Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر عامل شرکت صدرا با اشاره به بازیابی جکت غرق‌شده فاز ۱۳ در مدت حدود ۶ ماه گفت: این جکت چهارشنبه هفته گذشته در محل جدید مستقر و نصب شد.

به گزارش فارس، مهدی اعتصام امروز در یک نشست خبری با اشاره به بازیابی جکت غرق شده فاز 13 که در تاریخ ۱۰ بهمن ۹۱ رخ داد، گفت: بر اساس اطلاعاتی که در آن تاریخ به دست آوردیم، لغزندگی بستر دریا موجب شد، تا این جکت در آب‌ های خلیج فارس غرق شود.

مدیر عامل شرکت صدرا ادامه داد: از آن تاریخ تا 23 بهمن ماه تیم‌های غواصی و کارشناسان ما آماده بازیابی این جکت بودند به طوری که بارها به محل غرق جکت نیرو فرستادیم، اما به دلیل بدی آب و هوا نتوانستیم، تا جکت را خارج کنیم.

وی با اشاره به اینکه مکان جدیدی برای نصب این جکت توسط کارفرما به ما ابلاغ شد، گفت: در فاز 13 عملا یک جکت اصلی و یک جکت فرعی داشتیم که جکت اصلی قبلا نصب شده بود و جکت که غرق شد، یک جکت فرعی بود.

اعتصام ادامه داد: پس از ارزیابی‌های اولیه به این نتیجه رسیدیم که جکت غرق شده به هیچ عنوان آسیب جدی ندیده و می‌‌توان عملیات بازیابی و ریکاروری را روی آن انجام داد.

مدیر عامل شرکت صدرا تصریح کرد: با همکاری کار فرما و متخصصان شرکت صدرا به این جمع‌بندی رسیدیم که 10 روز زمان برای عملیات ریکاوری و بازیابی این جکت نیاز است، از این رو از تاریخ 9 خرداد ماه تا تاریخ 9 تیرماه هم عملیات بازیابی ریکاوری انجام شد و هم توانستیم جکت را از حالت غرق شده به حالت ایستاده بیاوریم.

او گفت: به همین دلیل در اولین قدم عملیات ریکاوری با موفقیت انجام شد اما به دلیل بدی آب و هوا نتوانستیم این جکت را در بستر دریا محکم کنیم. به همین دلیل عملیات محکم کردن پایه‌ های جکت در بستر دریا در چهارشنبه هفته گذشته با موفقیت انجام شد و هم‌ اکنون این جکت آماده نصب تجهیزات حفاری به منظور حفاری چاه‌ های فاز 13 است.

اعتصام افزود: تجهیزات حفاری فاز 13 نیز در هفته‌های آینده به ایران می ‌رسد و کار حفاری به زودی انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت صدرا با اشاره به اینکه شرکت‌ های خارجی به ما فشار می ‌آوردند و اعلام می‌ کردند که خارج کردن این جکت و تعمیر آن باید توسط شرکت‌ های خارجی صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: اما تمام فعالیت‌ های ریکاوری و عمود‌سازی جکت توسط متخصصان شرکت صدرا انجام شد و هیچ گونه دخالتی از سوی شرکت ‌های خارجی در این زمینه انجام نشد.

مدیر عامل شرکت صدرا افزود: عملا از مدت غرق شدن این جکت تا خروج آن و نصب در محل جدید حدود 6 ماه زمان برد، ولی توانستیم در این مدت جکت ‌های فاز‌های 17 و 18 و فاز 22، 23 و 24 را نصب کنیم که این اقدام ما موجب نشد، تا در زمان ‌بندی اولیه تأخیری صورت پذیرد.

اعتصام افزود: به طور کلی حادثه غرق شدن جکت در عملیات توسعه فاز 13 نیز خللی وارد نکرد، زیرا نصب جکت غرق شده همزمان با عملیات حفاری چاه ‌های این فاز شد.

وی در پایان با اشاره به میزان خسارت که بر این جکت ایجاد شده است، گفت: خوشبختانه جکت از نظر فنی سالم بود و تنها هزینه‌ ای که برای شرکت در برداشت، هزینه انجام دوباره فرآیند نصب جکت در بستر جدید بوده است که با هماهنگی شرکت بیمه این هزینه نیز پرداخت می ‌شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24