Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بکارگیری زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر (XBRL) را گامی مهم برای توسعه فعالیت های بین المللی شرکت های ایرانی اعلام کرد.

به گزارش سنا، دکتر "علی صالح آبادی" روز سه شنبه در دهمین همایش سالانه انجمن حسابداری ایران با بیان مطلب فوق افزود: XBRL ماه گذشته با هدف توسعه فعالیت های بین المللی بازار سرمایه راه اندازی شد که در گام نخست شرکت های تولیدی موظف به ارائه اطلاعات این زبان گزارشگری هستند.

وی با اشاره به اینکه راه طولانی تا پیاده سازی XBRLدر بازار سرمایه پیش رو داریم، اظهار داشت : در فازهای بعدی شرکت های خدماتی، نهادهای مالی و ... ملزم به انتشار XBRL در سامانه اطلاع رسانی ناشران (کدال) خواهند بود.

دکتر صالح آبادی با بیان اینکه XBRL در آمریکا در سطح دولت در حال پیاده سازی است، گفت : افزایش شفافیت اطلاعات، قابلیت اتکا به صورت های مالی، دقت در داده های مالی، کاهش هزینه های گزارشگری و نظارت و افزایش تصمیم گیری اثربخش از مهم ترین مزیت های بهره گیری از زبان گزاشگری تجاری توسعه پذیر است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار امیدواری کرد با حمایت حسابرسان و حسابداران بتوان زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر را در تمامی بخش های کشور (مالیات، بانک ها و ... ) پیاده سازی کرد.

همگرایی با استانداردهای بین المللی حسابداری

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار به ضرورت همگرایی با استانداردهای بین المللی حسابداری اشاره کرد و گفت : برای جذب سرمایه گذاری خارجی ، باید شرایطی را در کشور فراهم کرد تا آنان بتوانند اطلاعات مالی شرکت های ایرانی را با سایر کشورها مقایسه کنند که در راستای تحقق این امر باید به سمت استانداردهای بین المللی حرکت کنیم.

وی ادامه داد : سازمان بورس و اوراق بهادار نیز روز دهم بهمن ماه سال 89 با ابلاغ مصوبه ای از شرکت های بورسی خواسته است تا آنها از استانداردهای بین المللی حسابداری استفاده کنند.

دکتر صالح آبادی تصریح کرد : مصوبه ای نیز به زودی با هماهنگی سازمان حسابرسی به شرکت های بورسی ابلاغ خواهد شد تا به صورت عملی و تدریجی استانداردهای بین المللی حسابداری در این شرکت ها عملیاتی شود.

وی بر ضرورت کنترل های داخلی شرکت های بورسی تاکید کرد و گفت : منشور کمیته حسابرسی، حسابرسی داخلی و نمونه گزارش مدیریت در خصوص کنترل های داخلی به شرکت های تحت نظارت سازمان بورس ابلاغ شده است که انتظار ما این است که حسابرسان نسبت به کنترل ها و استقرار کنترل ها اظهار نظر کنند.

رییس سازمان بورس از حسابرسان و حسابداران و فعالان این حوزه درخواست کرد در ایجاد و افزایش کیفیت کنترل داخلی ، به شرکت های بورسی کمک کنند.

افزایش نقش بازار سرمایه در اقتصاد ملی

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار به روند رو به رشد بازار سرمایه در سال های اخیر اشاره کرد و گفت : ارزش بازار سهام (بورس و فرابورس) از مرز 510 هزار میلیارد تومان گذشته و ارزش معاملات این دو بورس از ابتدای امسال به رقم 130 هزار میلیارد تومان رسیده است. 

وی ادامه داد: تعداد دفعات معاملات نیز رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده است به طوریکه دفعات معاملات بورس تهران به 10 میلیون و 500 هزار دفعه و فرابورس از مرز دو میلیون و 500 هزار دفعه گذشته که این ارقام نشان دهنده ارتقای جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ملی است .

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24