Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سرمایه گذاران بیش از همیشه محتاط شده و تا زمانی که ابهامات اساسی پیش‌روی بازار رفع نشود، بورس در محدوده‌های فعلی درجا خواهد زد.

پیش بینی بورس فردا 11 تیر 1401/ بازار سهام اسیر ابهامات

بورس24 : بورس تهران معاملات آخرین روز معاملاتی هفته را در حالی متعادل و محتاطانه و همراه با افزایش نسبی تحرکات سمت عرضه بویژه در صنایع بزرگ و شاخص‌ساز آغاز کرد که از همان ابتدا معامله‌گران اقبال بیشتری به صنایع کوچک و متوسط نشان دادند. بدین ترتیب در شرایطی که بتدریج تحرکات مثبتی در جریان معاملات شکل گرفت، اما در نهایت شاخص کل با افت 716 واحدی روبرو شد. اما شاخص هم‌وزن عملکرد بهتری داشت و با پیشروی اندک 388 واحدی روبرو شد. ارزش معاملات خرد در سطح 3500 میلیارد تومان قرار گرفت و شاهد خروج بیش از 440 میلیارد تومان نقدینگی توسط کدهای حقیقی بودیم.

این آمار نشان می‌دهد که سرمایه گذاران بیش از همیشه محتاط شده و تا زمانی که ابهامات اساسی پیش‌روی بازار رفع نشود، بورس در محدوده‌های فعلی درجا خواهدزد. روز چهارشنبه نیز دیدیم که به رغم آنکه نگاه‌های معامله‌گران به دوحه دوخته شده ‌بود، معاملات کم‌رمق دنبال شده و سهام کوچکتر که عمدتاً نفع بیشتری از حصول توافق می‌برند با اقبال بیشتری روبرو شدند.

از سویی با توجه به آنکه بازارهای جهانی با ترس کاهش ناشی از سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی روبروست و از سویی دیگر با امیدواری صعود نسبت به کمبود عرضه بخصوص در حوزه انرژی مواجه است، نوسانات جدی را در روز چهارشنبه در این بازارها شاهد نبودیم و در پی این سردرگرمی در میان ترس و امیدواری، در صنایع کامودیتی‌محور بورس نیز معاملات قدرتمندی را شاهد نبودیم. البته واضح است که بسیاری از سرمایه‌گذارانی که نگاهی به کدال نیز دارند، به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و مواد اولیه و سایر هزینه‌ها ترجیح می‌دهند تا زمان انتشار صورت‌های مالی 3 ماهه فعلا خرید قابل توجه‌ای نداشته باشند.

اما امروز در بازارهای جهانی شاهد تداوم روند نزولی قیمت کامودیتی‌ها بودیم. با این حال نفت فعلاً در محدوده 112 دلار نوسان می‌کند و کاهش جدی نداشته‌است. از سویی اما در اواخر روز چهارشنبه اخباری مبنی بر به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوحه بدون هیچگونه پیشرفتی منتشر شد. خبرهایی که می‌تواند عرضه‌ها را در بازار فردا نسبت به روز چهارشنبه فعالتر کرده و فضای معاملاتی نزدیک به متعادل همراه با تمایلات رو به پایین را رقم بزنند.

برای مشاهده متن کامل چشم انداز بازار فردا ایـــنــــجـــا کلیک کنید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24