Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مهر: محمد باقر نوبخت شب گذشته با حضور در برنامه شب آفتابی با اشاره به آخرین آمارها در زمینه پرداخت یارانه از بودجه دولت گفت: در بودجه دولت حدود یك هزار میلیارد تومان كسری وجود دارد كه با توجه به پیش بینی‌ها باید از محل افزایش قیمت‌ها تامین شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی درباره اینكه برای جبران كسری بودجه دولت قیمت سوخت را افزایش خواهد داد یا خیر گفت: قبل از این كه به موضوع افزایش قیمت‌ها بپردازیم باید بگویم كه مجلس دولت را موظف كرده كه ۳۸ درصد از قیمت‎ها را افزایش دهد، ولی این موضوع تا به امروز اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: طبق ماده ۷ قانون هدفمند كردن یارانه‌ها نباید مبلغ پرداختی به صورت مساوی در بین مردم توزیع شود، لذا باید دهك ‌هایی كه نیازمند دریافت یارانه هستند شناسایی شده و یارانه به آن ‌ها پرداخت شود.

نوبخت درباره اینكه دولت موافق حذف سه دهك از یارانه‌ها است اظهار داشت: بنده در اولین حضورم در رسانه ملی در برنامه پایش پس از پیروزی دكتر روحانی اعلام كردم كه چند دهك ثروتمند باید از قانون هدفمند كردن یارانه‌ها حذف شود كه این موضوع از سوی رسانه‌ها نیز منعكس شد لذا ما باید با این موضوع به صورت عادلانه و منطقی برخورد كنیم.

سخنگوی دولت تصریح كرد: در شرایطی كه دولت یازدهم قصد دارد قانون هدفمند كردن یارانه‌ها را به ثمر برساند باید تصمیمی به جا گرفته شود، لذا دولت فعلی چهار گروه را برای شناسایی خانوارهای نیازمند به یارانه‌ها ترسیم كرده است.

نوبخت در پاسخ به سئوالی درباره حذف سه دهك از یارانه‌ها اظهار داشت: به طور حتم ما در دولت یازدهم آنچه را كه قصد داشته باشیم انجام دهیم اطلاع رسانی می‌كنیم و اعتقاد داریم از نظر عدالت حذف سه دهك بالا از یارانه‌ها مقبول است ولی این موضوع به راحتی قابل اجرا نیست. دولت یازدهم اعتقاد دارد بر روی تك تك مصوبات باید بحث و بررسی دقیقی صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور تاكید كرد: ما معتقدیم قیمت‌های حامل انرژی به طوری افزایش یابد كه این موضوع با یك مطالعه دقیق صورت گیرد و بین دولت و مجلس در این زمینه همكاری‌های قانونی وجود داشته باشد چنانچه این موضوع در حال حاضر وجود دارد.

وی خاطر نشان كرد: در ارتباط با بودجه ۹۲ با مجلس رایزنی داشته‌ایم، لذا به طور حتم نسبت به بودجه سال آینده نیز همین كار را ادامه خواهیم داد.

نوبخت با اشاره به این كه اعتقاد داریم راجع به هدفمند كردن یارانه‌ها باید با پختگی عمل شود، اظهار داشت: به طور حتم مردم زمانی از عملكرد دولت نسبت به این قانون استقبال خواهند كرد كه منطق در آن وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره حرف مردم از قطع شدن یارانه‌ها اظهار داشت: به طور حتم اگر مطالبات به طور كافی صورت نگیرد، امكان روی دادن این اتفاق وجود دارد و از نظر دولت یازدهم باید كسانی كه نیاز به رایانه دارند دهك‌هایشان مشخص شود.

وی افزود: مردم اطمینان حاصل كنند كه دولت تدبیر و امید هر برنامه‌ای را انجام می‌دهد، منافع مردم را در نظر می‌گیرد و آن چه تصمیم جمعی دولت یازدهم است توجه به این نكته است كه بیشترین آرامش و رفاه را برای مردم ایجاد كند.

نوبخت در ادامه سخنان خود با اشاره به رشد اقتصادی منفی ۵.۴ درصد و همچنین وجود تورم ۳۶ درصدی در زمان روی كار آمدن دولت یازدهم گفت: تمام تلاش دولت تدبیر و امید برآن است تا با امید مردم مشكلات آن ها را یك به یك رفع كرده و آن ها را تقلیل دهد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اجرای هدفمندی یارانه ‌ها و پرداخت یارانه به مردم گفت: دولت ماهانه ۳۵۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه به بیش از ۷۶ میلیون ایرانی پرداخت می ‌كند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24