Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار به سهامداران و سرمایه ‌گذاران تازه‌ وارد به بازار سرمایه توصیه کرد در زمان ورود به بازار سهام، ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار را مدنظر داشته باشند.

به گزارش سنا، دکتر حسن قالیباف ‌اصل، درخصوص روند صعودی بازار سهام با تاکید بر اینکه شاخص کل معیار خوبی برای تصمیم ‌گیری سهامداران نیست، گفت: سرمایه‌ گذاران نباید سرمایه ضروری خود را وارد بورس کنند، بلکه باید با دارایی‌ های مازاد خود اقدام به سرمایه ‌گذاری در این بازار نمایند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌ گذاران با مطالعه و اطلاعات رسمی اقدام به خرید و فروش کنند، اظهار داشت:  معمولا در شرایط رونق بورس، بازار شایعه هم داغ می‌شود و بعضا حرف‌هایی بیان می‌شود که ممکن است مبنای منطقی نداشته باشد، بنابراین باید به این مسائل دقت شود و اطلاعات واقعی شرکت‌ ها توسط سرمایه ‌گذاران مورد تحلیل قرار گیرد.

وی معتقد است، صندوق ‌های سرمایه گذاری بهترین گزینه برای سهامداران تازه وارد است.

قالیباف ‌اصل با اشاره به اینکه شاخص کلیت بازار را نشان می‌ دهد، ادامه داد: اگر سرمایه‌ گذاران بخواهند فقط براساس نوسانات شاخص تصمیم‌ گیری کنند، قطعا معیار خوب و جامعی را برای تصمیم ‌گیری انتخاب نکرده ‌اند.

به گفته وی، شاخص تغییر سطح عمومی قیمت ‌ها را نشان می ‌دهد، اما در همین بازار رو به رشد می ‌توان سهامی را پیدا کرد که بازدهی منفی داشته یا کمتر از شاخص بازدهی داشته‌ اند.

مدیرعامل شرکت بورس افزود: بر همین اساس است که شاخص را نمی ‌توان به‌ عنوان تنها معیار برای تصمیم‌ گیری در بورس مد نظر قرار داد و سرمایه‌ گذاران باید سایر نماگرهای بازار و اطلاعات شرکت‌ ها را در تحلیل‌ های خود مدنظر قرار دهند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24