Bourse24 Ads 236

بیمه مرکزی آمار شکایات شهروندان از شرکت‌های بیمه را منتشر کرد که بر اساس آن بیش از ۴۳ درصد شکایات مربوط به بیمه شخص ثالث و در رتبه‌های بعدی، بیمه‌های درمان و بدنه است.

۴۳ درصد شکایات مردم از شرکت‌های بیمه مربوط به شخص ثالث است

بورس24 : بیمه مرکزی آمار شکایات شهروندان از شرکت‌های بیمه را منتشر کرد که بر اساس آن بیش از ۴۳ درصد شکایات مربوط به بیمه شخص ثالث و در رتبه‌های بعدی، بیمه‌های درمان و بدنه است.

بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر صنعت بیمه در راستای شفافیت عملکرد صنعت بیمه، تسهیل در ثبت و بهبود فرایند رسیدگی در خصوص میزان رضایت‌مندی بیمه‌گذاران از عملکرد این صنعت، آمار ۹ ماهه شکایات بیمه‌گذاران و ذی‌نفعان بیمه‌نامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات از شرکت‌های بیمه را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، شکایات مرتبط با رشته‌های ثالث با ۴۳.۱۹ درصد در صدر جدول شکایت است و دو رشته درمان و بدنه به ترتیب با ۲۱.۳۱ درصد و ۱۸.۶ درصد بیشترین سهم شکایات در بین رشته های بیمه را به خود اختصاص داده اند.

بر مبنای آمارهای اعلام شده این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایت‌های در حال رسیدگی، تفکیک و در پورتال بیمه مرکزی بارگذاری شده است.

در این جداول، جایگاه شرکت‌های بیمه به صورت ماهانه تغییر می‌کند و و درصد شکایات وارده نیز در شرکت‌های مختلف، متفاوت است.

سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی به دستور رئیس کل بیمه مرکزی و با هدف تسهیل در ثبت، بهبود فرآیند رسیدگی اعلام شکایت بیمه‌گذاران از شرکت‌های بیمه، راه‌اندازی شده و در دسترس عموم مردم قرار دارد.

منبع خبر: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24