Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اردشیر سعدمحمدی، مدیر عامل سرمایه‌گذاری معادن و فلزات در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی سمنان که یکی از پروژ‌های «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» است تا پایان مهرماه به بهره برداری خواهد رسید.پروژه هایی که ما شروع کرده ایم 7 پروژه اقتصادی است که به طور مستقیم کار می کند.

سعدمحمدی: ایران باید در بخش معدن در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری پوست اندازی کند

بورس24 : اردشیر سعدمحمدی، مدیر عامل سرمایه‌گذاری معادن و فلزات در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی سمنان که یکی از پروژ‌های «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» است تا پایان مهرماه به بهره برداری خواهد رسید.پروژه هایی که ما شروع کرده ایم 7 پروژه اقتصادی است که به طور مستقیم کار می کند.

وی گفت: پروژه های در حال برنامه ریزی 4 عدد، پروژه های گل گهر 20 عدد، گهر زمین 10 عدد و چادرملو هم 18 عدد است. مجموعا در حدود 59 تا 60 پروژه سرمایه گذاری شده است.

جمع این سرمایه گذاری ها حدود 300 هزار میلیارد تومان است که سهم توسعه معادن از این پروژه ها بالغ بر 70 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه فولاد کردستان ۱۲.۱۶ درصد، ذوب فولاد سازی حدود ۱۰ درصد، گندله سازی شهرک ۲۴.۵۳ درصد، نیروگاه خورشیدی ۸۰ درصد، فولادسازی اردبیل ۱۳.۶۶ درصد و فولادسازی اقلید ۲ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در تولید ۵ میلیون تن شامل ۱.۱ میلیون تن فولاد آرتاویل، ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی بیجار، ۱.۱ میلیون تن آهن اسفنجی اقلید و ۱.۱ میلیون تن برای سرمد سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه اولویت اول این شرکت اکتشاف است، گفت: در سال جاری ۶۰ هزار متر مکعب حفاری عمیق انجام شده است و در این راستا ۷ دستگاه اکتشافی خریداری شده که ۲ دستگاه آن هفته آینده وارد خواهد شد. امیدواریم با بهره برداری جدید، ذخایر بیشتری به مجموعه اضافه شود.

وی با بیان اینکه در مس جانجا بازنگری انجام شده، عنوان کرد: با بازنگری در مس جانجا به نقاط جدید دست پیدا کرده ایم که با سرمایه گذاری انجام شده در آینده یک کارخانه کنسانتره ۱۳۰ هزار تنی مس خواهیم داشت.

وی از خرید سهام شرکت ایریتک خبر داد و گفت: از این شرکت در پروژه‌ها به‌عنوان مشاور و امور عملیاتی استفاده خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر روی سرمایه‌گذاری برای تولید استیل‌کرد، فروسیلیکومنگنز، الکترودگرافیتی کازرون، لوله‌های بدون‌درز درحال مطالعه هستیم. هم‌چنین روی عناصر جدید نظیر وانادیوم نیز درحال بررسی بوده و قصد داریم آن را به جرگه تولیدات کشور وارد کنیم که در تولید فروآلیاژ‌ها کاربرد دارد.

به گفته وی، کارخانه کک‌سازی طبس  تکنیک جدیدی متفاوت از کارخانه‌های کک موجود در ایران، یعنی ذوب آهن و زرند است. در سنوات گذشته متوسط تولید  آن ۶ هزار تن بوده است، ما موفق شدیم در تیر ماه این تولید را به ۸ هزار تن در مردادماه به ۹۸۰۰ تن  برسانیم و امیدوار هستیم که در شهریور از ۱۰ هزار تن عبور دهیم

سعد محمدی گفت: از ۶ سلولی که  در این کارخانه ظرفیت تولید دارد، ۲ سلول آن فقط فعالیت می‌کرد، که انشاالله از پایان مهر ماه سلول سوم و چهارم را به مدار می‌آوریم که ظرفیت تولید کک مجموعه افزایش پیدا کند .

وی گفت: کشور باید در بخش معدن در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری پوست اندازی کند تا بتواند فاصله خود را با رقبای خارجی کاهش دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24