Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

علی اکبر جعفری، رئیس هیات مدیره کارگزاری یزدان - امروز به ابتکار ستودنی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار  یاد اکبر زرگانی نژاد یکی از کارگزاران خوش نام و صاحب نظر بورس اوراق بهادار تهران  با نامگذاری سالنی گرامی داشته شد. این قدردانی نشانه...

اخلاقی ترین کارگزار بورس

بورس24 : امروز به ابتکار ستودنی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار  یاد اکبر زرگانی نژاد یکی از کارگزاران خوش نام و صاحب نظر بورس اوراق بهادار تهران  با نامگذاری سالنی گرامی داشته شد. این قدردانی نشانه رادمردی و حق شناسی مدیران کانون و صنعت کارگزاری است.

مرحوم زرگانی نژاد که ۱۲سال پیش به قول شاملو مهر و نشانه اش را نهاد و شادمانه و شاکر از این دنیا رفت، برای ما که به مردی با  ارتفاع فکری و عاطفی وی در صنعت کارگزاری عادت کرده بودیم و رفتارهای محتشمانه اش را سرمشقی برای کارهای صنفی خود قرار داده بودیم، رفتنش دریغ فراوانی داشت چون فعالان بورس مدیری باتجربه، با اشراف بالا به کارهای صنفی و از همه مهم تر انسانی شریف و صاف اعتقاد با صراحتی ریاسوز را از کف دادند‌ که طی یک دهه از درگذشتش کمتر جانشینی برایش یافته اند.

آن مرحوم به حق از چهره‌های موثر بازار سرمایه در دهه هفتاد و هشتاد به شمار می‌ رفت. 

آنها که چند سال بیشتر از دیگران در تالار شیشه‌ ای حافظ بوده اند، چهره مهربان و خونگرم مرد جنوبی بورس را همیشه در خاطر خود به یادگار خواهند داشت. همه فعالان بازار در مورد  وی یک نظر مشترک داشتند: مردی مهربان، درستکار و پاسخگو و دریک کلمه با اخلاق بود.

مرحوم زرگانی‌ نژاد در سال 65 به عنوان کارشناس وارد بورس شد و در سال 67 شرکت کارگزاری امین سهم را تاسیس کرد و از بنیانگذاران کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار به شماره می رفت.

من که در بدو ورودم به بازار سرمایه با زرگانی‌ نژاد رابطه دوستی داشتم و همواره مشمول لطف و محبت بی دریغش بودم از او درباب اخلاق حرفه ای چیزهای زیادی آموختم.

وقتی بعنوان  یکی از چهره‌های پیگیر و فعال درحال تاسیس کانون کارگزاران بود دعوتم کرد در چگونگی تشکیل کمیته سازش کانون کمک کنم، از همراهی اش مضایقه نکردم و خوشحالم که در این تشکل حرفه‌ ای بازار سرمایه، یک نهاد میانجیگری ( mediation ) موثر بوجود آمد که  نقش جدی در حل وفصل دعاوی و اختلافات بازار دارد.

سازش و رفع اختلاف همیشه وجه همت مرحوم زرگانی بود و کارگزاران هم او را همیشه حلال مشکلاتی می دانستند که هراز گاه میان همکارانشان و یا مدیران بازار رخ می داد. 

او در این مورد، با درایت و توصیه به تحمل و انتقاد پذیری به حل مشکلات می‌ پرداخت. بنابراین امیدوارم این نهاد همیشه یادگار ماندگار منش اخلاق گرا و مداراجوی او باقی بماند. 

آن مرحوم چند نوبتی نیز در یزد میهمانمان شد که از آن سیمای آراسته و متواضع و چهره گشاده و خندانش چیزی جزامید ونشاط ودلگرمی به یادم  نمانده است. روحش شاد. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24