Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون مالی فولاد مبارکه در گفت و گو با بورس 24 : در حال حاضر P/E صنعت فولاد  زیر ۴ رسیده است. با توجه به ارزش ذاتی بالای سهام فولاد مبارکه و نقش مؤثر آن در شاخص بورس، سهامداران مجدداً به این سهم ارزشمند روی آورده‌اند.

دلیل نسبت های خرید سنگین روزهای گذشته در سهام فولاد مبارکه چه بود؟

بورس24 : شرکت فولاد مبارکه اصفهان گزارش عملکرد نیمه اول سال 1403 را منشتر کرد. این شرکت در بازه زمانی مورد بررسی به فروش بیش از 144.5 همت دست یافت؛ رقمی که در مقایسه با فروش 123 همتی دوره مشابه سال گذشته افزایش 17 درصدی را نشان می دهد. فولاد در شهریور ماه نزدیک به 23 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش محصولات را ثبت کرد.

شرکت با وجود محدودیت‌های ناشی از کاهش برق، موفق شده تا در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳، رشد قابل توجهی در درآمد خود داشته باشد. این شرکت با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت تولید، چشم‌انداز روشنی برای آینده خود ترسیم کرده است.

مهدی کویتی معاون مالی فولاد مبارکه با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ۵ ماهه منتهی به مرداد جاری از فروش محصولات خود  ۱۲۱۶۹۸ میلیارد تومان درآمد کسب نمود و درآمد این شرکت در ۵ ماهه در مقایسه با سال قبل حدود ۱۷ درصد افزایش  و در مرداد ماه نیز با  حدود ۲۴ درصد افزایش به ۲۴۴۵۳ میلیارد تومان رسید ،  در خصوص عملکرد ماه شهریور شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: روند رشد درآمدهای شرکت در شهریور ماه نیز حدود ۱۹ درصد بوده  و درآمدهای کل شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافته است. این دستاورد نشان می‌دهد که عملکرد شش‌ماهه شرکت نسبت به سال گذشته رشد مناسبی داشته است.

«فولاد» در این قیمت ها می ارزد ، چون که...

وی در خصوص دلایل رشد سهام این شرکت و اقبال بازار به سهم فولاد گفت: در بازار سرمایه، معمولاً نمی‌توان گفت که سهام‌های صدرنشین صرفاً بر اساس دلایل بنیادی انتخاب می‌شوند. با این حال، در حال حاضر P/E صنعت فولاد  زیر ۴ رسیده است. با توجه به ارزش ذاتی بالای سهام فولاد مبارکه و نقش مؤثر آن در شاخص بورس، سهامداران مجدداً به این سهم ارزشمند روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: سهام فولاد مبارکه در شرایط فعلی حتی زیر ارزش ذاتی خود معامله می‌شود. این در حالی است که عملکرد شرکت و سایر شرکت‌های گروه  فولاد مبارکه در شش ماهه گذشته بسیار خوب بوده است. یکی از مزیت‌های رقابتی فولاد مبارکه نسبت به رقبا، وجود نیروگاه‌ سیکل ترکیبی است که باعث شده تا مشکلات ناشی از محدودیت‌های برق تأثیر کمتری بر تولید این شرکت بگذارد.

کویتی افزود: با توجه به پروژه‌های توسعه‌ای که در حوزه زیرساخت و افزایش ظرفیت تولید در حال اجرا هستند، انتظار می‌رود که سودآوری فولاد مبارکه در آینده به طور قابل توجهی افزایش یابد.

وی در خصوص سهم فروش داخلی و صادراتی  شرکت  گفت: در شهریور ماه همانند ماه‌های گذشته، بیشترین سهم از فروش ما به محصولات گرم اختصاص دارد. این امر به دلیل حجم بالای تولید و فروش این محصولات است. به عنوان مثال، در شهریور ماه حدود  ۴۷۰ هزار تن محصولات گرم به فروش رسیده است، که در حجم کل فروش حدود ۷۰۰ هزار تنی محصولات سهم حدود ۶۶ درصدی را دارد . به عبارت دیگر، به دلیل حجم بالای فروش محصولات گرم، سهم درآمدی این محصولات در ارزش کل فروش نیز بسیار چشمگیر است.

معاون مالی فولاد مبارکه گفت: در ماه شهریور، کل فروش شرکت به حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان رسید. از این مقدار، حدود ١۴٠٠ میلیارد تومان مربوط به صادرات و مابقی به فروش داخلی (۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان) اختصاص داشت.

کویتی گفت: در ماه شهریور، شاهد کاهش حدود ۵۰ هزار تنی در حجم کل فروش بودیم. این کاهش عمدتاً به دلیل محدودیت‌های انرژی و به ویژه محدودیت برق اعمال شده در بخش تولید، رخ داده است. با این حال، تأثیر این محدودیت‌ها بر تولید فولاد مبارکه نسبت به سایر رقبا کمتر بوده است.

پروژه های مهم «فولاد» در سال جاری

وی در خصوص پروژه های مهم شرکت در سال جاری گفت: تمرکز اصلی ما در ماه‌های اخیر بر توسعه زیرساخت‌ها بوده است. پروژه انتقال آب و نیروگاه خورشیدی از جمله مهم‌ترین پروژه‌هایی هستند که پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. فاز اول پروژه انتقال آب به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و نیروگاه خورشیدی نیز در مهر ماه با ظرفیت ٢٠ مگاوات شروع به بهره برداری شده و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: علاوه بر این، قرارداداحداث کارخانه  تولید ورق‌های رنگی با تکنولوژی روز  دنیا منعقد شده که تولید ورقهای رنگی خاص و ویژه را برای اولین بار در کشور خواهیم داشت، این پروژه با پرداخت پیش‌پرداخت آغاز شده است.و ان شالله با بهره‌برداری از آن  یک مزیت رقابتی دیگر برای فولاد مبارکه را شاهد خواهیم بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24