون شرکت‌های دولتی واگذار شده هم 62 شرکت دولتی بوده است.

سند اجرای سیاست های اصل ۴۴ در حوزه نیرو ابلاغ شد

در هفته ای که گذشت وزیر نیرو سند اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را به قائم مقام ها، معاونین و مدیران عامل شرکت های مادر تخصصی وزارت نیرو ابلاغ کرد.

وزیر نیرو در این ابلاغیه تاکید کرده: مطابق قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، در طول سال های گذشته علاوه بر واگذاری بیش از 210 هزار میلیارد ریال از دارایی ها و سهام حوزه وزارت نیرو، سرمایه گذاری معناداری به ویژه در بخش های تولید برق و آب شیرین توسط بخش خصوصی صورت پذیرفته است؛ از این رو با تاکید بر ضرورت سیاست گذاری صحیح و برنامه ریزی سازگار برای تحقق اهداف مرتبط با ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، سند اجرای این سیاست ها در حوزه آب و برق از سوی وزارت نیرو ابلاغ می شود.

خصوصی سازی ها در بخش مخابرات ادامه می یابد

همچنین نمایندگان مجلس در مورد واگذاری ها به بخش خصوصی در وزارت مخابرات پست و تلگراف انتقادهایی را به وزیر اعلام کردند که وزیر مخابرات پست و تلگراف نیز صحبت ها و نقدهای نمایندگان را تایید کرد و گفت: خصوصی سازی در بخش مخابرات همچنان ادامه دارد.

۲۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری روی میز خصوصی‌سازی

خبر آخر این که، وزیر دادگستری از طرح تقویت سازمان تعزیرات برای دور کردن آن از شائبه ها خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۰هزار میلیارد تومان سهام دولت واگذار شده که ارزش آن الان ۴۰۰هزار میلیارد تومان است و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای واگذاری باقی مانده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24