Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

فروزش گفت: برای تولید محصولات بهداشتی و آرایشی، هیچ تناسبی میان هزینه و درآمد وجود ندارد به طوری که مواد اولیه را با ارز آزاد وارد کرده و به هنگام فروش، نرخ ها دستوری می شود.

گلایه عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده از قیمت گذاری دستوری

بورس24 : فروزش گفت: برای تولید محصولات بهداشتی و آرایشی، هیچ تناسبی میان هزینه و درآمد وجود ندارد به طوری که مواد اولیه را با ارز آزاد وارد کرده و به هنگام فروش، نرخ ها دستوری می شود.

جمشید فروزش عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران سیاست های ابلاغی دولت در حوزه تجارت و بازرگانی را همسو با بخش خصوصی ندانست و گفت: هزینه دستمزد و کارگران تنها در سال جاری معادل 57 درصد افزایش پیدا کرده و در کنار این موضوع نیز نهاده های تولید با افزایش نرخ 60 درصدی روبه رو شده اند.

وی ادامه داد: بنابراین هزینه تولید به مقدار بالایی افزایش یافته اما به هنگام فروش، نرخ ها دستوری بوده به طوری که هیچگونه از این هزینه ها پوشش داده نمی شود.

فروزش به افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: فروش داخلی تحت تاثیر شرایط بد اقتصادی قرار گرفته و روند نزولی را تجربه می کند.

این فعال بخش خصوصی اعمال سیاست قیمت گذاری دستوری را در شرایط مطلوب اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس قانون، محصولات شوینده و بهداشتی نباید شامل قیمت گذاری دستوری شود اما دولت بدون مصوبه و بدون در نظر گرفتن هزینه تولید و قیمت نهایی، به این موضوع ورود کرده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده یادآور شد: مواد اولیه این صنعت از بورس کالا و قیمت‌ها بر اساس فوب خلیج فارس منهای 5 درصد و یا واردات با تعرفه گمرکی بر اساس نرخ ارز نیما تامین می شود.

وی این اقدام را غیرکارشناسانه و نتیجه آن را ورشکستگی کارخانجات و شرکت های تولید کننده محصولات بهداشتی و شوینده عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت 45 درصدی در ابتدای سال توسط دولت به جهت حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده ابلاغ شد که تنها  افزایش 25 درصدی آن اعمال شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24