Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در جمع‌بندی این موضوع باید گفت که فرصت خرید خوبی برای آن دسته از معامله‌گران و بازیگرانی که در مرداد ماه فروشنده یا تماشاچی بازار بودند، ایجاد شده. از طرف دیگر در بسیاری از سهم‌ها که گزارش‌های خوبی داشتند، یک رشد قیمت کوچک رخ داده و لذا این اصلاح فرصتی است برای ورود معامله‌گران جامانده از رشد اخیر. امیدواریم جریان پول این بار با بررسی دقیق‌تر وضعیت گزارش‌ها، فضای سودآوری و چشم‌انداز آتی کمی شجاعانه‌تر و دقیق‌تر به فضا نگاه کرده و با نگاه سرسری از کنار بازار عبور نکند. یک بارهم شده کمی به‌جای تحلیل‌های سیاسی، روی بازار متمرکز شوید !

پیش‌بینی وضعیت بورس 9 مهر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار یکشنبه هم با فشار عرضه و تشکیل صفوف فروش آغاز کرد. البته شدت و سنگینی صفوف بواسطه کمرنگ شدن احتمال واکنش سریع و مستقیم ایران به اتفاقات روزهای اخیر کمتر از شنبه بود اما به هر جهت ترس و نگرانی نسبت به شعله‌ور شدن آتش در خاورمیانه پابرجا بود. بنابراین بازار دقایق نخست را با صف فروش پیش رفت اما با گذر از یکساعت نخست معاملات، به مرور تحرکات و اقدامات حمایتی آغاز شد و شاهد برچیده شدن برخی صفوف فروش و پُر شدن حجم مبنا در بسیاری از نمادها بودیم. اتفاقی که در کنار رنج‌های رو به بالا در دقایق پایانی، بازار را امیدوار کرد تا برای امروز در مسیر تعادل بیشتری قرار بگیریم. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با افت نزدیک به 9 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 138 هزار واحدی عقب نشست. ارزش معاملات با افزایش تحرک حقوقی‌ها و اقدامات صندوق‌های حمایتی با رشد جالب‌توجه 54 درصدی (آن هم با دامنه 1 درصدی) به 3.4 همت رسید ! و رقمی بالغ بر 1,070 میلیارد تومان نقدینگی از سبد حقیقی‌ها به‌ پرتفوی معامله‌گران حقوقی منتقل شد.

واقعا وقتی شرایط این روزها را می‌بینیم، بیش از هر چیز دلمان به حال خودمان و فعالین بازار می‌سوزد. بازاری که از ابتدای سال بارها با اتفاقات رنگارنگ و تلخ نزول کرده و حالا هم که آمده تغییر مسیر دهد، آتش دیگری به جانش افتاده است. البته اگر بپذیریم که کف بازار در مرداد ماه شکل گرفته، می‌توان گفت که اتفاقات روزهای اخیر صرفا بهانه‌ای برای اصلاح قیمت و یک استراحت موقت بوده است. و لذا بعد از کمی دست به دست شدن می‌توان با درگیر شدن جریان پول قوی‌تر، حرکت محکم‌تر و مستمرتر بازار را انتظار داشت. البته این نظریه در صورتی قابل اتکاست که بازار قفل صف فروش نباشد و شاهد دست به دست شدن سهام باشیم؛ به‌خصوص که فضای گزارش‌های ماهانه هم با توجه به گذر از قطعی برق بهتر شده و نگرانی‌ها نسبت به وقوع اتفاق منفی در گزارش‌های 6 ماهه کمتر شده است.

بنابراین در جمع‌بندی این موضوع باید گفت که فرصت خرید خوبی برای آن دسته از معامله‌گران و بازیگرانی که در مرداد ماه فروشنده یا تماشاچی بازار بودند، ایجاد شده. از طرف دیگر در بسیاری از سهم‌ها که گزارش‌های خوبی داشتند، یک رشد قیمت کوچک رخ داده و لذا این اصلاح فرصتی است برای ورود معامله‌گران جامانده از رشد اخیر. امیدواریم جریان پول این بار با بررسی دقیق‌تر وضعیت گزارش‌ها، فضای سودآوری و چشم‌انداز آتی کمی شجاعانه‌تر و دقیق‌تر به فضا نگاه کرده و با نگاه سرسری از کنار بازار عبور نکند. یک بارهم شده کمی به‌جای تحلیل‌های سیاسی، روی بازار متمرکز شوید ! حقیقت امر واکنش جریان پول نسبت به تحولات سیاسی همیشه بوده و هست اما بهتر است این بار فضا را به شکل دیگری نگاه کنید و منتظر اتفاقاعات عجیب در کاهش قیمت‌ها نباشید. بپذیریم که فضای دولت هم تغییر کرده و دست‌کم افرادی در راس امور قرار گرفته‌اند که توجه بیشتری به بازار دارند. اعتقاد ما این است که بسیاری از سهم‌ها با کمی اصلاح و یا گزارش جدید می‌توانند به مسیر قبلی بازگردند.

و موضوع آخر، مربوط به مدیریت بحران است. تصمیم صبح شنبه رئیس سازمان بورس درخصوص کاهش دامنه نوسان نشان داد که آقای صیدی بحران را به خوبی درک کرده و تا حدودی از تاریخ اتفاقات گذشته درس گرفته است. هیچکس نمی‌تواند منکر این موضوع شود که اتفاق خاصی رخ نداده. به‌شکل واضحی روشن است که با برخی سیاست‌ها و اتخاذ تصمیمات فوری و منطقی می‌توان جلوی افت بی‌رویه قیمت‌ها را گرفت. دامنه نوسان 1 درصدی ریسک افت قیمت‌ها را به حداقل می‌رساند و طبق معمول زمین نقدشوندگی بازار را می‌دهیم تا زمان را بخریم و این تحولات سپری شود.

اما انتظار اهالی بازار کمی بیشتر از ایجاد محدودیت دامنه نوسان است. بسیاری از سهامداران معتقدند ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24