Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

کریمی گفت: دانش بنیان های فعال مبتنی بر اپ، فین تک، بلاکچین و... نیازه بوده تا تعادلی میان ایده و سیستم مالی برقرار کنند و این مهم از طریق تسهیل گری قوانین سندباکس و رگولاتوری به دست می آید.

لزوم برقراری تعادل میان ایده، سیستم مالی و قوانین در دانش بنیان ها

بورس24 : کریمی گفت: دانش بنیان های فعال مبتنی بر اپ، فین تک، بلاکچین و... نیازه بوده تا تعادلی میان ایده و سیستم مالی برقرار کنند و این مهم از طریق تسهیل گری قوانین سندباکس و رگولاتوری به دست می آید.

محمود کریمی رییس گروه تحقیقات و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک در حاشیه کیش اینوکس 2022 با اشاره به تدوین و تصویب برخی قوانین به منظور حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و تقویت آنها از طریق اعطای تسهیلات و تامین مالی جمعی به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: در زمینه فعالت خود با شرکت هایی مرتبط بوده که حوزه پرداخت، فین تک، رگ تک، بلاکچین را مد نظر داشته و ایده هایی را به جهت کسب و کار ارائه می دهند ولی از بازار واقعی و مسیر حمایتی اعم از مالی و معنوی اطلاعی نداشتند.

وی ادامه داد: در این فضا، قوانینی را نیازمند بوده که به تسهیل گری منجر شود. این تسهیل گری شامل زیرساخت، عوامل اجرایی و از همه مهمتر تامین سرمایه جذب حامی است.

رییس گروه تحقیقات و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک  ارزش محیط های آزمون تنظیم گری (سندباکس و رگولاتوری) را در تسهیل گری قوانین مهم دانست و تاکید کرد: با این ابزار و محیط می توان به حمایت از فعالیت فناوری های نوآوری بر اساس جذابیت و ریسک پذیری در بازارهای گوناگون اعم از سرمایه نیز ورود کرده و ارزش آنها را معین کرد.

کریمی یادآور شد: قطعا این مهم باید از سوی ارکان تعیین و ایجاد شود و بعد از آن نیز مقررات حمایتی اجرایی به جهت حضور در بازار برای کسب حمایت و فعالیت به وجود آید.

وی فراهم کردن بازار حمایتی و فعالیتی  را محدود به ارائه تسهیلات ندانست و گفت: داشتن منابع و حامی مالی بسیار مهم است اما نقش قوانین در تسهیل گری، ایجاد ابزار و بازار، معافیت های مقرراتی  بسیار موثر و حتی شتابدهنده خواهند بود.

کریمی افزود: ایده ها و فناوری های نوآور بسیاری بوده اند که حتی با پشتوانه مالی قوی، محکوم به خروج و شکست شدند زیرا ریسک سطح عمومی و خصوصی و انطباق با شرایط را مد نظر قرار نداده و الزامات قانونی را رفع نکردند.

رییس گروه تحقیقات و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک با تاکید بر اینکه ارکان قانون گذار در روند حمایتی خود  بازار واقعی را از طریق آزمون و سندباکس ها برای صاحبان ایده ایجاد کنند ادامه داد: این امکان حمایتی، کاهش شکست و هدر رفت سرمایه مادی و معنوی را منجر خواهد شد و سرمایه پذیر در هر بازاری اعم از سرمایه ، بانک، لیزینگ، بیمه می تواند چشم انداز و  اختیارات واقعی را شاهد و آشنا شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24