Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بازار سهام از ابتدای سال جاری تا نیمه‌های مرداد درگیر بیش‌واکنشی منفی بود و با کوچکترین خبر منفی چه از جنس سیاسی و چه از مدل اقتصادی زیر فشار عرضه جدی می‌رفت و لذا در بسیاری از سهم‌ها افت‌های عجیب و غریبی علاوه بر افت جدی سال 1402 رقم خورد. اما از نیمه‌های مرداد به این طرف بواسطه تحولاتی نظیر تشکیل کابینه دولت چهاردهم، کاهش دامنه نوسان و تغییر رئیس سازمان بورس، بیش‌واکنشی‌ها تقریبا از بین رفته است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 3 مهر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز با کمی شک و تردید آغاز کرد. به هر جهت بعد از تحرکات نیمه دوم بازار یکشنبه، طبیعی بود که سمت تقاضا کمی متزلزل و طرف عرضه جسور شود اما به شکل واضحی روشن بود که فروشنده‌ها دیگر قدرت رفتارهای انتحارگونه سابق را ندارند و لذا با گذر از دقایق ابتدایی و مزین شدن چشم بازار به رشد حدود 200 تومانی دلار نیما، فضا رو به بهبود رفت و شاهد رنج‌های مثبت و افزایش تقاضا در کلیت بازار و سبزپوش شدن اکثر صنایع بودیم. در نتیجه این رویداد، شاخص کل با رشد جالب توجه 17 هزار واحدی ضمن پس گرفتن کانال 2.1 میلیون تا ارتفاع 2,116 هزار واحدی پیشروی کرد. در بازار دیروز 85 درصد نمادها سبزپوش بودند. ارزش معاملات با رشد عالی 42 درصدی به 4.9 همت رسید و رقمی بالغ بر 500 میلیارد تومان وارد چرخه بازار شد ! ارزش معاملات دیروز بالاترین رقم ثبت شده از زمان آغاز به کار دولت جدید بوده است. به نظر از کنار این موضوع به سادگی نباید گذشت ... !

به‌سومین روز پائیز رسیدیم. فصلی پرحاشیه و رنگارنگ؛ چه از نوع رنگ طبیعت و چه از نوع خبرها و ریسک‌ها ! همانطور که در گزارش‌های اخیر هم اشاره شد، روزهای پرخبری در پیش است. اما احساس می‌کنیم پاییز فصل تازه و جدیدی برای بازار باشد و امیدواریم این خوشبینی با تحولات منفی سیاسی و ریسک‌های دیگر از بین نرود. به هر جهت بعد از آن دوره سخت و تاریک 6 ماه اول سال که شاید هرگز این حجم ریسک آن هم در یک بازه زمانی کوتاه بر سر بازار آوار نشود، وارد نیمه دوم سال شده‌ایم. انصافا چه چیزها که در نیمه نخست سال بصورت فشرده و MP3 تجربه نشد. از رویارویی مستقیم و غیرمتسقیم نظامی بین ایران و اسرائیل گرفته تا افزایش نرخ بهره، سقوط هلیکوپتر، دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ترور اسماعیل هنیه، تشکیل کابینه جدید و خلاصه هر آن چیزی که فکر نمی‌کردیم به بدترین شکل ممکن بر سر بازار نازل شد تا نه‌تنها بازار سرمایه که اقتصاد کشور به لبه پرتگاه برسد. اما احساس می‌کنیم یک تفاوت جدی بین ۶ ماهه اول و دوم سال وجود دارد و آن هم این است که فضای اقتصادی را منطقی‌تر و بهتر می‌بینیم و بازار هم وزن کمتری به تحولات سیاسی می‌دهد.

بازار سهام از ابتدای سال جاری تا نیمه‌های مرداد درگیر بیش‌واکنشی منفی بود و با کوچکترین خبر منفی چه از جنس سیاسی و چه از مدل اقتصادی زیر فشار عرضه جدی می‌رفت و لذا در بسیاری از سهم‌ها افت‌های عجیب و غریبی علاوه بر افت جدی سال 1402 رقم خورد. اما از نیمه‌های مرداد به این طرف بواسطه تحولاتی نظیر تشکیل کابینه دولت چهاردهم، کاهش دامنه نوسان و تغییر رئیس سازمان بورس، بیش‌واکنشی‌ها تقریبا از بین رفته است. علاوه بر اخبار نظامی که در حال حاضر اثر کمتری بر معاملات سهام نسبت به ماه‌های قبل دارد، اخبار منفی اقتصادی نیز مثل گذشته بزرگنمایی نمی‌شود. برخی معتقدند با آغاز به کار دولت جدید، سرمایه‌گذاران بلندمدتی در حال برگشت به بازارند و به این موضوع خوشبین هستند که در ماه‌های آینده شاهد چرخش سیاست‌ها به نفع تولید و بورس باشیم.

روز گذشته در یک اتفاق جالب توجه، دلار نیمایی سرعت گرفت و با رشد 200 تومانی به 46 هزار 450 تومان رسید. از آبان و آذر سال 1401 به این طرف، به غیر از آذر 1402 و دیروز که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24