Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مراسم رونمایی از سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک با حضور دادستان کل کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون راهبردی قوه قضائیه و رؤسای بانک‌های عامل به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در محل ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار در حال برگزاری است.

عشقی: دسترسی به سامانه وثیقه‌گذاری هوشمند برای قوه قضاییه نیز فراهم شده است

بورس24 : مراسم رونمایی از سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک با حضور دادستان کل کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون راهبردی قوه قضائیه و رؤسای بانک‌های عامل به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در محل ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار در حال برگزاری است.

توثیق سهام یکی از درخواست هایی بود که نظام مالی و بانک و همچنین مسئولان اقتصادی از سازمان بورس و اوراق بهادار داشتند و از این عملیات اجرایی این طرح از ماه ها پیش در دولت سیزدهم آغاز شد و امروز در مراسمی با حضور مسئولان مختلف از وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و قوه قضاییه و سازمان بورس رونمایی شد.

عملکرد این سیستم به این شکل است که اگر سهامداری (حقیقی یا حقوقی) قصد وثیقه‌گذاری نزد شخص دیگری را داشته باشد، می‌تواند طی مراحلی و تحت نظارت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهام خود را به عنوان وجه الضمان نزد شخص دیگری (حقیقی یا حقوقی) توثیق کند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در این مراسم اظهار کرد: گاهی اوقات اشخاص حقیقی و حقوقی برای جبران کسری مالی، ناچار به فروش سهام خود می‌شدند، اما امروز با رونمایی از سامانه ستاره می‌توانند با وثیقه‌توثیق سهام‌شان ضمن جبران کسری بودجه، از سود سالیانه سهام خود همچنان بهره ببرند.

وی ادامه داد: امکان دسترسی به سامانه وثیقه‌گذاری هوشمند برای قوه قضاییه نیز فراهم شده تا افراد در مواقع ضروری به دنبال تهیه سند ملکی نباشند. با فراهم شدن این امکان، اقداماتی که معمولا زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، در کسری از ثانیه انجام خواهد شد.

بر همین اساس؛ در گام‌های بعدی پذیرش سایر دارائی‌ها نظیر سکه، اندوخته بیمه‌عمر، گواهی کسر از حقوق و ... برای انجام اموری که نیاز به وثیقه‌گذاری وجود دارد، به این سامانه اضافه خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24