Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در پی انتشار خبری مبنی بر استعفای مسعود اسم‌خانی از سمت مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) و جایگزینی افشار فتح الهی ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد قشم به سمت سرپرست جدید این هلدینگ، آنچه که در مرحله نخست به اذهان فعالان بازار سرمایه متبادر می سازد آنست که آیا حضور افشار فتح الهی در شرکت های بورسی به روند مثبت بورس منجر خواهد شد؟

بازار سرمایه از شایسته سالارها حمایت می کند

بورس24 : در پی انتشار خبری مبنی بر استعفای مسعود اسم‌خانی از سمت مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) و جایگزینی "افشار فتح الهی"، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد قشم به سمت سرپرست جدید این هلدینگ، آنچه که در مرحله نخست به اذهان فعالان بازار سرمایه متبادر می سازد آنست که آیا حضور افشار فتح الهی در شرکت های بورسی به روند مثبت بورس منجر خواهد شد؟

در پی انتشار خبری مبنی بر استعفای مسعود اسم‌خانی از سمت مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) و جایگزینی “افشار فتح الهی”، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد قشم به سمت سرپرست جدید این هلدینگ، آنچه که در مرحله نخست به اذهان فعالان بازار سرمایه متبادر می سازد آنست که آیا حضور افشار فتح الهی در شرکت های بورسی به روند مثبت بورس منجر خواهد شد؟ انتشار این خبر آنجا اهمیت می یابد که حضور افشار فتح اللهی در شرکتی به مانند تاپیکو به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ تخصصی کشور در زمینه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ، سلولزی، تایر ‌و تولید لوله در کشور فردیست که به عنوان ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم یعنی یکی از  قطب های صنعتی و تولیدی کشور حضور فعال دارد.

رییس مجمع شرکت ها و موسسات تابعه سازمان منطقه آزاد قشم، رییس کمیسیون نظارت بر اصناف شهرستان قشم، رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جزیزه قشم، جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید، معاون امور حقوقی، مجلس و استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس هیات مدیره پالایشگاه آناهیتا، جانشین معاونت سرمایه گذاری قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء، قائم مقام مدیرعامل گروه فراب، مدیر کل دفتر طرح ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، عضو ستاد فولاد کشور، معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز نیز بخشی از سوابق مدیریتی افشار فتح اللهی محسوب می شود.

تاپیکو به عنوان شرکتی با ارزش بازاری 204.74 هزار میلیارد تومان با برخوراری از  46 شرکت مدیریتی، 39 شرکت غیرمدیریتی که 9 درصد از کل ظرفیت تولید محصولات اصلی پتروشیمی،  11 درصد از ظرفیت تولید پروپیلن، 12 درصد از ظرفیت تولید متانول،  21 درصد از ظرفیت تولید قیر، 25 درصد از ظرفیت تولید روغن پایه،  11 درصد از ظرفیت تولید فراورده های پالایشی و 41 درصد از ظرفیت تولید تایر در کشور را به عنوان سهم خود دارد که نقش مهمی در نوسانات بورس 2 میلیون و 228 هزار واحدی به همراه دارد.

آنجا که تشکیل شرکت های سهامی عام در صورتی که با شناخت و آگاهی همراه باشد، می تواند پس اندازهای مردم را به سمت آنها و بازار سرمایه هدایت کند و بر عمق بازار سرمایه بیافزاید. مردم سراغ شرکت هایی خواهند رفت که سود آوری و کارآیی بیشتری دارند و این به معنی تسهیم و تخصیص بهینه منابع است. مدیرانی که نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند، از مدیریت شرکت ها برکنار خواهند شد و این به معنای شایسته سالاری است. اگر قرار باشد که مردم پس اندازهایشان را در این شرکت ها سرمایه گذاری کنند، اداره این شرکت ها و به کار گرفته شده، بازدهی خودبی عاید مردم شود و اعتماد و اطمینان آنها جلب شود، نیاز به صیانت از حقوق و منافع صاحبان سرمایه است. گسترش روز افزون فعالیت های اقتصادی و مالی در دهه های اخیر موجب شده است که اداره و هدایت شرکت های تجاری بیش از پیش پیچیده شود.

بر این اساس است که بازار از شایسته سالارها حمایت می کند.

منبع خبر: بورس امروز

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24