Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

قرار گرفتن قیمت آخرین معامله بسیاری از نمادها در سطوحی بالاتر از قیمت پایانی این انتظار را ایجاد می‌کند که برای امروز شرایط بهتری را داشته باشیم اما به هر جهت رسیدن به تعطیلات پیش رو و عدم توقف درگیری میان روسیه و اوکراین، عاملی برای احتیاط در رفتار معامله‌گران خواهد بود.

برگشت آرام/ پیش بینی بورس امروز دوشنبه 9 اسفند 1400

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته مطابق با انتظار با فشار نسبی عرضه و عقب‌گرد حدود 4 هزار واحدی شاخص آغاز به کار کرد. اما با گذر از نیمه نخست به دلیل عدم حضور گسترده فروشنده‌ها، رفته‌رفته مقداری بر میزان تقاضا افزوده شد و در یک اتفاق مهم شاخص هم‌وزن موفق شد با رشد بیش از 1.000 واحدی کل افت روز شنبه را پس گرفته و به جایگاه خود در کانال 330 هزار واحدی ثبات ببخشد. این وضعیت نشان می‌دهد که حتی فروشندگان هم دیگر نایی برای پائین کشیدن بازار ندارند. در واقع بازار تمایل به تغییر مسیر دارد اما هر بار سنگی به جای پایش انداخته می‌شود و این بار درگیری در شرق اروپا بود که تبدیل به سدی برای چرخش شد.

اما در شرایطی تا پایان سال حدود دو هفته باقی مانده که کماکان نگاه بازار به لایحه بودجه و مصوبات مجلس است. در این حوزه 3 رویداد تاثیرگذار داریم که تکلیف یکی از آنها مشخص شده و اثرات مثبتی بر بازار ندارد. اخذ عوارض و مالیات از شرکت‌های صادرکننده مواد خام و نیمه خام که ظاهرا تصویب شده و البته اثرات آن در قیمت‌ها لحاظ شده است. موضوع دوم بحث ارز 4.200 تومانی است که واقعا اخبار آن مشمئزکننده شده است ! چراکه دو قوه مجریه و مقننه هنوز نتوانسته‌اند تکلیف این موضوع ار مشخص کنند. واقعا با شرایط خاصی در تصمیم‌گیری‌ها مواجهیم !

و مصوبه سوم که به نظر بسیار حائز اهمیت است، وضع مالیات 25 درصدی بر سود سپرده اشخاص حقوقی است. این اتفاق شاید در کوتاه‌مدت برای بازار مهم نباشد و طبق روال عادی، بی‌تفاوت از کنار آن عبور کند اما از اثرگذاری آن در روند معاملات سال آتی به سادگی نمی‌توان عبور کرد. به خصوص که اگر توافق هم حاصل شود، بسیاری از بنگاه‌ها به دلیل نیاز به تجهیزات به روز، باید به سرعت دست کار شوند و مسیر جذب سرمایه را در پیش بگیرند. این پوئن بسیار بزرگی است که فعلا زیر سایه بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران و رفتار مدیریت شده بازار پنهان شده است.

اما برای امروز به نظر بازاری متعادل با رگه‌های مثبت را داشته باشیم. قرار گرفتن قیمت آخرین معامله بسیاری از نمادها در سطوحی بالاتر از قیمت پایانی این انتظار را ایجاد می‌کند که برای امروز شرایط بهتری را داشته باشیم اما به هر جهت رسیدن به تعطیلات پیش رو و عدم توقف درگیری میان روسیه و اوکراین، عاملی برای احتیاط در رفتار معامله‌گران خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24