Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مجمع شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات رأس ساعت ١٠صبح یکشنبه مورخ ٩٢/۴/٣٠ در تلاش وزارت کار برگزار شد...

تقسیم سود خوب معادن و فلزات در مجمع

هیات رئیسه مجمع به ریاست دکتر اکبریه و نظارت علی‏ اکبری (نماینده فولاد مبارکه) و الستی (نماینده صندوق بازنشستگی فولاد) تشکیل و جلسه به رسمیت شناخته شد.

سیدعبدالحمیدثمره هاشمی مدیر عامل شرکت ضمن ارایه گزارش هیات مدیره بیان کرد: وجود عوامل و فاکتورهای مثبت درحوزه معدنی و فلزی از دلایل رشد حجم ارزش معاملات در سال مالی ٩١ بوده است ضمن اینکه رشد نرخ ارز، افزایش تولیدات، بهره برداری از طرح های توسعه ای، افرایش سرمایه، رشد نرخ فولاد و ... از دلایل اقبال به مجموعه سهم های این گروه می باشد. بنابراین علیرغم وجود افت تقاضا در دنیا و وجود انواع مختلف ریسک در بازار در سال ٩١، شرکت های زیر مجموعه معادن و فلزات با افزایش تولید و نرخهای فروش توانستند عایدی خود را افزایش دهند.

ثمره هاشمی درباره قراردادهای خارجی افزود: مهمترین پروژه ای که توفیق انعقاد آن را داشتیم، معدن طلا در کشور سودان بود. در پی انجام مراحل مقدماتی از ۶ ماه قبل ضمن مذاکراتی با سفیر سودان و طی مکاتبات شرکت، با سفر به سودان این قرار داد منعقد شد. شایان ذکر است که معدن مذکور یکی از بهترین معادن طلای سودان با وسعت ٣ هزار هکتار می باشد. این قرارداد طی ٢ مرحله شامل اکتشاف - که ٢ هفته از شروع آن می گذرد - و بهره برداری - که با مشارکت دولت سودان خواهد بود- منعقد شده است.عیار متوسط معدن طلا ۴ پی پی ام یعنی ۴ گرم در تن می باشد.

وی با بیان اینکه پروژه فعلا در مرحله اکتشاف است و هزینه خاصی برای شرکت ندارد خاطر نشان کرد: وجود طلا در مقیاس خوب در آن جا قطعی است و در صورت به نتیجه رسیدن جزء پروژه های سود آوری خواهد بود که مستقیما توسط صنایع و معادن بسته شده شده است.

بخشی از عملکرد شرکت در سال ٩١ جهت رسیدن به اهداف تعیین شده:

- شرکت در سال مورد گزارش علیرغم مشکلات شدید نقدینگی توانسته سرمایه گذاری های خود را ارتقاء دهد که عمدتا شامل ادامه روند اجرای طرح های توسعه شرکت سنگ آهن گل گهر و مطالعه طرح های جدید معدنی و فولادی، اجرای افزایش سرمایه، استمرار روند اجرایی طرح های توسعه شرکت چادرملو، تهیه گزارش افزایش سرمایه جهت افزایش سرمایه گذاری ها، ادامه اجرای طرح های مجتمع فولاد خراسان از جمله گندله سازی و فولادسازی و همچنین سرمایه گذاری در طرح ٢.۵ میلیون تنی کنسانتره سنگان، ادامه پروژه های آهن و فولاد ارفع و راه اندازی قطعی کارخانه ٨٠٠ هزار تنی تولید آهن اسفنجی و راه اندازی آزمایشی کارخانه فولادسازی و ادامه اجرای طرح کارخانه ۶٠٠ هزار تنی نورد فولادی، همچنین در سایر شرکت های سرمایه پذیر نیز با انجام افزایش سرمایه و یا افزایش سرمایه گذاری ها و همچنین ادامه فعالیت پروژه ١٠ میلیون تنی کنسانتره و کندله گهر زمین به عنوان بزرگترین معدن سنگ آهن کشور و مراحل پایانی طرح های مواد اولیه فولاد صبانور همچون کارخانجات تولدی کنسانتره شهرک به میزان یک میلیون تن و کارخانه همدان به میزان ۶٠٠ هزار تن و مطالعه در خصوص تولید ١.۶ میلیون تن گندله توسط صبانور، در ادامه اجرای استراتژی شرکت بوده که عمدتا در سالهای ٩٢ و ٩٣ به بهرهبرداری می رسند.

- افزایش سرمایه گذاری و یا مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های تابعه و وابسته، که در راستای تقویت حفظ عضویت هیات مدیره و یا افزایش ارزش سرمایه گذاری ها جهت تقویت سودآوری و یا بازارگردانی شرکت ها بوده است.

- افزایش مشارکت در احداث کارخانه تولید کاتالیست با سازمان ایدرو ( گسترش کاتالیست ایرانیان) و افزایش سرمایه گذاری ها در شرکت فولاد سدید ماهان و همچنین ایجاد شرکت معدنی دفینه ثمین پویا در جهت انجام فعالیت های معدنی در منطقه آفریقا، همچنین ایجاد یک شرکت جدید خارجی در جهت ایجاد فعالیت های معدنی در کشور تازه استقلال یافته می باشد.

