Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز بازاری پر عرضه مدنظر است. به نظر اخبار سیاسی روزهای پایانی هفته درخصوص وقفه در مذاکرات وین به مذاق برخی خوش نیامده و از همین روی طبیعی است که در بازار امروز به ویژه در صنایع برجامی عرضه‌های بیشتری را داشته باشیم.

عرضه ها زیاد می شوند/ پیش بینی بورس امروز شنبه 21 اسفند 1400

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه شروع نرم و مثبتی داشت و هر چه به سمت جلو حرکت کردیم، سمت تقاضا دل و جرات بیشتری گرفت تا در یک روز نسبتا خوب شاهد رشد نزدیک به 12 هزار واحدی بازار و تثبیت شاخص در سطوحی بالاتر از مقاومت یک میلیون و 330 هزار واحد باشیم. بازار این روزها با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تسویه اعتبارات سر و شکل نسبتا خوبی دارد. هر چند که هنوز آن قدرتی که باید و شاید برای حرکت‌های رو به جلو مشاهده نمی‌شود اما برای بازاری که ماه‌ها است از سمت فروشنده‌ها کتک خورده نمی‌توان به یکباره انتظار حرکت پرقدرتی را متصور بود !

برای اطلاع از خرید و فروش پالایش یکم روی لینک کلیک کنید.↪️

اما طی هفته‌های اخیر تصمیمات خوبی از سوی سازمان بورس اتخاذ شد که می‌تواند اثرات مثبتی در بازار سرمایه داشته باشد. تصمیم نخست سقف‌گذاری روی نرخ گاز برای سال 1401 بود. بطور قطع اگر چنین تلاشی نبود با هر موشکی که از روسیه در اوکراین فرود می‌آمد، 5 درصد از ارزش بازار گروه‌های بزرگ بازار نظیر پتروشیمی، فلزی و معدنی کاسته می‌شد! تصمیم خوب دیگر، بحث آشکار شدن مظنه‌های خرید و فروش تا سقف 20 ردیف بود. همچنین طبق گفته نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس، قرار است دامنه نوسان تا ١٠ درصد تغییر کند. این اتفاق به صورت فصلی انجام خواهد شد.

تصمیم دیگر اینکه گویا قرار است از فروردین شاهد راهاندازی قابلیت توثیق سهام، اوراق بدهی، ETFها و هر دارایی که در بازار سرمایه قابل معامله است برای دریافت وام و تسهیلات از نظام بانکی باشیم. این اتفاق می‌تواند اهمیت دارایی‌های ارزشمند بازار برای وثیقه‌گذاری را افزایش دهد. و اتفاق مهم آخر اجبار شرکت‌ها به تقسیم سود از طریق سجام می‌باشد. رویدادی که به نظر آغاز مسیری برای تقویت و تشویق سهامداری کردن در بازار است که البته باید با اقدامات دیگر ادامه یابد. بطور قطع این تصمیمات و مصوبات گام‌هایی در راستای بهبود وضعیت بازار خواهد بود.

برای اطلاع از جزئیات افزایش سرمایه شستا روی لینک کلیک کنید.↪️

اما برای امروز بازاری پر عرضه مدنظر است. به نظر اخبار سیاسی روزهای پایانی هفته درخصوص وقفه در مذاکرات وین به مذاق برخی خوش نیامده و همین روی طبیعی است که در بازار امروز به ویژه در صنایع برجامی عرضه‌های بیشتری را داشته باشیم. هر چند که این توافق به نقطه نهایی نزدیک است اما به هر جهت در بورس تهران معامله‌گران بر اساس اخبار و هیجان دست به خرید و فروش می‌زنند ... !

برای اطلاع از  اخبار دلار امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24