Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بهزاد پور گفت: برای صدور مجوزها ساختاری تعریف کردیم و در بازار اتکایی و زندگی که کمبود داشتیم تلاش شده تا علاقمندان در این بخش سرمایه‌گذاری کنند و در واقع هدایت بازار مد نظر است نه بستن درخواست‌ها.

کروکی آنلاین می آید

بورس24 : مجید بهزاد پور رئیس کل بیمه مرکزی ایران بعد از ظهر 13 اذر ضمن تبریک فرارسیدن روز بیمه، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مجید بهزاد پور با بیان اینکه ادامه مسیر صنعت بیمه بدون دیجیتالی شدن امکان پذیر نیست بیان کرد: تحول دیجیتال در صنعت بیمه برای ما یک مسیر راهبردی است و اگر در همین نمایشگاه دقت می‌کردید تنوع شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در صنعت بیمه رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: سرعت حرکت صنعت بیمه به سمت دیجیتالی شدن بسیار زیاد است و افکار و ایده‌ها و فناوری‌های نو به این حوزه وارد شده است که در آینده نزدیک اثرات آن را خواهیم دید.

کروکی آنلاین می آید

بهزاد پور درباره پروژه کروکی آنلاین هم گفت: زیرساخت‌های این پروژه آماده شده، تجهیزات لازم به کشور وارد شده و ما اقدامات لازم را انجام داده‌ایم، اما چون پروژه با راهنمایی و رانندگی مشترک است نیاز به آموزش پرسنل دارد و فکر می‌کنم تا یکماه آینده اجرایی شود.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره هوشمندسازی نظارت‌ها در بخش بیمه کشور گفت: هوشمندسازی نظارت‌ها یک ضرورت و جزو اولویت‌های ماست و باید سرعت و توانمندی خود را در این راستا افزایش دهیم.

درباره آخرین وضعیت کروکی الکترونیک تصادفات افزود: این پروژه یک پروژه مشترک با پلیس راهنمایی و رانندگی است و کار طولانی بود و باید تجهیزات از خارج تهیه می‌شد.

وی ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز برای این پروژه از گمرک ترخیص شده و امیدواریم هرچه زودتر با آموزش به نیروهای پلیس آغاز به کار رسمی آن را اعلام کنیم و طی یک ماه آینده به طور رسمی کار خود را شروع می‌کند.

ایجاد هاب درمان

رییس کل بیمه مرکزی درباره آخرین وضعیت الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی، گفت: موظف هستیم که این خدمات را به شکل مناسب به مردم ارائه کنیم و از ابتدای سال تلاش‌هایی در این زمینه انجام دادیم.

وی افزود: همکاری لازم با وزارت بهداشت انجام شد و نکته مهم دیگر این بود که در صنعت بیمه هاب درمان ایجاد می‌کنیم که پل ارتباطی با بخش‌های دیگر بهداشت و درمان باشد و ارائه اطلاعات را روان‌تر می‌کند کند اجرای قانون با شکل مناسبی انجام می‌شود.

بهزادپور گفت: امیدوارم تا پایان سال بتوانیم در مرحله نسخه‌پیچی بیمه تکمیلی خدمات قابل قبولی را به مردم ارائه کنیم.

بهزاد پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای حمایت از سرمایه‌گذاری فعلان اقتصادی ایران در کشور‌های همسایه ازجمله عراق چه اقداماتی انجام شده است گفت: اگرچه حضور ما در کشور‌های خارجی تحت تاثیر تحریم است، اما برخی از شرکت‌ها کار را شروع کرده‌اند و من از همکاران خود خواهم خواست که در این مسیر اقدامات بیشتری صورت دهند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با تاکید براینکه حضور صنعت بیمه در سرمایه‌گذاری در کشور‌های همسایه ضروری است، افزود: در همین راستا با وزارت خارجه نیز یک میز تخصصی تدارک دیده‌ایم و با همکاری نزدیک تلاش می‌کنیم در هر قراردادی حضور داشته باشیم. البته به نظرم مهمتراز هر چیزی مدیریت و ارزیابی ریسک است که شرکت‌های بیمه می‌توانند در این رابطه خدمات خوبی ارائه دهند.

صدور مجوز تاسیس

وی درباره صدور درخواست مجوز شرکت‌های بیمه‌ای گفت: اینکه گفته می‌شود بیمه مرکزی مجوز تاسیس شرکت نمی‌دهد را قبول ندارم؛ بلکه برای صدور مجوزها ساختاری تعریف کردیم و هر جا که نیاز بود بیمه گسترش یابد مثل بازار اتکایی، زندگی و تخصصی که کمبود داشتیم تلاش کردیم جهت‌دهی کنیم تا به افرادی که تمایل دارند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند کمک کنیم و این در واقع هدایت بازار است نه بستن درخواست‌ها.

فنی سازی صنعت

رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: در بخش درمان در کل ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول این بیمه هستند و نسبت به کل جمعیت سهم کمی است، اما باید تلاش کنیم خدمات درست و به موقع ارائه کنیم.

وی درباره رشد ضریب نفوذ بیمه گفت: در بحث ضریب نفوذ دو مساله وجود دارد اول اینکه نفوذ صنعت بیمه بازرگانی در بین جمعیت به چه میزان است و این شاخص گویا نیست.

بهزادپور گفت: صنعت بیمه سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۲.۵ میلیون تعداد خسارت پرداخت شد و بخش عظیمی از مردم با بیمه بازرگانی در تماس هستند، اما میزان فروش نسبت به تولید ناخالص داخلی و رشد ضریب نفوذ ارتباط زیادی به فعالیت اقتصادی دارد و چنانچه رشد اقتصادی بالایی داشته باشیم بر ضریب نفوذ بیمه نیز تاثیر خواهد داشت.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه در نظر داریم عدد فنی‌تری را به عنوان هدف تعریف کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24