Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه مصوبه مجلس درباره درآمد حاصل از تسعیر نرخ ارز بر دارایی‌های خارجی بانک مرکزی امروز بررسی نشد، گفت: ایراد شورای نگهبان به مصوبه ۷۴ هزار میلیارد تومانی قابل رفع است.

محمد رضا پور ابراهیمی در گفت ‌و گو با فارس، در مورد ایراد شورای نگهبان به طرح دوفوریتی «نحوه محاسبه و اعمال تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک مرکزی » اظهار داشت:  بر اساس آنچه به تصویب مجلس رسید، سود تحقق یافته، غیرقابل برداشت و متعلق به دولت است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سود به خزانه واریز نمی‌شود، ادامه داد: رفع ابهام از این مصوبه در صحن علنی مشکلی ندارد و قابل حل است.

وی افزود: سود شناسایی در حساب ترازنامه بانک مرکزی متعلق به دارایی‌های دولت است که تجدید ارزیابی شده است، بنابراین قابل برداشت نیست و به خزانه هم واریز نمی‌ شود .به گزارش فارس، نظر شورای‌ نگهبان درباره طرح دوفوریتی نحوه محاسبه و اعمال تسعیر دارایی‌ها و بدهیهای ارزی بانک مرکزی به شرح زیر است: ماده واحده از این حیث که معلوم نیست، آیا سود مورد نظر از دارائی ‌های متعلق به دولت است یا خیر، و اینکه به خزانه واریز می‌ گردد یا نه، ابهام دارد، پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

نمایندگان مجلس هفته گذشته طرح دوفوریتی «نحوه محاسبه و اعمال تسعیر دارایی‌ ها و بدهی ‌های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» را مصوب کردند که بر اساس آن، تفاوت ناشی از تسعیر دارایی‌ ها و بدهی ارزی بانک مرکزی که از تغییر نرخ برابری ارز، طلا و جواهرات ایجاد می‌ شود، سود تحقق یافته تلقی نمی‌ شود و مشمول مالیات نیست، بلکه ما یه ‌التفاوت آن در حسابی تحت عنوان «مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی‌ های خارجی» منظور و در بخش سرمایه بانک مرکزی ذیل حساب اندوخته‌ ها در طراز‌نامه منعکس و گزارش می‌ شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه ایراد شورای نگهبان در جلسه علنی امروز بررسی نشد، گفت: ممکن است، رسیدگی و رفع ایراد این طرح در جلسه علنی بعدی مجلس انجام شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24