Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

صبح امروز چهارشنبه 20 بهمن ماه، عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ فولادی به ارزش 10 هزار میلیارد تومان، با حضور جمعی از مسئولان  استان هرمزگان و شهر بندرعباس و مدیران عامل   شرکت فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان آغاز شد.

عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ فولادی توسط فولاد هرمزگان

بورس24 : صبح امروز چهارشنبه 20 بهمن ماه، عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ فولادی به ارزش 10 هزار میلیارد تومان، با حضور جمعی از مسئولان  استان هرمزگان و شهر بندر عباس و مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان آغاز شد.

در ابتدای این مراسم معروفخانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان اجرای این طرح بعد از ۱۳ سال را اتفاقی مبارک عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح می‌توانیم شاهد اشتغال‌زایی باشیم و جا دارد که از مساعدت استاندار هرمزگان و رئیس سازمان صمت استان که قدم‌های بزگی در راستای رفع موانع برای اجرایی شدن این طرح برداستند تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: فولاد هرمزگان با دستور مدیرعامل فولاد مبارکه اقدام به خرید سها‌م‌های خرد کرد و توانست ۵۱ درصد سهام این پروژه را در اختیار بگیرد.

وی گفت: قطعی برق ، فولادی‌های کشور را اذیت کرد، ما به همت این نمایندگان هرمزگان کمترین آسیب و اذیت را دیده‌ایم. در حوزه برق و گاز،همکاری این عزیزان بود که امروز در دهمین سالروز تاسیس و افتتاح بهره‌برداری فولاد هرمزگان و عملکرد یازده‌ماهه  این شرکت،  در سال ۱۴۰۰ در سطح فولادی‌های کشور می‌درخشد.

معروف خانی افزود:  همه آیتم‌ها  به دست قهرمانان عزیز در فولاد هرمزگان رقم خورد به همت همراهی و همکاری  آقای دوستی و  آقای دکتر مرادی و سایر نمایندگان و همچنین همراهی و همدلی معاونین، مدیران و تک تک کارگران دلسوز خطه استان هرمزگان اتفاقات خوب رقم خورد.

آقازاده، مدیر شرکت ستاره سیمین نیز گفت: طرح وایده افزایش سطح فولاد در صنایع معدنی خلیج فارس از دهه‌های قبل در کشور مطرح بود از سال ۹۸ شتاب گرفت و با تشکیل هیئت اجرایی منجر به انعقاد تفاهم‌نامه گردید و ستاره سیمین هرمز شکل گرفت.

عاشوری، نماینده مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی  در مراسم عملیات احداث چهار پروژه بزرگ فولادی در شرکت فولاد هرمزگان گفت: رویکرد توسعه در کشور شاید منجربه عدالت نشده باشد. اجرای این طرح ها باعث می شود اشتغال پایدار و خلق ثروت صورت گیرد. همچنین باعث توسعه منطقه شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در 40 سال گذشته صنایع بسیاری در استان مستقر شده است. امیدوارم بنگاه های اقتصادی در مسئولیت های اجتماعی نقش بیشتر و کارامدتری داشته باشند و این امر باعث رشد عدالت اجتماعی در استان هرمزگان خواهد شد.

همچنین  طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در مراسم عملیات احداث چهار پروژه بزرگ فولادی در شرکت فولاد هرمزگان گفت: من از سهامداران محترم شرکت فولاد هرمزگان، نمایندگان ایمیدرو، استاندار هرمزگان و بانک صادرات سپاسگزارم. این بانک برای تامین مالی این پروژه کمک بسیار زیادی کرد و تفاهمنامه آن آماده امضا است.

وی ادامه داد: طرح افزایش تولید فولاد در استان هرمزگان از دهه قبل مطرح شد اما از سال 1388 جدی‌تر شد و قرار شد در این خصوص طرح جامعی مطرح شود و به تدریج مراحل اجرا پیش رفت.

وی اظهار کرد: بخش خاکبرداری درحال اجرا است و انشعبات آب و برق پروژه اخذ شده است.

وی در خصوص تامین مالی این پروژه گفت: با همکاری بانک صادرات و تجارت در این خصوص صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: مطالعات جامع این طرح پیشرفت 85 درصدی داشته است برای مطالعه دقیق نیازمند مطالعات بین المللی هستیم امیدواریم با این کار اشراف خوبی بر آن پیدا کنیم.

برای اطلاع از اخبار ویژه بورس روی لینک کلیک کنید.↪️

اجرای این چهار پروژه منجر به خلق ثروت و اشتغال می شود

در مراسم عملیات احداث چهار پروژه بزرگ فولادی در شرکت فولاد هرمزگان گفت: رویکرد توسعه در کشور شاید منجربه عدالت نشده باشد. اجرای این طرح ها باعث می شود اشتغال پایدار و خلق ثروت صورت گیرد. همچنین باعث توسعه منطقه شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در 40 سال گذشته صنایع بسیاری در استان مستقر شده است. امیدوارم بنگاه های اقتصادی در مسئولیت های اجتماعی نقش بیشتر و کارامدتری داشته باشند و این امر باعث رشد عدالت اجتماعی در استان هرمزگان خواهد شد.

همچنین دوستی، استاندار هرمزگان در آغاز عملیات اجرایی احداث مگامدول احیای مستقیم شرکت ستاره سیمین هرمز گفت: بسیاری از طرح های توسعه فولاد در اوج تحریم ها اجرا شد. امروز بندر رجایی در بندر عباس جوابگوی طرح‌های توسعه‌ای فولاد نیست. ما برای صادرات و طرح های توسعه ای نیازمند بندر و اسکله های جدید هستیم. در این خصوص تصمیم خوبی گرفته شده است. ایجاد این زیرساخت‌ها برای کمک به صنایع وظیفه ما است.

