Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امروز مجمع مبین انرژی خلیج فارس با حضور ۸۳.۵ درصد سهامداران برگزار شد.

مجمع «مبین» 180 تومان سود تقسیم کرد

بورس24 : امروز مجمع مبین انرژی خلیج فارس با حضور ۸۳.۵ درصد سهامداران برگزار شد.

در این مجمع ۱۸۰ تومان سود تقسیم شد.

مهم ترین موارد مطرح شده در این مجمع به شرح زیر است:

*علی رغم همه مشکلات و تنگناهای مالی طی سنوات اخیر ناشی از عدم دریافت نقدینگی حاصل از فروش محصولات، شرکت مبین انرژی توانسته است پشتیبانی مالی از پروژه آپادانا را به نحو کامل انجام دهد بطوریکه در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۲۰، ۱۶۶، ۴۱ میلیون ریال و با احتساب هزینه خرید جمعاً تا کنون مبلغ ۱۳۰,۲۱۱,۰۱۸ میلیون ریال برای این پروژه هزینه شد.

*تسویه بدهی به شرکت گاز استان طبق صورت های مالی منتهی به اسفند سال ۱۴۰۲، میزان بدهی گاز مبلغ ۷۳ هزار میلیارد ریال بوده که با برنامه ریزی و مدیریت وجوه نقد، علاوه بر پرداخت صورت حسابهای جاری بدهی تسویه گردید و در حال حاضر شرکت هیچگونه بدهی به شرکت گاز ندارد

*آخرین افزایش سرمایه شرکت در سال ۱۴۰۲ از مبلغ ۲۰٫۲۳۷,۸۴۰ میلیون ریال به مبلغ ۶۰۷۱۳،۵۲۰ میلیون ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران جهت جبران مخارج سرمایه ای گذشته بهبود نسبت های مالی تامین سرمایه در گردش، جلوگیری از خروج  بخشی از پروژه های شرکت و همچنین پروژه متانول شرکت پتروشیمی آپادانا انجام شد.

*استفاده از ظرفیت ماده ۱۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم شرکت مبین انرژی خلیج فارس تنها شرکت مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که توانسته است با استفاده از ظرفیتهای موجود در بخشنامه های سازمان امور مالیاتی معافیت مالیاتی ماده ۱۳۲ ق.م. م را از ۱۰ سال به ۲۰ سال ارتقاء دهد.

*با اقدامات انجام گرفته طی ۱۱ سال گذشته در زمینه محیط زیست و پایش مستمر خروجیهای فرآیندی شرکت موفق به اخذ معافیت در داخت عوارض آلایندگی معادل ۱ از فروش کل شرکت گردید که از این بابت در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۶۳ ، ۴،۸۳۳ میلیون ریال و ۱۷ میلیون ریال منجر به عدم خروج نقدینگی از شرکت شده است.

*شرکت مبین انرژی خلیج فارس به صورت مستقیم از ۳۱درصد از تولید ۷۸ میلیون تنی صنعت پتروشیمی  پشتیبانی می‌کند.

*این نکته حائز اهمیت است که ۳۵درصد از درآمد صادراتی ۱۳٫۶ میلیارد دلار صنعت پتروشیمی توسط شرکت مبین انرژی خلیج فارس پشتیبانی می گردد.

*کمک به تامین یوتیلیتی شرکتهای فاز ۲

شرکت مبین انرژی خلیج فارس طی سالیان اخیر به منظور کمک به راه اندازی طرحهای پیشرو فاز ۲ پتروشیمی منطقه پارس جنوبی تامین یوتیلیتی برخی از شرکتهای پتروشیمی مذکور را نیز بر عهده داشته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24