Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

روند رشد شاخص های مالی ادامه پیدا کرده و داده ها از اقتصاد مثبت است اما سرمایه گذاران در باره برخی مسایل دچار ابهام هستند. البته جو بازار مثبت است در نتیجه تحلیلگران معتقدند رشد شاخص های مالی ادامه پیدا خواهد کرد. در این میان تمرکز بر داده های انبوهی که منتشر می شود ..

یک هفته شلوغ و پرنوسان پیش روست!

بورس24 : هفته گذشته شاخص های مالی در بورس های بزرگ جهان به ویژه بورس آمریکا رشد کردند و در بورس آمریکا دو شاخص استاندارد اند پورز و متوسط صنعتی داوجونز به رکوردهای جدید رسیدند البته میزان رشد شاخص ها چشمگیر نبود زیرا از یک سو اکثر داده ها از شاخص‌های اقتصاد مثبت هستند و این یعنی بانک مرکزی می‌تواند برای کاستن از سیاست‌های حمایتی برنامه‌ریزی کند و از سوی دیگر شیوع دلتا سبب شده ابهام هایی درباره آینده پدید آید. همچنین مشخص نیست مقامات بانک مرکزی چه وقت بر سر زمان محدود کردن سیاست‌های حمایتی توافق خواهند کرد.

هفته پیش یک شاخص اعتماد مصرف کنندگان مربوط به اوایل ماه جاری به 70.2 رسید که ۱۳ درصد پایین‌تر از رقم مربوط به ماه گذشته و پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۱ است. رشد قیمت کالاهای مصرفی و شیوع دلتا دو عامل این کاهش هستند اما داده ها از بازار کار مربوط به دو هفته پیش مثبت بوده است. هفته گذشته یک عامل مهم رشد شاخص های مالی گزارش‌های مثبت از عملکرد شرکت‌های بورسی مربوط به سه ماهه دوم امسال بود. تقریباً ۹۰ درصد شرکت هایی که گزارش عملکرد خود را منتشر کرده‌اند نسبت به پیش‌بینی ها وضعیت بهتری داشته اند.

به رغم شیوع دلتا و نگرانی هایی که درباره محدود شدن برنامه های حمایتی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد هفته پیش توجه سرمایه‌گذاران به سهام شرکت‌هایی معطوف بود که از رونق در اقتصاد سود می‌برند. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران درباره آینده خوشبین هستند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد روند رشد شاخص های مالی ادامه پیدا خواهد کرد. در حال حاضر مسیری که در آینده بانک مرکزی آمریکا طی می‌کند، شیوع دلتا و داده ها از اقتصاد سه عامل مهمی هستند که بر بورس تاثیر می گذارند. درباره هر سه عامل ابهام‌هایی وجود دارد و تنها با گذشت زمان این ابهام‌ها رفع خواهد شد.

بانک مرکزی آمریکا همچنان معتقد است تورم بالای کنونی زودگذر است و ضروری نیست برنامه‌های حمایتی محدود شود. برخی اقتصاددان ها نیز چنین دیدگاهی دارند اما عده ای نیز معتقدند که بانک مرکزی باید هرچه زودتر محدود کردن برنامه‌های حمایتی را شروع کند تا در آینده غافلگیر نشود. داده ها از اقتصاد مثبت هستند و به احتمال زیاد این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد زیرا واکسیناسیون علیه کرونا با سرعت در حال انجام است و بازگشایی اقتصاد ادامه پیدا خواهد کرد. اما از اوایل سال آینده به احتمال زیاد از خرید اوراق قرضه کاسته خواهد شد و سال ۲۰۲۳ نرخ‌های بهره به تدریج بالا برده می شود.

تاکید رئیس بانک مرکزی آمریکا بر تداوم اجرای سیاست‌های حمایتی سبب شده از نگرانی سرمایه‌گذاران کاسته شود بنابراین جو بازارهای مالی مثبت است. از سوی دیگر شیوع دلتا، همزمان با افزایش میزان واکسیناسیون، مهار خواهد شد و این عامل نیز به رونق بازارهای مالی کمک می‌کند. در حال حاضر مقامات بانک مرکزی آمریکا درباره زمان آغاز محدود کردن برنامه‌های حمایتی اختلاف نظر دارند و سرمایه‌گذاران منتظر هستند تا ابهام ها در این زمینه رفع شود.

هفته پیش رو یک هفته مهم است زیرا بر مبنای داده‌هایی که از اقتصادهای بزرگ منتشر می‌شود و گزارش نشست اخیر کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت برخی ابهام ها درباره وضعیت کنونی رفع خواهد شد.

هفته پیش رو

روز دوشنبه چهار گزارش مهم از اقتصاد چین منتشر می‌شود: شاخص قیمت مسکن، سرمایه‌گذاری ثابت، تغییرات تولید صنعتی و تغییرات خرده‌فروشی. محتوای این گزارش‌ها بر بازار مواد خام اثر خواهد گذاشت. روز سه شنبه وضعیت بازار کار در منطقه یورو و نرخ رشد اقتصاد این منطقه در سه ماهه دوم سال جاری منتشر می‌شود و در آمریکا تغییرات خرده‌فروشی در ماه گذشته اعلام خواهد شد. این داده ها بسیار اثرگذار هستند زیرا وضعیت مصرف را مشخص می‌کنند و بر مبنای آنها می‌توان فهمید نرخ تورم در آینده به چه شکل خواهد بود. در این روز همچنین تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته قبل اعلام می شود.

روز چهارشنبه تعداد زیادی گزارش از اقتصاد انگلستان منتشر می‌شود و در منطقه یورو نرخ تورم اعلام خواهد شد. همانطور که بیان شد در این روز گزارش نشست اخیر کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا منتشر می‌شود و در آن مشخص خواهد شد دیدگاه اعضای این کمیته درباره وضعیت اقتصاد و زمان مناسب برای تغییر برنامه های حمایتی چیست. انتظار می رود در این روز نوسان ارزش دلار و شاخص های بورس زیاد باشد.

روز پنجشنبه مهم ترین گزارش، گزارش وزارت کار آمریکا درباره وضعیت بازار کار این کشور در هفته گذشته است. این گزارش نیز مهم است زیرا وضعیت بازار کار یک معیار برای تصمیم‌گیری‌های بانک مرکزی است. روز جمعه نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی چین برگزار خواهد شد و در انگلستان وضعیت خرده‌فروشی مشخص می‌شود.

با توجه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو، این هفته سرمایه‌گذاران باید در بسیاری از موضوع‌ها تمرکز کنند. اخبار مربوط به شیوع کرونا نیز بر رفتار آنها موثر است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24