Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفته است: سیر نزولی شاخص بورس طی 12 روز معاملاتی آینده در حالی ادامه خواهد داشت که پس از نزدیک شدن به محدوده حمایتی 55 هزار واحدی با قدرت دو چندانی خود را برای عبور از قله 89 هزار واحدی آماده خواهد کرد.

امیر عباس کنی که دو سال پیش عبور شاخص 22 هزارواحدی بورس از قله 30 هزار واحدی را پیش بینی کرده بود، در تازه ترین اظهارات خود هدف جدیدی را برای نماگر بازار سهام ترسیم نموده است.

 
این کارشناس برجسته علم تکنیکال در گفتگو با خبرنگار ایران اکونومیست، افت شاخص در روزهای اخیر را بیش از آن که به اوضاع بین المللی مربوط باشد، ناشی از رشد بی وقفه آن دانست و افزود: پس از تجربه قدرتمند شاخص کل بورس ایران برای تثبیت رکوردهای تاریخی پی در پی ، از حدود شش هفته قبل متوسط کل قیمت سهام با سیر نزولی مواجه شده و با انتشار اخبار سیاسی خاورمیانه نیز شدت یافته است.
 
 
وی افزود: از هفته آخر جولای (مرداد ماه 92) 2013 و یا به عبارتی از یک ماه و نیم پیش بازار سهام ایران از منظر روندهای تکنیکال ، با حرکت نزولی متوسط قیمت سهام ( sell oFF  ) مواجه بوده و اغلب فروشندگان سهام را به خود دیده است.

کنی با بیان اینکه طی سه روز گذشته دوره آخر حرکت نزولی متوسط کل قیمت سهام آغاز شده است ، عنوان کرد : طی 12 روز معاملاتی کاری بازار سهام این روند نزولی در کلیت بازار ادامه خواهد یافت و پس از پایان این دوره بورس تهران آغاز سیر صعودی نماگر خود برای عبور از قله 89 هزار واحدی را به نظاره خواهد نشست.

به گفته این کارشناس ارشد بازار سرمایه هفته آخر جولای 2013 بازار سهام ایران در بالاترین نقطه صعودی خود قرار داشت و حال آنکه شاخص کل بورس در مقایسه با متوسط کل قیمت سهام با افت مواجه نبوده است.

وی در برابر این پرسش که چرا شاخص بورس تهران با وجود اصلاح متوسط قیمت سهام با افت مواجه نشده است؟ پاسخ داد: روند حرکت شاخص بورس ناشی از عواملی است که ایجاب می کند در شرایط فعلی با نماگرهای مثبت به نمایش در آورده شود اما در کلیت موضوع نماگرهای این بازار با مشکل حادی مواجه نیستند.

وی افزود : در هیچ کجای دنیا نمی توان مشابه بازار سرمایه ایران را پیدا کرد که ارزش یک کاغذ بهادار در مدت کوتاهی به سه تا چهار برابر قیمت قبلی دست یابد.

به عنوان مثال کاغذ سازی کاوه که از سال گذشته تا به امروز به 5 تا 6 برابر رسیده و یا سهام نیرو ترانس که در حال حاضر یکی از برترین سهم های موجود در بازار سهام است نمونه هایی از این مدعا است.

در عین حال سهام شرکت های فعال در صنعت کاشی و سرامیک و شرکت های فعال در صنعت رنگ همچون پارس پامچال نیز برای سرمایه گذاران بدون منافع نیست.

به باور کنی نوع سیاست سرمایه گذاری از سوی معامله گران و انتظار برای تحقق بازدهی ها در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت شرط اصلی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران است.

وی در ادامه با انتقاد از فرهنگ سهامداری در بازار سرمایه کشور عنوان کرد: فرهنگ خاصی در بورس ایران وجود دارد که معامله گران را برای دریافت بازدهی چند برابری در مدت زمان سه یا چهار هفته ای تشویق می کند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری راهبرد آسیا ، بازار سرمایه ایران را مترادف با ارقام برآوردی حاصل از متوسط قیمت سهام بر تعداد سهام دانست و افزود : در بازار سرمایه کشور هر چند شرایط اقتصاد کلان و اوضاع سیاسی تاثیر گذار هستند اما وزن این متغیرها آن چنان سنگین نیست که در همه ابعاد بازار به طور مساوی رعایت و دخالت داده شود.

کنی پایین ترین نقطه قابل تصور برای ریزش شاخص بورس را سطوح حمایتی 55 هزار واحدی اعلام کرد و افزود : مطابق با تحلیل های چارتیستی عبور پر قدرت از قله 89 هزار واحدی پس از تحمل اصلاح قیمتی 12 روز آینده گریز ناپذیرخواهد بود.

وی توصیه کرد: "بر اساس تجربه چندین ساله خود در بازار های مالی آلمان و ایالات متحده امریکا به سهامداران و همه فعالان بازار سرمایه ایران توصیه می کنم که نه زود بخرند و نه زود بفروشند."

انگیزه کوتاه مدت در بازار سرمایه اشتباه محض بوده و نباید به دنبال نوسان گیری در بازار سهامی با این همه پتانسیل بود.

این استاد برجسته تکنیکال با اطمینان خاطر از بابت عدم وقوع جنگ در کشور سوریه و درگیری با قدرت های غربی در منطقه خاورمیانه ، پیش بینی کرد؛ قدرت های غربی تا آن حد دیوانه نخواهند بود که به سوی حمله نظامی یک شبه روی آورند.

بنابراین مطمئن باشید جنگ در سوریه به راحتی راه نخواهد افتاد و امیدوارم با فروکش کردن جنجال های خبری شاهد مرگ و میر انسان ها نباشیم.

کنی در خاتمه با توصیه مجدد به سهامداران مبنی بر استفاده از پتانسیل های موجود در بازار سرمایه عنوان کرد: در شرایط فعلی صنایع سیمانی به دلیل تحمل روند نزولی قیمت سهام در گروه خود یکی از پر بازده ترین صنایع برای سرمایه گذاران است.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24