Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بررسی روند عرضه و تقاضا و شاخصه های عملکردی بازار سرمایه حاکی از آن است که اگرچه احتمالاً در روز آتی در میان صنایع، صنایع کوچکتر با اقبال به نسبت بیشتری روبرو شده و شاخص با نوسانات جدی روبرو نخواهدشد، احتمالاً روند کم‌جان و کم حجم معاملات تداوم یابد.

پیش بینی بورس فردا 14 تیر 1401/ تداوم معاملات کم حجم

بورس24 : معاملات بورس تهران در حالی به صورت متعادل و با غلبه خریداران بر فروشندگان آغاز شد که بتدریج، تحرکات نسبی سمت عرضه بویژه در نمادهای کامودیتی‌محور افزایش یافته و روند رو به جلوی شاخص کل متوقف شد. بدین ترتیب در شرایطی که شاخص کل با پیشروی 4169 واحدی و شاخص هم وزن با افزایش 0.55 درصدی روبرو شدند، ارزش معاملات خرد در محدوده 3100 میلیارد تومان قرار گرفت و کدهای حقیقی حدود 264 میلیارد تومان از گردونه معاملات خارج کردند.

شاید نکته امیدوارکننده در معاملات امروز توقف روند نزولی شاخص کل و حفظ سطح یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد بود. اما ارزش پایین معاملات خرد و استمرار خروج نقدینگی نشان از تداوم وضعیت رکودی در بازار سرمایه دارد.

در شرایطی که معاملات در نمادهای بزرگ و کامودیتی‌محور در میان تردید معامله‌گران نسبت به آینده بازارهای جهانی کم‌رمق دنبال می‌شود، در روز جاری شاهد تداوم اقبال بیشتر سرمایه‌گذاران به نمادهای کوچکی بودیم که بعضا از وضعیت بنیادی خوبی نیز برخوردارند.

در حالی که عملکرد بهتر سهام داخلی بخصوص سهام کوچکتر را می‌توان به انتشار گزارشات خوب ماهانه خرداد ربط داد، اما به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از سهامداران ترجیح می‌دهند تا انتشار صورت‌های مالی بهار بخصوص در نمادهایی که با افزایش بهای تمام شده و رشد هزینه‌ها روبرو شده‌اند، احتیاط کنند.

از سویی در شرایطی که نرخ دلار آزاد در پی در انتشار اخبار جدید از احتمال شروع مجدد مذاکرات و به اعتقاد برخی تحت تاثیر افزایش عرضه از سوی بانک مرکزی و به نوعی ارزپاشی مسیر نزولی را در پیش گرفته بود، نرخ دلار در سامانه نیما به ۲۶ هزار تومان نزدیک شده و اختلاف نرخ دلار در بازار آزاد و نرخ نیمایی تا حدودی تعدیل شد.

به هر جهت بررسی روند عرضه و تقاضا و شاخصه های عملکردی بازار سرمایه حاکی از آن است که اگرچه احتمالاً در روز آتی در میان صنایع، صنایع کوچکتر با اقبال به نسبت بیشتری روبرو شده و شاخص با نوسانات جدی روبرو نخواهدشد، احتمالاً روند کم‌جان و کم حجم معاملات تداوم یابد.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایــــنــــجــــا بخوانید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24