Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در شرایطی شاخص به روی یک سطح حمایتی قدرتمند قرار گرفته که هنوز ذائقه معامله‌گران تغییر نکرده است. لذا باید منتظر ماند و دید آیا نقدینگی جدیدی وارد تالار شیشه‌ای می‌شود یا موج جدیدی از عرضه کمر بازار را خرد می‌کند.

گوهری به نام اعتماد

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته روند متعادلی داشت و شاخص کل نیز موفق شد با رشد بیش از 9 هزار واحدی در همان حوالی کانال 1.3 میلیون واحد نوسان کند. اما پرسشی که مطرح می‌شود این است که آیا پرتفوی فعالان بازار هم به مانند شاخص کل رشد کرده است ؟

پاسخی که بسیاری از فعالان بازار به این پرسش می‌دهند، "خیر" است ! در بازار روز گذشته بیش از 350 نماد دارای صف فروش بودند یا در دامنه منفی معامله شدند. عدم رشد شاخص هم‌وزن نیز مهر تائیدی بر این ادعا است ... 

واقعیت امر این است که مصوبات 10 بندی ستاد اقتصادی دولت هم که اتفاقا نکات مثبت خوبی دارد، از راه رسیده است اما آنقدر فضای بی‌اعتمادی گسترده شده که دیگر کسی حاضر نیست دل به دریا بزند.

"اعتماد" گوهر ارزشمندی است که از سرمایه‌های نامشهود بازار سرمایه به حساب می‌آید و متاسفانه این اعتماد به دلیل تصمیمات بی‌حساب و کتاب دولت‌ها، مخدوش شده و این زخم به راحتی التیام نخواهد یافت.

نکته جالب اینکه واکنش بازار به مصوبات دولت بسیار ضعیف بوده است. تداوم خروج نقدینگی و کاهش حجم و ارزش معاملات نشان می‌دهد که دیگر اخبارها آنطور که باید و شاید تاثیرگذار نیستند.

بطور قطع اگر این اخبار در شهریور ماه به بازار مخابره می‌گردید، دست‌کم بازار برای چند روز مثبت می‌گردید اما فرار نقدینگی و برچیده شدن اعتماد عمومی باعث شده تا اثرات اخبار مثبت از چند روز به چند ساعت و یا چند دقیقه برسد و دلیل اصلی این مساله همان از دست رفتن اعتماد عمومی است ... !

اما برای امروز پیش‌بینی خاصی نیست. انتظارات این روزهای معامله‌گران با آنچه رخ می‌دهد بسیار متفاوت است. در شرایطی شاخص به روی یک سطح حمایتی قدرتمند قرار گرفته که هنوز ذائقه معامله‌گران تغییر نکرده است. لذا باید منتظر ماند و دید آیا نقدینگی جدیدی وارد تالار شیشه‌ای می‌شود یا موج جدیدی از عرضه کمر بازار خرد می‌کند ... ! امیدواریم که حالت دوم رخ ندهد ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24