Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

این روزها بازار به شدت تحت تاثیر بحث براندازی قیمت‌گذاری دستوری است و حتی رشد محدود اخیر هم بر پایه همین موضوع بوده است.

بی‌رمقی خریداران

بورس24 : بورس تهران معاملات نخستین روز هفته را بی‌رمق آغاز کرد و پس از گذر از دقایق ابتدایی تحت تاثیر ضعف طرف خریدار به مرور فروشنده‌ها بر بازار مسلط شدند و شاخص‌ را در مسیر نزول قرار دادند. به نظر می‌رسد قرار گرفتن در فضای مه‌آلود ابهام و نرسیدن اخبار مورد انتظار موجب شده تا خریداران تمایل چندانی برای رقابت و حرکت رو به جلو از خود بروز ندهند. افت مجدد ارزش معاملات و منفی شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها مهر تائیدی بر این ادعا است.

این روزها بازار به شدت تحت تاثیر بحث براندازی قیمت‌گذاری دستوری است و حتی رشد محدود اخیر هم بر پایه همین موضوع بوده است. در همین مدتی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، قرار بوده اتفاق‌‌‌هایی که در دولت قبلی همراه با انتقاد بوده، دیگر تکرار نشود. اتفاق‌‌‌هایی که حامیان این دولت آن را عاملی برای فساد و بی‌ثباتی اقتصاد می‌شماردند اما حالا در قبال ادامه‌‌دار بودن آن اتفاق‌‌ها سکوت کرده‌‌اند یا در خوش‌‌بینانه‌‌ترین حالت، طلب صبر و وقت از مردم می‌کنند.

البته وضعیت بازارهای جهانی و نگرانی از افت بابت قیمت کامودیتی‌ها هم در این وضعیت بی‌تاثیر نبوده است. با این حال کماکان تصور می‌کنیم که بازار پس از کمی دست به دست شدن و کف‌سازی شاخص در محدوده یک میلیون و 370 الی یک میلیون و 380 هزار واحدی، روند رو به جلوی خود را آغاز کند. بنابراین برای امروز هم بازاری نوسانی و کم‌رمق خواهیم داشت. البته تصور می‌شود در نیمه دوم معاملات بهبود نسبی تقاضا و حرکت رو به جلو در برخی از صنایع را داشته باشیم.

خبر خوب اینکه، بانک مرکزی در حال بازنگری استراتژی الزام واحدهای بزرگ فولاد و پتروشیمی به عرضه دلار صادراتی خود به این بانک به قیمت پایه نیما بوده و مکاتباتی نیز در این خصوص صورت گرفته است. کاهش اختلاف نیما و سنا و حرکت به سمت ارز تک نرخی و مجوز فروش ارز صادراتی بنگاه‌های بزرگ در سامانه نیما بصورت رقابتی، یکی از درخواست‌های اصلی فعالان اقتصادی در نشست مشترک این ماه با رییس بانک مرکزی بود. این سیگنال مثبت می‌تواند نشانه پیشرفت مذاکرات برجام باشد و احتمالا منابع ارزی در دسترس بانک مرکزی به منظور مدیریت بازار ارز، روندی صعودی دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24