طیب نیا تصریح کرد: یکی از بالاترین پتانسیل ها برای این گونه توسعه‌ای استان هرمزگان است . اکنون فولادمبارکه اصفهان به دنبال توسعه به وسعت ایران است.ما اگر بستری را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران جذب شوند سرمایه گذاران داخلی و خارجی به وفور وجود دارد.

 وی افزود: من روحیه خوبی در مسئولین استان هرمزگان مشاهده می کنم که امکان بسترسازی سرمایه گذاری را دو چندان میکند. اکنون از مسئولین درخواست داریم به  جای حمایت به مانع زدایی ها توجهی ویژه‌ای کنند.ما بر این عقیده ایم که گام دوم فعالیت فولاد مبارکه بر اساس گام دوم بیانیه انقلاب اسلامی پیش می رود و براین اساس در ساخت کشور سهیم خواهیم شد.

وی افزود: درعین  عرق به ملت و سرزمین خود باید پاسخگوی سهامداران خرد و کلان باشیم بر همین اساس تصور می‌کنم استان هرمزگان یکی از بهترین پتانسیل آنها را برای توسعه دارد.به دلیل توصیه هایی که در صنعت فولاد رخ داده و سرمایه گذاری های کمی که در پایین دست انجام شده است این صنعت با بحران های جدی مواجه شده است. استان هرمزگان از معادن و ذخایر خوبی برخوردار است و می توان فعالیت‌های یانجام داد که از این بخش نیز بهره‌مند شد.

 به گفته وی، ما  باید در حوزه مواد اولیه صنایعی که می‌تواند پشتیبان صنعت فولاد باشد سرمایه گذاری کنیم.اگر حمایت‌های لازم از سوی مسئولین انجام شود این آمادگی وجود دارد تا فاز دوم توسعه فولاد مبارکه در این استان کلید بخورد. در فاز دوم سرمایه‌گذاری‌ها شامل صنایع بالادستی مانند تولید آهن اسفنجی می شود همچنین به حوزه‌های زیرساختی که کشور به شدت به آن نیاز دارد توجه ویژه خواهد شد. بر همین اساس تامین انرژی آب برق و گاز صنایع از مسائل زیرساختی به حساب می آید که به دنبال تامین آب از طریق خلیج فارس و توسعه نیروگاه ها هستیم. 

برای اطلاع از تحلیل بورس امروز تهران کلیک کنید↪️

باید به سمت تولید با ارزش افزوده بالاتر پیش برویم و خام فروشی نکنیم

طیب نیا اظهار کرد: بخش دیگری از فاز دوم توسعه به تولید محصولات کیفی با ارزش افزوده بیشتر متمرکز است یکی از افسوس ها و نگرانی های ما این است که هنوز سنگ آهن با تناژ بالا از کشور صادر می شود بسیاری از کشتی ها، مواد خام را که مورد نیاز کشور را به سایر مرزها صادر می کنند. این در حالی است که همین آهن اسفنجی، مواد اولیه و مواد خام به عنوان ذخایر توسعه فولاد  تا دو دهه کفایت نمی‌کند و اگر سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف و استخراج صورت نپذیرد و از صادرات مواد خام جلوگیری نشود صنعتی که قدمت ۵۰ ساله دارد تا ۲۰ سال آینده ظرفیت خود را از دست داده و بلا استفاده میشود.بر همین اساس باید به سوی تولید و توسعه محصولات کیفی حرکت کنیم.

وی افزود: اکنون در حوزه نیروی انسانی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد امید است در حوزه های تخصصی تر بتوان از این نیروهای خبره و جوان استفاده کرد. ما به عنوان یک صنعت پیشرو باید پایداری تولید خود را در صنعت سبز ببینیم. اما در استان هرمزگان سخت گیری های جدید در حوزه محیط زیست وجود ندارد بر همین اساس ما ورای استانداردهای موجود برای حفظ محیط زیست در زمینه ی  تصفیه آب، پساب ها و خروجی تکنولوژی ها اقدام می‌کنیم.

طیب نیا عنوان کرد: ما حاضر به سرمایه‌گذاری در سایر حوزه های غیر تخصصی خودمان نیز هستیم این توسعه می تواند در حوزه معدنی انجام شود بزرگترین مسئولیت ما ایجاد کار و اشتغال است ما در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز برنامه داریم و در آن زمینه نیز ورود خواهیم کرد

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان  عنوان کرد: این در حالی است که  صنعت فولاد کشور ظرفیت تولید ۴۵ میلیون تن فولاد در سال را دارد و با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم به راحتی می توان ۴۰ میلیون تن فولاد در سال تولید کرد صنعت فولاد صنعت مادر است و هر جا این صنعت شکل بگیرد به طبع آن صنایع دیگر شکل و نیروی انسانی تبدیل به سرمایه انسانی می شود.

فولاد وارد سرمایه گذاری فراسرزمینی شده

وی افزود:  فولاد مبارکه بیش از یک دهه وارد سرمایه‌گذاری فراسرزمینی شده است یکی از بهترین سرمایه گذاری های فولاد مبارکه سپاهان در استان هرمزگان انجام شده است و در سال ۱۳۹۰ انتقال دانش فنی با ۱۵۸ هزار تن به این مجموعه آغاز شد.

طیب نیا عنوان کرد: اکنون از ظرفیت اسمی یک و نیم میلیون تن نیز فراتر رفته‌ایم  کشور ما نیازمند توسعه، محرومیت زدایی و اشتغالزایی است اکنون در حوزه فولاد به خودکفایی رسیده و از این پس باید بر روی تولید محصولات کیفی خاص متمرکز شویم.
برای مشاهده نبض بازار بورس امروز روی لینک کلیک کنید↪️

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24