Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

ارزش افزوده بالا و شناسایی سودهای سنگین بورس 24 - بانک گردشگری دارای دو بازوی مهم بورسی می باشد. سرمایه گذاری میراث فرهنگی یا همان سمگا و نگین گردشگری ایرانیان، با نماد گنگین که این دو شرکت تحولات خوبی را برای بانک به همراه دارند...

تحولات پیش روی وگردش

بورس24بانک گردشگری دارای دو بازوی مهم بورسی می باشد. سرمایه گذاری میراث فرهنگی یا همان سمگا و نگین گردشگری ایرانیان، با نماد گنگین که این دو شرکت تحولات خوبی را برای بانک به همراه دارند. 

هر دوی این شرکت ها دارای دو بازوی بسیار مهم هستند. بازوی اول مالکیت و سهامداری در هلدینگ فلزی ماهان و بازوی دوم نیز مالکیت در آیلند که دارایی با ارزش بسیار بالایی می باشد. 

هلدینگ ماهان متشکل از چند شرکت فولادی و فلزی است:

مجتمع فولاد صنعت بناب با ظرفیت اسمی سالانه 930 هزار تن شمش فولادی و بیش از 3 میلیون تن انواع میلگرد و نبشی و تیر آهن می باشد. 

این پروژه با هدف خودکفایی صنعتی و تولید محصولات استراتژیک مانند آهن اسفنجی در فروردین ماه سال 1398 به بهره برداری رسید. ظرفیت اسمی این کارخانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال و با فناوری احیای مستقیم به روش ایرانی می باشد.

ارزش واحد احداثی آهن اسفنجی در فاز یک، بالغ بر 120 میلیون یورو می باشد و توانسته است در راستای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه محروم بافت، برای 250  نفر به صورت مستقیم و 18۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد نماید.

همچنین فاز دو توسعه شرکت احیاء استیل فولاد بافت شامل:

واحد گندله سازی به ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال و واحد آهن اسفنجی دو به ظرفیت 800 هزار تن در سال با پیش بینی صرف هزینه ۲۵۲ میلیون یورو آغاز گردید.

پیش بینی می شود در این فاز ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود 4 هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار شوند که با راه اندازی کامل این دو واحد شاهد پیشرفت و توسعه صنعتی و محرومیت زدایی اساسی در شهرستان بافت خواهیم بود. 

شرکت جمیل کرک بافت این کارخانه با زیربنای 11 هزار مترمربع به عنوان تنها مجموعه کامل و یکپارچه صنعت کشمیر در ایران شناخته می شود که در حال حاضر با شستشوی پشم و کرک مشغول فعالیت می باشد. 

شرکت ستاره بام کویر 

پروژۀ مجتمع گردشگری و هتل بافت در زمینی به مساحت 137 هزار مترمربع واقع در ورودی شهر بافت، با راهبری شرکت ستاره بام کویر در حال اجرا می باشد

این پروژه شامل ویلاهای اقامتی، هتل، فودکورت، پارکینگ، فضاهای ورزشی و تفریحی روباز می باشد

ویلاهای اقامتی به عنوان بخشی از فاز ۱ این پروژه هم اکنون به بهره برداری رسیده و فودکورت و سایر فضاهای مجموعه در حال تکمیل است. 

شرکت سنگ جویان لعل کوه

این شرکت دارای معادن غنی سرب، روی، فلورین و باریت می باشد، بطوریکه میزان ذخیره فلورین و باریت آن بالغ بر 14 هزار تن پیش بینی گردیده است. 

همان طور که مشاهده می شود هلدینگ ماهان دارای زیر مجموعه های بسیار قوی بوده که با طرح های توسعه ای این هلدینگ به یکی از قطب های تولید محصولات فولادی و معدنی فلزی تبدیل خواهد شد. 

 u;s

اما بازوی دیگر گروه گردشگری پروژه 1400 هکتاری آیلند است پروژه ای نزدیک به شهر پرند قرار داشته و به عنوان نخستین شهر خصوصی در قالب 24 کاربری مختلف می باشد که ارزش افزوده بالا و با توجه به زمین های شرکت دارای ارزش بسیار بالایی می باشد. 

همچنین سمگا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه هتل داری هم در ایران و هم در خارج کشور به خصوص کشور عراق به عنوان بازو های گروه مالی گردشگری در زمینه صنعت و ساختمان فعال هستند. 

به عبارتی بانک گردشگری در سه زمینه:

صنعت به خصوص تولید فولاد و هتل داری و ساختمان فعال بوده که ارزش افزوده بالا از یک سو و شناسایی سود های سنگین از سوی دیگر تحولات عظیمی را برای بانک به همراه خواهد داشت. 

در حالی که ارزش بازار بانک گردشگری کمتر از 12 همت می باشد، که سود تلفیقی زیر مجموعه اش یعنی گنگین برای سال مالی 1401 حدود 3 همت و در سمگا 5 همت بوده است. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24