Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

با سرزمین جلگه های آسمانی بیشتر آشنا شوید سرمایه‌گذاری شرکت کاما (سهامی عام) در سهام شرکت سرزمین جلگه های آسمانی (با مسئولیت محدود) مربوط به محدوده معدنی، معروف به صاحب دیوان در کمربند جهانی مس (آندزیتی آلپ – هیمالیا) و درون کانی سازی آذربایجان - قفقاز و بین شهرستان های اهر و مشکین شهر واقع شده است. سهام این شرکت در سال ١٣٩۶ خریداری و اکتشافات سیستماتیک در محدوده معدنی فوق آغاز گردید.

این معدن برای «باما» سهمی ١٠٠٠ تومان ارزش افزوده ایجاد می کند

بورس24 : سرمایه‌گذاری شرکت کاما (سهامی عام) در سهام شرکت سرزمین جلگه های آسمانی (با مسئولیت محدود) مربوط به محدوده معدنی، معروف به صاحب دیوان در کمربند جهانی مس (آندزیتی آلپ – هیمالیا) و درون کانی سازی آذربایجان - قفقاز و بین شهرستان های اهر و مشکین شهر واقع شده است. سهام این شرکت در سال 1396 خریداری و اکتشافات سیستماتیک در محدوده معدنی فوق آغاز گردید. سرمایه شرکت فوق طی چند مرحله به 475 میلیارد ریال افزایش یافت و به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق العاده، شرکت برنامه افزایش به 5300 میلیارد ریال را دارد. فعالیت­های اکتشافی شامل؛ زمین شناسی عمومی، نقشه­ های زمین شناسی، پردازش داده ­های ماهواره­ای، نقشه توپوگرافی با پهباد، اکتشاف لیتو ژئوشیمی، رسوب آبراهه­ای و کانه سنگین جمعاً با بیش از 5000 نمونه، عملیات ژئوفیزیکی در بیش از 13 هزار ایستگاه، حفاری اکتشافی تا عمق 1080 متر و بیش از 53 هزار متر حفاری با بیش از 51 هزار مورد لاگ، حفر ترانشه به طول بیش از ده کیلومتر، احداث بیش از 54 کیلومتر جاده دسترسی انجام پذیرفته است.

گزارش اکتشافی جهت اخذ گواهی کشف با استفاده از متخصص ترین و مجرب ترین مشاوران تهیه و به اداره صمت استان اردبیل ارائه گردید و جلسه دفاعیه برگزار شده است. مدارک جهت صدور مجوز به وزارت صمت در تهران ارسال گردیده است. همزمان اقدامات به منظور توسعه اکتشافات و تهیه طرح استخراج معدن در دست اقدام است.

در حوزه بهره ­برداری نیز، پس از مکان یابی محل کارخانه، جواز تاسیس کارخانه تولید کنسانتره مس و مولیبدن در سال 1399 دریافت شده است. سپس جاده و راه­ های دسترسی پس از پرداخت هزینه ­های مرتبط به ادارات دولتی، توسط شرکت ایجاد شده و زمین کارخانه تسطیح گردیده است.

تامین و خرید ماشین آلات معدنی آغاز و تاکنون 12 دستگاه تهیه گردیده است. اخذ مجوزات برق و آب مورد نیاز کارخانه با انتخاب مشاور در حال انجام است.

مهندسی ساخت کارخانه و مذاکرات جهت سفارش­گذاری خرید ماشین آلات معدنی و تجهیزات کارخانه در حال انجام است. پیمانکار عمرانی مقدماتی نیز تعیین گردیده و فعالیت خود را آغاز نموده است.

برآورد مالی پروژه صاحب دیوان

کارخانه در سه فاز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. درحال حاضر فاز پایلوت کارخانه در مرحله نصب بوده که پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال 1400 به بهره برداری برسد. جدول زیر فازهای کارخانه و خوراک ورودی و همچنین زمان برآوری بهره برداری را نشان می‌دهد:

مخارج سرمایه ای صورت گرفته به شرح جدول زیر برآورد می‌شود:

آماده سازی معدن در حال انجام بوده و باطله برداری نیز حین آماده سازی صورت می‌پذیرد. نسبت باطله به ماده معدنی 3 فرض شده است و مس محتوی خاک نیز بر اساس گزارش اکتشافی صورت گرفته 0.4 درصد می‌باشد. عیار کنسانتره مس و مولیبدن تولیدی نیز به ترتیب 20 و 50 درصد خواهد بود.

تولید

مطابق اطلاعات ذکر شده فوق و همچنین زمان بهره برداری هر یک از فازها، مقدار تولید به شرح زیر برآورد می‌گردد:

مفروضات

مفروضات تعیین نرخ فروش به شرح زیر می باشد:

فروش

مطابق مفروضات ذکر شده فوق مقدار و مبلغ فروش به شرح زیر برآورد می‌گردد:

بهای تمام شده

بهای تمام شده شامل هزینه های استخراج و فرآوری، دستمزد و سربار می‌باشد که به شرح زیر برآورد گردیده است:

دستمزد شامل؛ دستمزد 44 نفر در فاز پایلوت، 250 نفر در فاز اول، 700 نفر در فاز دوم و 700 نفر در فاز سوم است که به شرح زیر برآورد می‌گردد:

اقلام سربار ساخت شامل حقوق دولتی، هزینه سوخت، هزینه استهلاک، تعمیر و نگهداری و سایر هزینه ها است که به شرح زیر برآورد گردیده است:

استهلاک به صورت 20 ساله فرض شده است.

سود و زیان برآوردی

مطابق تمامی اطلاعات ذکر شده فوق سود و زیان برآوردی شرکت به صورت زیر خواهد بود. هزینه عمومی و اداری 10 درصد درآمد عملیاتی فرض شده است.

شاخص‌های ارزیابی

محاسبه خالص ارزش فعلی با نرخ تنزیل دلاری 13 درصد (معادل 28 تا 33 درصد ریالی) محاسبه شده است.

جمع بندی

تحلیل فوق براساس اطلاعات منتشر شده در گزارش تفسیری شرکت و قیمت های فعلی در بازارهای جهانی و و اخبار منتشره در خصوص ظرفیت ساخت کارخانه فرآوری آن است. حجم تولید کنسانتره این شرکت حدود سی درصد ملی مس برآورد می­گردد.

سهم باما از خالص ارزش فعلی 400 میلیون دلار است که با لحاظ دلار 25 هزار تومان و سرمایه فعلی، به ازای هر سهم 1000 تومان برآورد می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • Mojtaba Karimi
    Mojtaba Karimi

    سلام عرض ادب
    لطفا روش محاسبه سود این گزارش رو بر اساس عیار معدن در صورت امکان برای بنده بنویسید.
    ظاهرا با این عیار معدن سود محاسبه شده در گزارش بیشتر از ۸۰ درصد با مقدار واقعی استحصال مغایرت دارد.

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24