Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در چند هفته اخیر قیمت طلا افزایش یافته و حالا برخی تحلیلگران پیش بینی کرده اند که قیمت ها در هفته پیش رو از ١٩٠٠ دلار عبور خواهد کرد. در دوران رونق بازار، این گونه پیش بینی های خوشبییانه مطرح می شود و کمی بعد ممکن است شرایط کاملا تغییر کند. برای تصمیم گیری ..

دوران طلایی بازار فلز زرد فرارسیده است؟ توصیه کارشناسان چیست؟

بورس24 : هفته گذشته قیمت طلا عملکرد مثبت داشت و روز جمعه در پایان معاملات، قیمت هر اونس فلز زرد در سطح ۱۸۸۰ دلار قرار گرفت. در دو ماه گذشته عملکرد بازار طلا مثبت بوده و در حال حاضر قیمت طلا در نزدیکی ارقام مربوط به ابتدای سال جاری قرار دارد. در نظرسنجی این هفته کیتکو هر دو گروه تحلیلگران و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند در هفته پیش‌رو نیز قیمت طلا افزایش خواهد یافت. هفته قبل عملکرد شاخص دلار منفی بود و این یک عامل رشد قیمت طلاست. داده های مثبت از شاخص های اقتصادی در آمریکا بر بازار طلا فشار وارد می‌کند زیرا بانک مرکزی بر مبنای این داده ها درباره برنامه‌های حمایتی تصمیم می‌گیرد.

روز چهارشنبه هفته قبل گزارش نشست اخیر کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا منتشر شد و در آن آمده بود برخی مقامات بانک مرکزی برای کاستن از میزان خرید اوراق قرضه آماده هستند. در دو ماه اخیر شاخص دلار بیش از ۳ واحد کاهش یافته و به محدوده ۹۰ رسیده است و نیز نرخ بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه پایین آمده زیرا به نظر می رسد بانک مرکزی قصد ندارد برنامه های حمایتی را در آینده نزدیک محدود کند. کاهش نرخ بازده، هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می دهد و این یک عامل حمایت کننده برای بازار طلاست.

در زیر نمودار تغییرات نرخ بازده اوراق 10 ساله خزانه در آمریکا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

تحلیلگر بانک اچ اس بی سی معتقد است سطح مقاومت قیمت طلا رقم 1900 دلار است. صرفنظر از کاهش ارزش دلار که به رشد قیمت طلا کمک کرده، خروج سرمایه گذاران از بازار ارزهای دیجیتال یک عامل مهم رونق بازار طلاست. در نظرسنجی قبلی کیتکو تحلیلگران پیش بینی کرده بودند قیمت ها به بالاتر از ۱۸۵۰ دلار که متوسط متحرک ۲۰۰ روزه قیمت‌هاست افزایش خواهد یافت. هفته قبل این پیش‌بینی تحقق پیدا کرد و حالا این باور وجود دارد که این هفته قیمت ها به بالاتر از ۱۹۰۰ دلار خواهد رسید. از یک سو تردیدی وجود ندارد که نرخ تورم بالا خواهد رفت و از سوی دیگر بانک مرکزی آمریکا قصد ندارد برنامه‌های حمایتی را محدود کند. همچنین آشوب در بازار ارزهای دیجیتال از جذابیت آنها کاسته و برنامه‌های بزرگ برای توسعه زیرساخت ها در آمریکا به زودی تصویب خواهد شد. این عوامل در کنار احتمال کاهش شاخص دلار در هفته پیش رو سبب شده افق بازار ‌طلا مثبت ارزیابی شود البته اگر شاخص دلار یا قیمت ارزهای دیجیتال رشد کند یا خبری منتشر شود که درباره افق این بازار امیدهایی پدید آید بازار طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت.

برخی تحلیلگران معتقدند جو بازار طلا مثبت است به همین دلیل هر گونه کاهش در قیمت ها فرصت خرید محسوب می شود. عده ای نیز می گویند در سه هفته اخیر رشد قیمت‌ها قابل ملاحظه بوده و به همین دلیل لازم است مدتی قیمت‌ها تثبیت شوند. همچنین ضروری است شرایط بازار و عوامل موثر بر قیمت ها ارزیابی شود. در دوره هایی که تحولات به سرعت رخ می‌دهند ثبات بازار کم می‌شود و حرکت قیمت ها ممکن است در جهت مثبت یا منفی باشد بنابراین سرمایه‌گذاران مدتی را صرف بررسی شرایط خواهند کرد.

در هفته پیش‌رو مجموعه ای از داده ها از اقتصاد آمریکا منتشر می‌شود که بر ارزش دلار و قیمت طلا اثر خواهند گذاشت. گزارش ها از درآمد و مصرف شخصی در آمریکا، نرخ رشد اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست امسال و وضعیت بازار کار در هفته قبل مهم ترین گزارش ها هستند. اثری که این گزارش ها بر ارزش دلار دارد بسیار مهم است زیرا قیمت طلا به تغییرات شاخص دلار حساس است. افت این شاخص در هفته های اخیر سبب شده رشد آن در سال جاری از میان برود. اگر روند کاهش شاخص دلار ادامه پیدا کند احتمال رشد قیمت طلا بیشتر می شود. روز جمعه در پایان معاملات قیمت نقره، پلاتین و پالادیوم به ترتیب در سطح 27.6 دلار، 1175 دلار و 2780 دلار قرار گرفت.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24