Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24: قیمت هر انس طلا، در معاملات آسیایی امروز به بالاترین حد خود ۲,۵۸8 دلار رسید ، زیرا شنیده ها حاکی از آن است که فدرال رزرو در اواخر هفته جاری نرخ بهره را با حاشیه بیشتری کاهش خواهد داد. گزارش‌ های مربوط به سوءقصد دوم علیه دونالد ترامپ، این بار در زمین گلف وی در فلوریدا، نامزد جمهوری‌ خواه ریاست ‌جمهوری آمریکا نیز برخی از تقاضا ها را برای پناه‌گاه امنی همچون طلا برانگیخت، اگر چه که ترامپ آسیبی ندیده است و ضارب دستگیر نیز دستیگر شده است . انتظار می رود بانک مرکزی روز چهارشنبه نرخ بهره را کاهش دهد، اگر چه بازارها بین 25 تا 50 واحد کاهش را ارزیابی کرده اند. همچنین انتظار می رود بانک مرکزی چرخه تسهیل را از این هفته آغاز کند و تحلیلگران اینگونه ارزیابی کرده اند که تا پایان سال حداقل 100 واحد کاهش در نرخ بهره را بانک مرکزی داشته باشد.

هجوم مردم به سمت طلا ؛ فلز گرانبها چرا دوباره سقف زد؟

بورس24 : قیمت هر انس طلا، در معاملات آسیایی امروز به بالاترین حد خود ۲,۵۸8 دلار رسید ، زیرا شنیده ها حاکی از آن است که فدرال رزرو در اواخر هفته جاری نرخ بهره را با حاشیه بیشتری کاهش خواهد داد. گزارش‌ های مربوط به سوءقصد دوم علیه دونالد ترامپ، این بار در زمین گلف وی در فلوریدا، نامزد جمهوری‌ خواه ریاست ‌جمهوری آمریکا نیز برخی از تقاضا ها را برای پناه‌گاه امنی همچون طلا برانگیخت، اگر چه که ترامپ آسیبی ندیده است و ضارب دستگیر نیز دستیگر شده است .

انتظار می رود بانک مرکزی روز چهارشنبه نرخ بهره را کاهش دهد، اگر چه بازارها بین 25 تا 50 واحد کاهش را ارزیابی کرده اند. همچنین انتظار می رود بانک مرکزی چرخه تسهیل را از این هفته آغاز کند و تحلیلگران اینگونه ارزیابی کرده اند که تا پایان سال حداقل 100 واحد کاهش در نرخ بهره را بانک مرکزی داشته باشد.

به این ترتیب، با توجه به این که این امر، هزینه فرصت سرمایه گذاری در دارایی های بدون بازده را کاهش می دهد، نرخ های پایین تر، نوید بخش خوبی برای فلزات گرانبها خواهد بود . از طرفی دیگر، جنگ طولانی روسیه و اوکراین که باعث افزایش بی ‌ثباتی و تشدید تنش ‌ها در خاورمیانه است ، عامل دیگری برای ایجاد امنیت بیشتر طلا نیز هست.

با توجه به تمام این فرضیات ، قیمت طلا سر به فلک کشیده و در بالاترین حد خود می درخشد و مانع اصلی بعدی آن می تواند نواحی 2.600 دلار باشد که پس از یک جهش قوی از میانگین متحرک ساده 20 روزه SMA) ) در نواحی قیمت 2.510 دلار در چند روز گذشته علاقه خرید تهاجمی خوبی را ثبت کرده است . اما با تمام این ها به نظر می‌رسد معامله‌گران و تحلیلگران تمایلی به انجام شرط ‌بندی و معاملات جدید ندارند و ترجیح می‌دهند قبل از هر سرمایه گذاری مجددی، منتظر نتیجه‌ی جلسه‌ی سیاست پولی مورد انتظار FOMC  در روز چهارشنبه و پس از آن جلسات سیاست گذاری بانک انگلستان (BOE)   و بانک ژاپن  (BOJ) که به ترتیب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه  برگزار می شوند، باشند.

در این بین تحلیگران مثبت اندیشی هستند که آینده ی طلا این دارایی امن را این گونه ارزیابی می کنند که طلا همچنان چشم انداز صعودی خواهد داشت چرا که این فلز گرانبها در برابر عدم قطعیت های کلان اقتصادی و شرایط بحرانی ژئوپلیتیک می تواند نسبت به دیگر دارایی ها بهتر عمل کند و آن ها پیش بینی کرده اند که قیمت طلا تا اواسط سال 2025 به 2.700 دلار در هر اونس خواهد رسید.

1

2

2

44

5

10

12

12

18

10

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24