- سرمایه گذاری در ایجاد شرکت جدید التاسیس فولاد نورد سرمد ابرکوه به ظرفیت ۶٠٠ هزار تن

- شرکت در مزایده معادن طلا در استان کرمان

- مشارکت در پروژه های ساختمانی شرکت مهندسان ایران و همچنین اخذ زمین از فولاد سدید ماهان بجای مطالبات شرکت

- خرید ٩۵ % از سهام شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران از سازمان خصوصی سازی توسط شرکتهای تابعه بصورت نقد و اقساط

- پیگیری در مورد شناسایی و ثبت محدوده های معدنی جدید در استان کرمان به نام شرکت توسعه معادن و فلزات

- پس از بررسی کامل و در جهت شفاف سازی حسابها و رفع ابهام موجود در گزارش حسابرسی؛ ذخیره مورد نیاز در حسابهای تلفیقی شرکت منظور شده است.

- بازار سازی سهام شرکتهای تابعه و وابسته بورسی شامل چادرملو– گل گهر – کارخانجات تولیدی شهید قندی – فولاد صبا نور – فولاد خوزستان – فولاد امیر کبیر کاشان و ملی صنایع مس و توسعه معادن و فلزات (از طریق شرکتهای تابعه) و پیگیری و بررسی و کنترل و روند ارزش سهام شرکت در بازار بورس و جلوگیری از افزایش یا کاهش بی رویه.

- کاهش قابل توجه بدهی به سازمان خصوصی سازی جهت اقساط معوقه خرید سهام ملی مس

- بررسی در جهت توانمند سازی ٣ شرکت زیر مجموعه کارخانجات تولیدی شهید قندی و ایجاد شرکت تولیدی مواد اولیه کابل

- پیگیری اخذ مجوز تغییر کاربری زمینهای بلا استفاده و همچنین فروش زمینهای مزبور متعلق به شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی

- اخذ تسهیلات از بانکها جهت پرداخت بدهی های شرکت

- پذیرش قطعی و عرضه موفق سهام شرکت تامین مواد اولیه صبا نور در فرا بورس

- خرید ٣۴ % از شرکت کک طبس به ظرفیت ۴۵٠ هزار تن و قابل افزایش تا ١/٢ میلیون تن که در سالجاری فاز اول پروژه به بهره برداری می رسد.

برخی از اطلاعات آماری شرکت در قالب نمودار به شرح زیر می باشد:

برخی از سرمایه گذاری های شرکت در قالب جداول زیر قابل مشاهده می باشد:

اهم اقدامات در دست اجرا و آتی شرکت

- ادامه خاکبرداری تا پایان سال ٩٣

- تسطیح محوطه صنعتی

- احداث جاده دسترسی سایت به سیرجان و همچنین اتصال به شبکه راه آهن

- تامین آب مورد نیاز از خلیج فارس به طول ٢٣٠ کیلومتر و سرمایه گذاری ٣٨٠ میلیارد تومانی

- تامین برق مورد نیاز از طریق نیروگاه سمنان به ظرفیت ٣٠٠ مگا وات و همچنین احداث دو نیروگاه ۵٠٠ مگا واتی در سایت گل گهر توسط گهر انرژی

- تامین گاز مورد نیاز طرح از طریق خط لوله ای که توسط گهر انرژی احداث خواهد شد.

- ایجاد واحد سنگ شکن به ظرفیت ١۵ میلیون تن سنگ آهن

- تامین منابع مالی از طریق افزایش سرمایه به میزان ٢۵٠٠ میلیارد ریال (اجرای مرحله دوم)

- پیگیری در جهت اخذ تسهیلات ریالی

- تامین مالی از طریق انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ٣٠٠٠ میلیارد ریال که مجوز صدور مرحله اول آن به مبلغ ۵٠٠ میلیارد ریال در دیماه ٩١ انجام و در مرحله دوم قرارداد مشاوره عرضه با تامین سرمایه امید منعقد گردیده است.

- تمهیدات لازم برای ثبت شرکت در بازار فرابورس صورت پذیرفته است و منتظر نظر مثبت سهامداران جهت ورود به فرابورس می باشد.

- تامین مالی از طریق پیش فروش محصولات خط یک کنستانتره که در مهر ماه ٩٢ به بهرهبرداری می رسد.

- برنامه اخذ فاینانس به رغم وجود محدودیتها؛ با سازمان سرمایه گذاری خارجی در حال پیگیری است.

- تامین مالی بخشی از قرارداد ساخت ٢ خط فرآوری ٢ میلیون تنی کنستانتره و صنایع بالادستی آن بصورت یوزانس ٢ ساله به مبلغ ١٢٠ میلیون یورو تامین گردید.

منبع خبر: گروه تحلیلی-خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24