Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24: امروز اوایل بازار اکثر صندوق های طلا در محدوده منفی بازگشایی شدند و بسیاری بر این باور بودند که با کاهش تنش ها در منطقه همان طور که دلار امروز نزولی بازگشایی شد ، صندوق های طلا نیز به سمت کاهش سوق پیدا کرده اند. هر گرم طلای 18 عیار نیز در بازار امروز با کاهش دو درصدی نسبت به روز پنج ‌شنبه در محدوده 4,024,900 تومان بازگشایی شد ولی رفته رفته در اواسط بازار افزایش تقاضا برای طلا زیاد شد و روند مثبت را در پیش گرفتند.

دوران طلایی طلا ؛ بخریم ، بفروشیم یا نگه داریم؟

بورس24 : امروز اوایل بازار اکثر صندوق های طلا در محدوده منفی بازگشایی شدند و بسیاری بر این باور بودند که با کاهش تنش ها در منطقه همان طور که دلار امروز نزولی بازگشایی شد ، صندوق های طلا نیز به سمت کاهش سوق پیدا کرده اند.

هر گرم طلای 18 عیار نیز در بازار امروز با کاهش دو درصدی نسبت به روز پنج ‌شنبه در محدوده 4,024,900 تومان بازگشایی شد ولی رفته رفته در اواسط بازار افزایش تقاضا برای طلا زیاد شد و روند مثبت را در پیش گرفتند.

و اما در بازار جهانی ، امروز و در هنگام گزارش این مقاله ، قیمت هر اونس طلا با کاهش  ۰.۰۹ درصدی به ۲۶۵۳ دلار و ۶۰ سنت رسید.

پس از افزایش چشمگیر در چند ماه گذشته، ریسک فروش طلا بالا است. به طور تکنیکالی ، روندهای بازار به ندرت برای مدت طولانی خطی هستند و روندها در حال فروکش دیده می شوند.

قیمت‌ طلا براساس جو حاکم و افزایش قیمت ‌های بازار افزایش می‌یابد و تقاضای مردمی را افزایش داده است، این  گونه به نظر می رسد که به زودی پیشرفت صعودی متوقف شود.

طی یک سال گذشته، طلا صعود خارق العاده ای داشته است و 46.8 درصد افزایش یافته است! این رالی قابل توجه یکی از بزرگترین و طولانی ترین صعودهای طلا در دهه های اخیر را ثبت کرده است.

این افزایش غیر معمول طلای فعلی از اواخر جولای شتاب گرفت و در  عرض یک ماه گذشته 13.1 درصد افزایش یافت. راه اندازی چرخه جدید و علائمی برای داشتن صعود پر قدرت دیگر، مستلزم کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو خواهد بود.

آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو اینگونه عنوان کرد که اکثر مقامات فدرال رزرو انتظار دارند که نرخ بهره در 18 ماه آینده کاهش زیادی را داشته باشد اما برای عملی کردن این امر باید به گزارش ‌های بیشتری از اشتغال کامل پرداخت تا کاملا  اطمینان را برای کاهش نرخ بهره ایجاد کند.

البته که در این میان نباید ، نقش تنش ‌های ژئوپلیتیک و تشدید درگیری های حزب‌ الله و اسرائیل و ایران را که با احتمال مداخله‌ ی ایالات متحده و دیگر کشورها همراه است را برای افزایش قیمت‌های طلا و تحریک آن برای گذر از سطح 2.700 دلار  نادیده گرفت.

در پی اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو سرمایه‌گذاران همچنان امید به کاهش 50 واحد دیگر در نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده در ماه نوامبر را دارند پاول این گونه ادعا کرده است که اگر اقتصاد مطابق انتظارات پیش برود، دو کاهش 25 واحدی دیگر را در امسال خواهیم داشت.

درست است که گزارش های مبنی بر آنکه رشد اشتغال در آمریکا در ماه سپتامبر تسریع شده و نرخ بیکاری تا ۴.۱ درصد پایین آمده است و به این ترتیب ، احتمال کاهش شدید نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه آینده به وجود آمده است و همین دلیلی بر بالا رفتن ارزش دلار و پایین آمدن قیمت طلا شده است اما در این بین تحلیگرانی که همیشه به نگهداری دارایی امن طلا معتقدند، تنش های ژئوپلیتیک را تا پایان سال ادامه دار می بینند و بر این اعتقادند که قیمت طلا همچنان گام های صعودی را طی خواهد کرد البته نه با شتاب قبل اما با روندی همچنان مثبت ادامه دار خواهد بود ، آن ها پیش بینی کرده اند که این فلز گرانبها با گذر از حوالی اونس 2.700 دلار روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد.

1

2

0

4

5

55

7

8

11

10

11

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24