Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

وزیر نیرو با بیان اینکه نسبت به واگذاری نیروگاه ‌ها انتقادی نداشتم و بحث استعفای بنده به هیچ وجه صحت ندارد، گفت: شرکت مپنا سه نیروگاهی که به این شرکت واگذار شده است را باید به بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش فارس، حمید چیت ‌چیان در اولین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه وی نسبت به واگذاری نیروگاه ‌ها اعتراض کرده و به نمایندگان مجلس هشدار داده که استعفا خواهد داد، افزود: اصلاً چنین چیزی صحت ندارد چرا که از روز اول که بنده به مجلس و رئیس جمهور برنامه ارائه کردم خصوصی‌سازی در سرلوحه برنامه‌هایم بوده است.

وی تأکید کرد: وزارت نیرو نه تنها مخالف واگذاری نیروگاه‌ ها نیستT بلکه پیشروترین دستگاه دولتی در امر خصوصی‌سازی بوده است.

چیت ‌چیان ادامه داد: 5 سال پیش در زمانی که قائم‌مقام وزارت نیرو بودم پایه‌گذار واگذاری نیروگاه‌ها به بخش خصوصی بودم و در حال حاضر نیز از 40 نیروگاه 22 نیروگاه به بخش خصوصی واگذار شده و 18 نیروگاه در اختیار سازمان خصوصی‌سازی بوده است.

وزیر نیرو گفت: در دو سال اخیر واگذاری‌هایی که صورت گرفته است با نحوه اجرایی اصل 44 و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مغایرت داشت به طوری که نیروگاه ‌ها را از وزارت نیرو گرفته و به جای اینکه به بخش خصوصی بدهند آنها را به بانک‌ها و دستگاه‌های دیگر واگذار کردند.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه چه تعداد نیروگاه به شرکت مپنا که خود سازنده نیروگاه و تجهیزات نیروگاهی است واگذار شده است و آیا وزارت نیرو پیگیری خواهد کرد که این نیروگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود؟ تأکید کرد: سه نیروگاه تاکنون به شرکت مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) بابت بدهی‌های وزارت نیرو واگذار شده است که این خود یک سیاست اشتباه بوده است که به جای اینکه این نیروگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود به مپنا واگذار شده است.

وی تصریح کرد: به شرکت مپنا اولتیماتوم داده‌ایم که این سه نیروگاه را به بخش خصوصی واگذار کنند و به همان مأموریت اصلی خود که همانا تولید تجهیزات و پروژه‌های نیروگاهی است بسنده کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو یک وزارتخانه حاکمیتی است و تلاش می‌کند از شکل‌گیری ترانست و انحصار‌ها جلوگیری کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24