Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اقدام به درخواست مسافر و بلافاصله لغو سفر! نگین انصاری، معاون حقوقی تپسی، درباره جزئیات شکایت از اسنپ به «شرق» توضیح داد: «پس از اینکه محرز شد که شرکت اسنپ با در اختیار گرفتن هزار سیم‌ کارت ایرانسل و ساختن حساب کاربری به عنوان مسافر تپسی، اقدام به...

جزئیات جدید از شکایت تپسی از اسنپ

بورس24 : نگین انصاری، معاون حقوقی تپسی، درباره جزئیات شکایت از اسنپ به «شرق» توضیح داد: «در آذر و دی‌ ماه ۱۳۹۸ ما متوجه افزایش غیر عادی نرخ لغو سفرها شدیم. با بررسی بیشتر متوجه شدیم تمامی شماره‌ هایی که اقدام به درخواست و سپس لغو سفر می‌ کنند، شماره‌ هایی با الگوی یکسان و از ایرانسل هستند.

وی افزود: همچنین هیچ‌ کدام از حساب‌ هایی که با این شماره‌ ها ساخته شده بودند، حتی یک سفر موفق نداشتند و همه درخواست‌ ها را لغو کرده بودند. این کار در روزها و ساعت اداری انجام می‌ شد و بعد از ساعت شش عصر یا روزهای تعطیل، درخواست سفری از این شماره‌ ها وجود نداشت. مجموع این شواهد سبب شد به اسنپ مشکوک شویم و به دادسرای جرائم رایانه‌ ای شکایت کردیم».

او ادامه می‌ دهد: «پس از اینکه محرز شد که شرکت اسنپ با در اختیار گرفتن هزار سیم‌ کارت ایرانسل و ساختن حساب کاربری به عنوان مسافر تپسی، اقدام به درخواست و بلافاصله لغو سفر کرده است تا با به دست آوردن شماره راننده آن را به ناوگان خود جذب کند، با لحاظ اثر رقابتی این اقدام، در سال ۹۹ پرونده در شورای رقابت هم طرح شد. از آنجایی که اتخاذ اقدامات ضد رقابتی از سوی اسنپ مسبوق به سابقه است، تصمیم گرفتیم مقابل این انحصار گرایی بایستیم و در نهایت شکایت ما در شورای رقابت بررسی و منجر به صدور رأی شد».

انصاری در ادامه در مورد رأی صادر شده گفت: «هنوز رأی به ما ابلاغ نشده است اما آن‌ طور که خبر به‌ طور رسمی توسط شورا اعلام عمومی شده است، شرکت اسنپ در این پرونده از سوی شورا به رویه ضد رقابتی محکوم شده است».

موضوعی که روابط‌ عمومی شورای رقابت در گفت‌ و گو با ایسنا تأیید کرده و توضیح داده است که «بر اساس ماده ۶۱ سیاست‌ های کلی اصل ۴۴ به ارتکاب رویه ضد رقابتی محکوم شده است و باید جریمه پرداخت کند و از آنجا که اسنپ به راننده‌ های شرکت تپسی پیشنهاد همکاری با حقوق بالاتری داده و راننده‌ ها پیشنهاد شرکت اسنپ را قبول کرده‌ اند، به شرکت تپسی خسارت مالی وارد شده است و شرکت اسنپ که به رویه ضد رقابتی محکوم شده است باید جریمه نقدی پرداخت کند». 

منبع خبر: شبکه شرق

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24