Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز احتمالا بازار پر عرضه‌ای را شاهد باشیم. پیش‌بینی این است که در بازار امروز و فردا معاملات پر عرضه و نوسانی دنبال شود و از روز سه‌شنبه به مرور سمت تقاضا بتواند روند بهتری را به نمایش بگذارد.

حرکت بر مدار هیجان/ پیش بینی بورس امروز یکشنبه 22 اسفند 1400

بورس24 : بورس تهران معاملات نخستین روز کاری هفته را تحت تاثیر دو رویداد متوقف شدن مذاکرات سیاسی و ریزش قیمت‌ها در بازارهای جهانی، با فشار عرضه و عقب‌گرد طیف وسیعی از نمادها آغاز کرد و همین رویداد موجب شد تا شاخص در یک ساعت نخست نیز با افت نزدیک به 15 هزار واحدی مواجه شود. اما رفته‌رفته با گذر از نیمه ابتدایی بازار و برچیده شدن صفوف فروش در نمادهای مورد توجه، روند بازار مقداری بهبود یافت؛ هر چند که بهبودی در روند معاملات به شکلی نبود که قیمت‌ها به سمت نقطه صفر تابلو حرکت نمایند.

نکته بااهمیتی که معامله‌گران باید توجه داشته باشند این است که در رشد هر چند محدود اخیر بازار، نمادها و صنایع برجامی رشد قابل توجهی را ثبت ننمودند که حال انتظار کاهش جدی قیمت‌ها را داشته باشیم. همچنین در صنایعی نظیر پالایشی نیز میزان رشد قیمت‌ها در حد و اندازه جهش نفت نبوده است. از طرف دیگر توجه به این نکته ضروری است که روند مذاکرات صرفا برای چند روز متوقف شده و خبری در راستای توقف کامل مذاکرات مطرح نشده است. واقعیت امر خیلی اشراف به دنیای سیاست نداریم اما تصور می‌کنیم این مذاکرات در نهایت به نقطه توافق منتهی خواهد شد و این توقف نیز صحنه زورآزمایی هر یک از قدرت‌ها برای کسب امتیاز بیشتر است. البته در این میان سنگ‌اندازی روسیه را هم داریم اما قدیمی‌های بازار به یاد دارند که در مذاکرات سال 92 تا 94 نیز مشابه چنین اتفاقاتی بارها تکرار شد اما در نهایت توافق حاصل گردید.

بنابراین اتخاذ تصمیمات هیجانی جدای از این موضوع که جو کلی بازار را مسموم می‌کند، سبب آسیب دیدن دارایی معامله‌گرانی می‌شود که با وزش هر بادی و بر اساس هیجان اقدام به خرید و فروش می‌کنند. اما برای امروز هم احتمالا بازار پر عرضه‌ای را شاهد باشیم. خبر حملات سنگین به دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل واقع در شمال عراق می‌تواند مانعی برای بهبود روند معاملات به ویژه در نیمه نخست بازار باشد. پیش‌بینی این است که در بازار امروز و فردا معاملات پر عرضه و نوسانی دنبال شود و از روز سه‌شنبه به مرور سمت تقاضا بتواند روند بهتری را به نمایش بگذارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24