Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

احتمالاً با استمرار رفتارهای محتاطانه سرمایه‌گذاران، در روز آتی ارزش معاملات همچنان در سطوح پایین باقی بماند و با سرایت بخشی از عرضه‌های روز چهارشنبه به معاملات فردا، فضای معاملاتی کم‌رمق تداوم یابد.

پیش بینی بورس فردا 18 تیر 1401/ استمرار رکود

بورس24 : در حالی که انتظار می‌رفت معاملات روز چهارشنبه با تحرکات مثبت آغاز شود، اما بورس تهران معاملات آخرین روز هفته را در حالی با افزایش تحرکات سمت عرضه آغاز کرد که از همان ابتدا شاهد افزایش نسبی فشار فروش در عمده نمادهای معاملاتی بخصوص نمادهای کامودیتی‌محور بودیم. بدین‌ترتیب در نتیجه تداوم روند افت قیمت در کلیت بازار سهام، روند نزولی نماگرها تا انتهای معاملات تداوم یافت و در نهایت شاخص کل با افت حدود 8500 واحدی و شاخص هم وزن نیز با عقب‌نشینی حدود 2500 واحدی کار خود را به پایان بردند. ارزش معاملات خرد در سطح 3.2 همت قرار گرفت و کدهای حقیقی حدود 384 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

افت محسوس و ناگهانی قیمت در بازارهای جهانی بخصوص کامودیتی‌ها و کاهش حدود 10 درصدی قیمت نفت موجب تغییر جهت معاملات روز چهارشنبه بر خلاف پیش بینی‌ها گردید. البته در دو روز گذشته بخشی از این ریزش جبران گردید.

اما به هرحال بزودی آمار تورم آمریکا منتشر می‌شود و در صورتی که این اعداد رشد کرده‌باشند احتمال آنکه فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم رو بیاورد افزایش خواهدیافت. امری که بازارهای جهانی را از ترس ورود اقتصاد جهانی به دوره رکود می‌تواند با افت مواجه کند و بدین‌ترتیب به افزایش ابهامات نسبت به آینده این بازارها و البته آینده شرکت‌های کالایی بورس تهران دامن بزند. با این حال تک نمادهایی از صنایع کالایی که امید به بهبود سودآوریشان در فصل بهار می‌رود با تقاضای بهتری روبرو هستند.

از سویی امیدها به احیای برجام دست‌کم در کوتاه‌مدت کمرنگ شده‌است و از آنجا که به دلیل بهبود چشم‌انداز اقتصادی در صورت رفع تحریم‌ها، صنایع داخلی منتفع خواهند شد و اکنون سیگنال مثبتی از مذاکرات مخابره نمی‌شود، واضحاًٌ صنایع داخلی از جمله خودرویی و بانکی معاملات کم‌رمق و پرعرضه‌ای را در روز چهارشنبه داشتند. 

به هر حال بررسی شاخصه‌های عملکردی و روند عرضه و تقاضا در روزهای گذشته نشان می‌دهد که احتمالاً با استمرار رفتارهای محتاطانه سرمایه‌گذاران، در روز آتی ارزش معاملات همچنان در سطوح پایین باقی بماند و با سرایت بخشی از عرضه‌های روز چهارشنبه به معاملات فردا، فضای معاملاتی کم‌رمق تداوم یابد.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایــــــنـــــــــجـــــــــــا بخوانید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24