Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

فیروز منجیلی در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص وضعیت بازار بورس گفت: فعلاً شاخص کل مثبت است و سهام شرکت ها در حال رشد؛ سهامداران خوش بین هستند و انتظار اخبار مثبت از تحولات سیاسی دارند.

وی افزود: وضعیت روزهای آینده بازار به گزارش های شش ماهه، مذاکرات و اخبار آن وابسته است و اگر اخبار مثبتی برسد بازار به رشدش ادامه می دهد.

تحلیلگر بورس24 اظهار کرد: در حال حاضر پالایشی ها و پتروشیمی ها در بازار پیشرو هستند و مدت زمان زیادی نیست که اینها وارد بورس شده اند، اما بازار روی آنها حساب کرده و فعلاً صنایع اول هستند.

منجیلی ادامه داد: تا امروز انتظار سهامداران از گزارش های شش ماهه باعث رشد سریع این دو صنعت بوده و به احتمال زیاد این گزارش ها مثبت خواهد بود.

مدیر مالی و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری ارس صبا در خصوص وضعیت صنعت خودروسازی در کشور و در بازار بورس گفت: در گذشته همیشه P به E خودروسازان پایین بود که نشان از نگرانی بازار در مورد این نمادها داشت، اما چند ماه اخیر رشدهای خوبی در این صنعت اتفاق افتاد و ارزش سهام آنها حدود 50 درصد رشد کرد.

وی افزود: البته وضعیت خودرویی ها با موانعی رویرو است و منتظر گزارش های مثبت از این صنعت در ادامه سال جاری نیستیم؛ مگر اینکه وضعیت مذاکرات رضایت بخش باشد و بر این بازار تاثیر بگذارد.

منجیلی در خصوص تارگت شاخص در سال جاری گفت: عده ای 100 هزار واحد را در نظر می گیرند، اما من نمی توانم همچنین عددی را تایید کنم؛ البته در مجموع نسبت به آینده بازار خوش بین هستم و اگر گزارش های شش ماهه مثبت باشد سرعت رشد شاخص افزایش می یابد.

این کارشناس بورس در خصوص اینکه آیا بازار با مقاومت جدیدی روبرو است، گفت: با توجه به اقبال مردم به بازار بورس و ورود گسترده سرمایه ها، احتمال اصلاح و ریزش قابل توجه شاخص کل بعید است.

وی در پایان گفت: ورود سرمایه های خارجی می تواند نقش پررنگی در توسعه شرکت های داخلی، خصوصاً پتروشیمی ها و پالایشگاه ها داشته باشد و به تبع آن بورس نیز به جهش خود ادامه خواهد داد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24