Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پس از دریافت کد بورسی ، اگر قصد نداشته باشید با روش‌های غیرمستقیم از قبیل سرمایه‌گذاری در صندوق سهامی یا انواع دیگر صندوق‌ها در بورس سرمایه‌گذاری کنید و بخواهید خودتان به شیوه مستقیم به خرید و فروش سهام بپردازید، لازم است با مهارت‌هایی از قبیل تابلوخوانی یا تحلیل تکنیکال آشنا شوید. یادگیری این دست مهارت‌ها به شما کمک می‌کند روندهای بازار یا وضعیت قیمتی یک سهم در آینده را پیش‌بینی کرده و بهترین تصمیمات را بگیرید. تحلیل حجم مشکوک یکی از تکنیک‌هایی است که در تابلوخوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند در تصمیم‌گیری در خصوص خرید و فروش سهام تا حد زیادی موثر باشد. در این مطلب درباره تکنیک تحلیل حجم مشکوک صحبت می‌کنیم؛ مهارتی که به شما کمک می‌کند شکل‌گیری روندهای جدید در بازار را پیش‌بینی کنید!

حجم مشکوک چیست و چه تاثیری روی معاملات سهام دارد؟

بورس24 : پس از دریافت کد بورسی ، اگر قصد نداشته باشید با روش‌های غیرمستقیم از قبیل سرمایه‌گذاری در صندوق سهامی یا انواع دیگر صندوق‌ها در بورس سرمایه‌گذاری کنید و بخواهید خودتان به شیوه مستقیم به خرید و فروش سهام بپردازید، لازم است با مهارت‌هایی از قبیل تابلوخوانی یا تحلیل تکنیکال آشنا شوید. یادگیری این دست مهارت‌ها به شما کمک می‌کند روندهای بازار یا وضعیت قیمتی یک سهم در آینده را پیش‌بینی کرده و بهترین تصمیمات را بگیرید. تحلیل حجم مشکوک یکی از تکنیک‌هایی است که در تابلوخوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند در تصمیم‌گیری در خصوص خرید و فروش سهام تا حد زیادی موثر باشد. در این مطلب درباره تکنیک تحلیل حجم مشکوک صحبت می‌کنیم؛ مهارتی که به شما کمک می‌کند شکل‌گیری روندهای جدید در بازار را پیش‌بینی کنید!

حجم مشکوک چیست؟

آموزش بورس شامل یادگیری سه دسته مهارت کلی است. این مهارت‌ها شامل «تابلو خوانی»، «تحلیل تکنیکال» و «تحلیل بنیادی» هستند. استفاده از این ابزار به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا وضعیت کلی شرکت‌ها را بررسی کرده پس از اطمینان از عملکرد مناسب شرکت، در قیمت و زمان مناسب، در آن سرمایه‌گذاری کنند. حجم مشکوک به‌عنوان یکی از تکنیک‌های تابلو خوانی،‌ در کنار نتایج حاصل از تحلیل تکنیکال سهم مورد نظر می‌تواند در راستای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری به‌عنوان ابزاری قدرتمند عمل کند.

حجم مشکوک به زمان‌هایی اشاره می‌کند که حجم معاملات انجام شده روی یک سهم، افزایشی غیر عادی و قابل توجه داشته باشد. به‌عنوان مثال اگر حجم معاملات سهمی برای یک ماه روزانه 100 هزار سهم باشد و روز بعد این عدد به یک میلیون سهم برسد، گفته می‌شود در آن سهم حجم مشکوک اتفاق افتاده است. به‌صورت کلی می‌توان گفت زمانی که حجم معاملات یک روز حداقل دو برابر میانگین حجم ماهانه باشد، حجم مشکوک اتفاق می‌افتد. همچنین می‌توان گفت حجم مشکوک نشان از وقوع اتفاقات مهم و تاثیرگذار در یک شرکت است.

حجم مشکوک

در مثال فوق با مقایسه اطلاعات مربوط به میانگین حجم ماهانه و حجم معاملات روز، می‌توان متوجه وجود حجم مشکوک شد. در نظر داشته باشید برای دسترسی به نمادهایی که دارای حجم مشکوک بوده‌اند باید به سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (tsetmc) مراجعه کنید. علاوه بر این، فراگیری مهارت فیلترنویسی می‌تواند شما را در شناسایی سریع‌تر نمادهای دارای حجم مشکوک یاری کند.

بررسی حجم مشکوک در کنار اطلاعات حاصل از تحلیل تکنیکال

به‌صورت کلی حجم مشکوک در دو ناحیه حمایت و مقاومت سهم مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه بررسی می‌کنیم شناسایی حجم مشکوک در روندهای نزولی و صعودی بازار و اطراف نقاط حمایت و مقاومت به چه معنا است.

تحلیل حجم مشکوک در روند نزولی

در صورتی که قیمت سهمی در حال طی یک روند نزولی باشد و شما قبل از رسیدن به ناحیه حمایتی شاهد حجم مشکوک باشید، یعنی احتمال بازگشت سهم از ناحیه حمایتی و شروع یک روند صعودی وجود دارد. در مقابل، اگر حجم مشکوک را پس از شکست حمایت مشاهده کنید، این موضوع نشان‌دهنده احتمال ریزش سهم در آینده است.

تحلیل حجم مشکوک در روند صعودی

در روندهای صعودی در صورتی که حجم مشکوک قبل از رسیدن به ناحیه مقاومت دیده شود، نشان‌دهنده ترس بازار و احتمال برگشت نمودار است. در مقابل، اگر در یک روند صعودی حجم مشکوک پس از شکست مقاومت مشاهده شود، احتمال شروع یک حرکت صعودی وجود دارد.

در نهایت در نظر داشته باشید در نقاط نزدیک به حمایت و مقاومت، علاوه بر حجم مشکوک باید قدرت خریدار و فروشنده نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

اهمیت آموزش بورس پیش از خرید و فروش سهام

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، اگر ترجیح می‌دهید به‌جای شیوه‌های غیرمستقیم سرمایه گذاری در بورس از جمله سرمایه گذاری در صندوق سهامی خودتان به صورت مستقیم در بورس معامله کنید، لازم است پس از دریافت کد بورسی، حتما در دوره‌های آموزش بورس شرکت کنید. فراموش نکنید برای یادگیری مهارت‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در این بازار سراغ مراجع معتبر آموزشی بروید.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24