Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

ارزش بازار در 7 ماه گذشته نسبت به سال 91 رشد 115 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حسن قالیباف اصل، مدیر عامل شرکت بورس تهران با اشاره به اینکه آمار امسال نسبت به سالهای قبل بسیار متفاوت است، گفت: بر اساس آخرین آمار، ارزش بازار ابتدای سال 170 هزار میلیارد تومان بوده و هم اکنون به رقم 360 هزار میلیارد تومان رسیده که افزایش 110 درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی بازارها در جهان اندازه بازار نسبت به GDP است که این رشد نشان از موقعیت مناسب بازار سرمایه دارد.

وی درباره تعداد دفعات معاملات و مقایسه آن با سال گذشته گفت: تعداد دفعات معاملات از ابتدای سال 2 میلیون و 390 هزار مرتبه بوده که هم اکنون به 7 میلیون و 700 هزار دفعه معامله رسیده که نشان دهنده افزایش بیش از223 درصدی است.

قالیباف اصل، درباره ارزش کل معاملات اظهار داشت: ارزش کل معاملات در مدت مشابه سال گذشته 9 هزار و 300 میلیارد تومان بود که امسال به 55 هزار میلیارد تومان رسیده است و این رشد 500 درصدی رکوردی بی نظیر و بی سابقه را برای بازار سرمایه به ارمغان آورده است به طوری که از کل ارزش معاملات سال گذشته که مبلغ 25 هزار و 700 میلیارد تومان بوده در مدت 7 ماه پیشی گرفته است.

مدیر عامل شرکت بورس تهران درباره ارزش معاملات، معامله گران برخط گفت: در 7 ماه گذشته، ارزش معاملات معامله گران برخط به 12 هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم سال گذشته و در دوره مشابه 2 هزار میلیارد تومان بوده که حاکی از رشد 500 درصد معاملات آنلاین در بازار سرمایه است.

وی با اشاره به اهمیت نسبت گردش در بررسی جایگاه بازار سرمایه گفت: سال گذشته در مدت مشابه نسب گردش یا همان نسبت میزان معاملات بورس به ارزش بازار  7 درصد بود که امسال نسبت گردش به 21 درصد رسیده است.

قالیباف تأکید کرد: این نسبت حاکی از دفعات معاملات و حجم معاملات است و شاخص دقیقی در خصوص نقدشوندگی بازار قلمداد می شود و این رشد نشان می دهد بورس تهران در مقایسه با  مدت مشابه  سال گذشته رشد نسبت گردش 200 درصدی داشته است.

وی در ادامه به شرکت های پذیرفته شده در بورس اشاره کرد و گفت: هدف امسال ما پذیرش و عرضه 10 شرکت تا پایان سال بود که تا کنون 4 شرکت از جمله هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ نفت و گاز تأمین، شرکت همراه اول و شرکت سرمایه گذاری بازنشستگی بانک ها پذیرش و عرضه شدند و تعدادی از شرکت ها از جمله نفت سپاهان فرآیند پذیرش آن به طور کامل انجام گرفته و بورس منتظر سهامدارد عمده است که هر موقع اراده کند عرضه انجام می گیرد و تعدادی شرکت دیگر از جمله سرمایه گذاری صدر، سرمایه گذاری تأمین دارو سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان با تکمیل فرآیند پذیرش فرآیند عرضه آنها به سرعت انجام می گیرد.

سخنگوی شرکت بورس، درباره برنامه های آمورشی این شرکت نیز گفت: در سال جاری با برگزاری همایش ملی "حاکمیت شرکتی" در جهت شفافیت هر چه بیشتر بازار گام برداشته شد علاوه بر اینکه در حوزه آموزش به طور دائم فعالیت انجام می گیرد. امسال 90 هزار نفر ساعت آموزش برای ناشران، کارگزارن و سرمایه گذاران در بورس در تالار های مناطق و تهران انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت بورس تهران، با بیان اینکه معاملات آتی سهام ابزار خوبی برای مدیریت ریسک و سهام داران حرفه ای است در ادامه نشست خبری خود با تاکید بر ویژگی های ابزار معاملات آتی ابراز داشت: امسال به طور جدی موضوع ابزارهای مالی جدید مورد بررسی قرار گرفت که یکی از مهم ترین انها، اوراق آتی سهام است.

قالیباف اصل با بیان اینکه نرم افزار سابق از جهت ابزار مدیریت ریسک ضعیف بود، خاطرنشان کرد: بنابراین با کمک شرکت های نرم افزای به منظور ضعف های این نرم افزار اقدامات جدی انجام گرفت و امسال به نتیجه رسید.

وی با تاکید بر اینکه از این پس نرم افزار جدید مورد استفاده قرار می گیرد، ابراز داشت: از ویژگی های بارز این نرم افزار، مدیریت ریسک است.

مدیرعامل شرکت بورس ابراز امیداواری کرد: امیدواریم با معرفی نرم افزار جدید، بازار آتی توسعه پیدا کند، چراکه یک ابزار مناسب برای حرفه ای های بازار است.

وی توضیح داد: معاملات آتی، به سرمایه گذاری که دنبال اعتبار و اهرم است کمک می کند به طور خودکار با استفاده از این ابزار در کنار سرمایه شخصی از تسهیلات در قالب وام بهره مند شود که این امر علاوه بر ایجاد موقعیت خرید اوراق آتی به نقدشوندگی بازار نیز کمک کند.

قالیباف اصل، با اشاره به اینکه تلاش می شود دارایی های پایه جدید به بازار آتی سهام معرفی شود، از سهام داران حرفه ای بازار سهام دعوت کرد تا به این بازار وارد شده و اقدام به خرید و فروش کنند.

وی با اشاره به اینکه سهام هر شرکتی اجازه ورود به بازار آتی را ندارد، افزود: سهام قابل معامله در این بازار به دقت انتخاب می شوند و باید از شرایط درصد سهام شناور آزاد و شفاف سازی ویژگی های مناسب را داشته باشند.

مدیر عامل شرکت بورس گفت: تاکنون قرارداد آتی 16 شرکت نهایی شده است و بررسی روی 6 شرکت جدید دیگر در حال انجام است که در صورت شفافیت و نقدشوندگی امکان انتشار اوراق آتی برای آنها نیز فراهم می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24