Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 پس از استعفا محمد نهاوندیان از ریاست اتاق ایران اسامی مختلفی برای ریاست پارلمان بخش خصوصی مطرح شده است.

به گزارش نامه نیوز، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران که از آت به عنوان مشاور سه قوه یاد می شود روزهای پرالتهابی را سپری می کند و در انتظار یک تصمیم بزرگ از سوی اعضا است.

پس از آن که محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی ایران روز 26 آبان از هیات نمایندگان درخواست کرد تا با موافقت آنها بتواند از ریاست پارلمان بخش خصوصی کناره گیری کند و تمام وقت به فعالیت به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه دهد رایزنی ها برای انتخاب رئیس جدید پارلمان بخش خصوصی آغاز شده است و در این زمینه اظهارنظرهای متفاوتی نیز مطرح می شود.

اما بر اساس آیین نامه نحوه تشکیل و اداره هیات نمایندگان، اگر یکی از اعضای هیات رئیسه استعفا دهد برای همان سمت و برای باقی ماندن تا انتهای دوره از بین هیات نمایندگان انتخابات انجام می شود.

مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی ایران درباره نحوه انتخاب رئیس جدید اتاق می گوید در حال حاضر اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران حدود 400 نفر هستند و برای انتخاب رئیس جدید از بین تمام اعضا رای گیری با ورقه انجام خواهد شد. مدت زمان ریاست رئیس جدید تا انتهای چهار سال بوده که روز 10 آذر ماه مشخص می شود.

هم اکنون در شرایطی به به انتخاب رئیس جدید اتاق ایران نزدیک می شویم اسامی مختلفی برای ریاست بر اتاق ایران مطرح شده است که اصلی ترین گزینه ها غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد و محسن جلال پور نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کرمان هستند.

البته از علاء میرمحمدصادقی نیز به عنوان یکی از گزینه ها یاد می شود و گفته می شود وی این پیشنهادها را نپذیرفته است.

اما در میان اسامی مطرح شده برای ریاست اتاق ایران نام های مسعود خوانساری، مجتبی خسروتاج و اسداله عسگراولادی نیز به چشم می خورد.

همچنین از یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران نیز به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی یاد می شد که محمد طاهری مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران گفته است آل‌اسحاق در رقابت انتخاباتی برای تعیین رئیس جدید اتاق ایران نامزد نمی‌شود.

همچنین شنیده ها حاکی از آن است که غلامحسین شافعی در میان اسامی مطرح شده شانس بیشتری را برای ریاست بر اتاق ایران دارد و مسعود دانشمند در این زمینه می گوید شافعی سال هاست که نایب رئیس اول اتاق است و از طرفی حدود 230 نفر از اعضای اتاق شهرستان ها به دلیل سابقه مطلوبی که وی در اتاق داشته، نظر مثبت به وی دارند.

گمانه زنی ها در شرایطی مطرح می شود که پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران گفته است رئیس جدید اتاق یکشنبه 10 آذر انتخاب می شود و بر همین اساس باید در روزهای آینده شاهد کاهش اسامی مطرح شده برای ریاست در اتاق ایران باشیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24