Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

انصافا چه سالی است این 1403 ! از آن سالهایی که شاید هر هزار سال یکبار در یک نقطه از جهان رخ دهد ! از ابتدای سال تا به امروز آنقدر رویدادهای عجیب و تحولات مختلف دیده‌ایم که اگر بدبین‌ترین افراد هم در نوروز امسال چنین فضایی را برایمان ترسیم می‌کردند، باور نمی‌کردیم ! و چقدر عجیب که این حجم از تحولات تنها در 6 ماه رخ داده و سرنوشت ما بورسی‌ها این است که در این دوره مات و مبهوت نظاره‌گر چنین رخدادهایی باشیم !

پیش‌بینی وضعیت بورس 8 مهر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : تقریبا از همان ساعات پایانی جمعه شب مشخص بود که چه در انتظار بازار شنبه است ! بمباران جدی ضاحیه جنوبی بیروت توسط رژیم صهیونیستی و گمانه‌زنی‌ها درخصوص به شهادت رسیدن شیخ حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، بازار را در مسیر فروش قرار داد اما معتقدیم که تصمیم سریع و به موقع سازمان بورس درخصوص کاهش دامنه نوسان، ضرب اولیه رفتارهای هیجانی را گرفت. البته نه اینکه بازار به تعادل رسیده باشد یا اتفاق مثبتی رخ داده باشد اما به شکل واضحی روشن است که اگر چنین تصمیمی اتخاذ نمی‌شد، صفوف فروش محکم‌تری در بازار شکل می‌گرفت و آن چند نماد مثبت هم نمی‌توانستند روند متفاوتی را در پیش بگیرند !

انصافا چه سالی است این 1403 ! از آن سالهایی که شاید هر هزار سال یکبار در یک نقطه از جهان رخ دهد ! از ابتدای سال تا به امروز آنقدر رویدادهای عجیب و تحولات مختلف دیده‌ایم که اگر بدبین‌ترین افراد هم در نوروز امسال چنین فضایی را برایمان ترسیم می‌کردند، باور نمی‌کردیم ! و چقدر عجیب که این حجم از تحولات تنها در 6 ماه رخ داده و سرنوشت ما بورسی‌ها این است که در این دوره مات و مبهوت نظاره‌گر چنین رخدادهایی باشیم ! و البته امیدواریم بازار سرمایه که در این دوره با جسمی زخمی از دل این بحران جان سالم به در برده، با فروکش این جریانات، بتواند این عقب‌افتادگی و بدبیاری‌های مستمر را جبران کند.

اما درخصوص تحولات سیاسی باید گفت که خیلی نمی‌توان به اظهارات و تحلیل‌های بچه‌های بازار تکیه کرد. چراکه سهامداران عموما بر اساس داشته و نداشته‌های خود درخصوص تحولات نظامی اظهارنظر می‌کنند. یعنی اگر سهامدار باشند، همه چیز را گل و بلبل می‌بینند اما وای به روزی که نقد باشند ! در این صورت تانک‌ها را در یک قدمی مرز دیده و موشک‌ها را در یک قدمی پایتخت در آسمان برایتان ترسیم می‌کنند ! بنابراین بچه‌های بازار خیلی تحلیلگران سیاسی خوبی نیستند. این موضوع را در دفعات قبل هم دیدیم که برخی سر هر موضوعی انتظار درگیری مستقیم ایران را داشتند. اتفاقی که محقق نشد و بالاخره این موضوع برای بسیاری روشن شد که یک قوه عاقله شرایط کشور را مدیریت می‌کند و خیلی علاقه به ورود به این بحران‌ و درگیری‌ها ندارد.

به هر جهت باز هم به شرایط خاصی رسیدیم. هیچکس نمی‌تواند منکر این موضوع شود که اتفاق خاصی رخ نداده است. بدون شک ابعاد این موضوع، تحولات خاورمیانه و به تبع آن ریسک‌ها و اتفاقات، بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر خوشبین باشیم، می‌توانیم بگوئیم که با بیانیه روز گذشته رهبر انقلاب، حاکمیت باز هم شرایط را مدیریت کرده و خیلی تن به ورود به این درگیری نمی‌دهد. اما در حالت بدبینانه ممکن است به یکباره وارد یک سیکل خاص جنگی بشویم که تبعات جالبی نخواهد داشت و سطح ریسک به‌شدت بالا خواهد رفت. به واقع هر آنچه در نیویورک رشته شده بود، با این اتفاقات پنبه شد و شاید هم با علم به این موضوع بود که چنین اظهاراتی را از سوی مقاومات کشورمان در نیویورک داشتیم ! پس نمی‌توان حالت بدبینانه را در نظر نگرفت اما ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24