Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

پایان یک هفته هیجان انگیز با نوسان های بزرگ در شاخص های مالی و قیمت طلا. سرمایه گذاران تلاش می کنند آینده را پیش بینی کنند اما این کار آسان نیست. این هفته عملکرد بازار طلا و نفت منفی بوده و در بورس آمریکا شاخص متوسط صنعتی داوجونز کمی رشد کرده است. قیمت فلزات پایه هم این هفته کاهش یافته است. متاسفانه محیط اقتصاد جهان و بازارها مبهم تر شده است. در مطلب حاضر به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو و نکاتی که باید ..

تداوم امید، نگرانی و انتظار

بورس24 : عملکرد بورس آمریکا امروز بسیار مثبت بود و رقم شاخص متوسط صنعتی داوجونز به 40600 واحد رسید. این هفته به دلیل انتشار گزارش های مختلف از اقتصاد آمریکا شاهد نوسان های بزرگ در شاخص های مالی بوده ایم. نوسان قیمت طلا نیز این هفته زیاد بود. مانند قبل سرمایه گذاران بر داده ها از اقتصادهای بزرگ تمرکز داشته اند زیرا این گزارش ها مبنای تصمیم گیری بانک های مرکزی درباره نرخ های بهره هستند. این هفته گزارش نرخ رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم امسال مثبت بود البته گزارشی که امروز از تورم در ماه قبل منتشر شد از کاهش فشارهای تورمی حکایت داشت و به همین دلیل جو بورس آمریکا مثبت بود.

گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نشان داد در سه ماهه دوم امسال نرخ رشد بالاتر از سه ماهه اول و بیشتر از پیش بینی اقتصاددان ها بود. اخبار مثبت از اقتصاد سبب نگرانی می شود زیرا اگر اقتصاد وضعیت خوبی داشته باشد تورم کاهش نخواهد یافت و بانک مرکزی نمی تواند نرخ های بهره را پایین آورد. فعلا این باور وجود دارد که بانک مرکزی در ماه سپتامبر نرخ های بهره را پایین خواهد آورد. برخی معتقدند در ماه پایانی سال نیز یک بار دیگر این اقدام انجام می شود. جو بازارها مثبت است زیرا انتظار می رود نرخ های بهره بارها کاهش یابد.

هفته پیش رو یکی از هفته های مهم است زیرا نه تنها سه بانک مرکزی بزرگ نشست سیاستگذاری دارند بلکه داده های مهم از اقتصاد آمریکا، اروپا و چین منتشر خواهد شد. انتظار می رود هیجان بازارها زیاد باشد.

تقویم اقتصاد جهان

روز دوشنبه در آمریکا شاخص فعالیت های تولیدی فدرال رزرو دالاس منتشر خواهد شد. انتظار می رود این شاخص کاهش یافته باشد. افت فعالیت ها نتیجه نرخ های بالای بهره است و به بانک مرکزی امکان می دهد نرخ های بهره را پایین آورد. سرمایه گذاران به داده ها واکنش نشان می دهند. نرخ های بهره در آمریکا در بالاترین میزان در 23 سال اخیر قرار دارند و کاهش آنها بزودی شروع می شود البته افت شاخص ها تدریجی خواهد بود.

روز سه شنبه نرخ رشد اقتصاد منطقه یورو، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و فرانسه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی مشخص خواهد شد. همچنین نرخ تورم آلمان و اسپانیا اعلام می شود و در آمریکا شاخص اعتماد مصرف کنندگان و تغییرات ذخیره نفت در هفته جاری مشخص خواهد شد. محتوای گزارش ها از اقتصاد منطقه یورو بر سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا تاثیر دارد. این نهاد چندی پیش نرخ های بهره را پایین آورد. این هفته نوسان قیمت نفت بزرگ نبوده و قیمت هر بشکه نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب در محدوده 81 دلار و 77 دلار قرار دارد. ضعف اقتصاد چین و رشد عرضه دو عامل مهم فشار بر بازار نفت هستند. احتمالا در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی عرضه اوپک پلاس افزایش خواهد یافت و اگر ضعف اقتصاد چین ادامه داشته باشد قیمت نفت در سطوح پایین تر از حالا نوسان خواهد کرد. در ماه های آینده رشد تقاضای جهانی برای نفت اندک خواهد بود.

روز چهارشنبه وضعیت بخش تولید و خدمات در اقتصاد چین مربوط به ماه جاری مشخص خواهد شد. همچنین وضعیت خرده فروشی در آلمان و یک معیار از تورم در منطقه یورو مشخص خواهد شد اما مهم ترین رویداد این روز، مشخص شدن نتیجه نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکاست. در این نشست احتمالا تغییری در نرخ های بهره اعمال نمی شود اما سخنان رییس بانک مرکزی پس از نشست بر بازارها تاثیر خواهد داشت. اگر آقای پاول درباره پیشرفت در مهار تورم سخن بگوید جو بازارهای مالی مثبت می شود و قیمت طلا رشد خواهد کرد. ضعف اقتصاد چین سبب افول قیمت فلزات پایه شده است. قیمت ها این هفته کاهش یافته و قیمت هر تن مس و روی به ترتیب 9080 دلار و 2660 دلار است. در این روز همچنین بانک مرکزی ژاپن نشست سیاستگذاری خواهد داشت.

روز پنجشنبه ماه آگوست شروع می شود. در این روز شاخص کایکسین از وضعیت بخش تولید در چین و وضعیت بخش تولید در اقتصاد منطقه یورو، آمریکا و انگلستان در ماه جاری مشخص می شود. همچنین بانک مرکزی انگلستان نشست سیاستگذاری خواهد داشت و وضعیت بازار کار آمریکا در هفته کنونی اعلام می شود. با توجه به انتشار این میزان داده از اقتصادهای بزرگ و برگزاری نشست سیاستگذاری بانک مرکزی انگلستان انتظار می رود نوسان شاخص های مالی، قیمت مواد خام و ارزش ارزهای معتبر زیاد باشد.

روز جمعه مهم ترین گزارش، گزارش وضعیت بازار کار آمریکا در ماه جاری میلادی است. اگر بازار کار سرد شده باشد سرمایه گذاران ریسک بالاتری خواهند پذیرفت زیرا به کاهش نرخ های بهره در آینده نزدیک امیدوار می شوند. در این حالت شاخص های بورس و قیمت مواد خام رشد می کند اما شاخص دلار کاهش خواهد یافت.

هفته پیش رو یک هفته بسیار مهم است و انتظار می رود برخی ابهام ها از میان برود. در یک نظرسنجی پیش بینی شده هفته آینده شاخص دلار رشد خواهد کرد. در حال حاضر رقم شاخص دلار کمی بالاتر از 104 قرار دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24