Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

محمد اولیاء، مدیر عامل شرکت مپنا در این نشست  تفاهمنامه همکاری مشترک بین گروه مپنا و شرکت فرابورس ایران گفت...

برگزاری نشست امضا تفاهم نامه همکاری فرابورس و گروه مپنا

بورس24 - نشست تفاهم‌نامه همکاری شرکت فرابورس ایران و گروه مپنا امروز،  با حضور  مدیران دو شرکت و دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و مدیران بورس تهران  برگزار شد.  

محمد اولیاء، مدیر عامل شرکت مپنا در این نشست  تفاهمنامه همکاری مشترک بین گروه مپنا و شرکت فرابورس ایران گفت: گروه مپنا با رویکرد جدید بر روی موضوعاتی چون اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق به‌عنوان شرکت مادر، تأمین مالی از طریق اهرم کردن دارایی‌ها برای پیشبرد پروژه‌ها و عرضه هلدینگ رمپنا، قصد دارد تعاملات‌ خود را با بازارسرمایه تقویت کند.

وی افزود: مقررات حاکمیت شرکتی با پیگیری‌ بیشتری در شرکت‌ها، به‌خصوص شرکت مادر پیگیری شده است. توافقنامه امروز درباره همکاری و تسریع پذیرش شرکت‌های کوچک و بزرگی است که آماده پذیرش هستند.

اولیا گفت: شرکت‌های تولید برق پرند مپنا، توسعه آب لیان مپنا، حمل و نقل چند وجهی مپنا، مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا، آلومینیوم المهدی، توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و واگن پارس در اولویت آماده‌سازی برای عرضه هستند.

در ادامه محمدعلی شیرازی، مدیرعامل شرکت فرابورس گفت:بالغ بر ۴۰۰ ناشر مصرف‌کننده برق در فرابورس هستند.مهم‌ترین دغدغه ناشران ما، تأمین انرژی به‌صورت پایدار است. اگر بتوانیم فرآیند تولید مالی در تأمین برق را تسریع کنیم، به همه ناشران کمک کرده‌ایم.

وی گفت: آمادگی لازم در مپنا و فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها وجود دارد و امیدواریم در این خصوص خبرهای خوشی داشته باشیم.

مدیر عامل مپنا در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالات گفت: دولت برنامه‌ای برای تابستان ۱۴۰۴ دارد که سهم زیادی برای مپنا دیده شده و با استفاده از ابزارهای مختلف نسبت به تأمین مالی اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: مقرر شده که بخشی از مطالبات تا برنامه تابستان ۱۴۰۴ پرداخت شود. از ۱۴۰۵ تا ۱۴۰۸ هم برنامه‌ دیگری برای تسویه دیده شده که ارقام بسیار بالایی است. پروژه‌های بزرگ‌تری غیر از تعهدات سال آتی را شامل می‌شود. 

وی گفت: در برنامه‌ چهار ساله، احداث تجدیدپذیرها هم دیده شده است.کاهش مصرف، افزایش بهره‌وری و نوآوری‌هایی در بخش صنایع نیز در جریان است.

به گفته وی،امسال قراردادهای جدیدی در حوزه‌های فولادی، معدنی و پتروشیمی برای تأمین برق صنایع مختلف منعقد کرده‌ایم. 

بنگاه‌های اقتصادی مثل صنایع فولادی و پتروشیمی مشتریان بزرگ مپنا هستند. از ۱۰هزار مگاوات تفاهمنامه، نصف آن اجرایی شده است.

فراست، معاون مالی مپنا در خصوص افزایش سرمایه شرکت گفت: افزایش سرمایه از ۶ همت به ۱۲ همت ۳ همت سود انباشته ، ۳ همت از مطالبات واورده نقدی کدال  شده است و برآورد می‌شود تا اواسط آبان مجمع فوق‌العاده برگزار شود که میزان افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی است‌.

 مدیر عامل مپنا ادامه داد:مجموعه ۱۷ هزار مگاوات ناترازی داشتیم ، برنامه وزارت نیرو این است که مقدار زیاد مدیرت مصرف را پوشش دهد، پیش بینی می شود دو سوم ناترازی برق پوشش داده شود.و ۷۰ درصد این پوشش سهم گروه مپنا است.‌

وی گفت: همان‌طور که می‌دانید، یکی از چالش‌های اصلی ما در مپنا، تامین مالی پروژه‌های بزرگ و بلندمدت است. برای رفع این چالش، به دنبال تنوع‌بخشی به منابع مالی خود هستیم. از یک سو، از ابزارهای مالی مختلفی مانند عرضه اولیه سهام، انتشار اوراق مشارکت و ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم از ظرفیت بازار سرمایه بهره‌برداری کنیم.

به گفته وی، از سوی دیگر، با توجه به تعهداتمان به وزارت نیرو برای افزایش ظرفیت تولید برق و بهبود بهره‌وری در شبکه، در حال مذاکره برای دریافت مطالبات معوقه خود هستیم. این مطالبات، به ما امکان می‌دهد تا پروژه‌های بزرگ و حیاتی مانند احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را اجرایی کنیم.

اولیا گفت: با اجرای این پروژه‌ها، نه تنها به نیاز روزافزون کشور به برق پاسخ داده می‌شود، بلکه در راستای افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش آلودگی محیط زیست نیز گام برداشته‌ایم. برای مثال، با احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، می‌توانیم به طور قابل توجهی میزان مصرف سوخت را کاهش داده و از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند خورشید و باد بهره‌برداری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با ارائه راهکارهای نوین برای صنایع کوچک و متوسط، به آن‌ها کمک خواهیم کرد تا از انرژی برق به صورت بهینه استفاده کرده و هزینه‌های تولید خود را کاهش دهند.

وی گفت: در مجموع، هدف ما در مپنا، ایفای نقش موثر در توسعه صنعت برق کشور و ارتقای جایگاه ایران در عرصه تولید انرژی پاک است. با حمایت دولت و همکاری بخش خصوصی، امیدواریم بتوانیم به این هدف دست یابیم. 

وی افزود: یکی از اولویت‌های اصلی مپنا، ارائه راهکارهای نوآورانه برای بهبود بهره‌وری انرژی در صنایع مختلف، به ویژه صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌های صنعتی است. در این راستا، حدود ۶ تا ۷ طرح جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم که بخش قابل توجهی از آن‌ها در تفاهم‌نامه‌ای که اخیراً با شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد کرده‌ایم، گنجانده شده است.

اولیا گفت: این طرح‌ها، با هدف کاهش مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید صنایع کوچک و متوسط طراحی شده‌اند. با اجرای این طرح‌ها، صنایع قادر خواهند بود تا با مصرف انرژی کمتر، تولید خود را افزایش داده و در نتیجه، رقابتی‌تر شوند. همچنین، این طرح‌ها به کاهش آلودگی محیط زیست و حرکت به سمت اقتصاد کم‌کربن کمک شایانی خواهد کرد.

29

منبع خبر: روابط عمومی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24