Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نوشتاری از علی احمدیان رئیس هیات مدیره ذوب آهن ٨٠ درصد نیاز مردم شامل نان ، سیب زمینی ، پیاز ، گوجه ، تخم مرغ ، روغن نباتی ، شیر و ماست را ول کرده اید و به فولاد چسبیده اید؟ مگر نقش مس ، آلومینیم ، سیمان ، چوب ، کاشی و سرامیک ، محصولات پایه نفتی و پتروشیمی در زندگی مردم کمتر از فولاد است و یا کمتر گران شده اند !! چه در حوزه مسکن ، حمل و نقل حتی لوازم منزل ؟ چگونه است که سوزن دولت فقط روی این یک قلم گیر کرده است ؟

مردم آرزو دارند میلگرد در خانه داشته باشند!؟

علی احمدیان

۱- حتما قاعده ۲۰-۸۰ معروف به اصل پارتو را می دانید.با این پیش فرض ۸۰ درصد نیازهای مصرفی و ضروری زندگی از محل ۲۰ درصد اقلام موجود تامین می شود . یا وقتی دولت به هر دلیل قادر به حل همه مشکلات و نیازهای مردم نیست باید توجه خود را به ۲۰ درصد از نیازهای زندگی که ۸۰ درصد دغدغه مردم است معطوف نموده و بقیه را به خودشان واگذارد.

۲- در شرایط حاضر و با یک نظرسنجی ساده پیرامون خودمان به سادگی درمی یابیم که ۸۰ درصد مسائل و نیازهای ۸۰ درصد خانوار ایرانی حول قوت روزانه و بهداشت و درمان متمرکز است و در هر دو مورد ۸۰ درصد نیازها با اقلام محدودی (۲۰ درصد اقلام) رفع می شود.

۳- به عنوان مثال در حوزه تغذیه ۸۰ درصد نیاز ۸۰ درصد مردم به تامین مناسب نان ، سیب زمینی ، پیاز ، گوجه ، تخم مرغ ، روغن نباتی ، شیر و ماست مربوط است . در حوزه بهداشت ودرمان هم همینطور است.

۴- طی دهه های اخیر در هر زمینه ای که حکومت قصد نظارت ، کنترل و مقابله با یک پدیده نا هنجار اقتصادی یا اجتماعی داشته در برابر هزینه و توانی که مصرف کرده ناموفق بوده است مثلا در کنترل قیمت ، مبارزه با قاچاق ، مبارزه با مواد مخدر و ... زیرا اولا قاعده ۸۰-۲۰ را نادیده گرفته و ثانیا سراغ معلول ها رفته است . چرا با این همه تجربه باز هم به مردم آدرس غلط می دهیم.

۵- طی ماه ها و هفته های اخیر موضوع قیمت فولاد با پوشش دفاع از حقوق مردم و مصرف کنندگان به چالش بزرگی در حوزه قانون گذاری ، سیاست گذاری و تولید تبدیل شده و گویا این موضوع ۸۰ درصد مشکل مردم است!

۶- مگر نقش مس ، آلومینیم ، سیمان ، چوب ، کاشی و سرامیک ، محصولات پایه نفتی و پتروشیمی در زندگی مردم کمتر از فولاد است و یا کمتر گران شده اند !! چه در حوزه مسکن ، حمل و نقل حتی لوازم منزل ؟ چگونه است که سوزن دولت فقط روی این یک قلم گیر کرده است ؟

۷- والله مردم دایه دلسوزتر از مادر نمی خواهند . دولتمردان و قوای دیگر با هرآنچه در کف دارند به اولویت زندگی مردم بپردازند . قیمت ۲۰ درصد اقلام ضروری که دغدغه قاطبه مردم (۸۰ درصد) است و متاسفانه در سکوت و به صورت جهشی و روزانه افزایش می یابد را کنترل کنید و بقیه را به تولید کننده و مصرف کننده و قواعد بازار واگذارید و از اهرم های بازرگانی شبیه عوارض و تعرفه استفاده کنید. مگر کالایی که دوبرابر نیاز کشور تولید دارد و قابل قاچاق کردن هم نیست احتیاج به این همه قیل و قال دارد ؟ رهایش کنید مطمئن باشید وضع مردم به مراتب بهتر خواهد بود . مردم دایه دلسوزتر از مادر نمیخواهند.در دعوایی که سر لحاف ملا دارید از مردم مایه نگذارید و اگر هم می خواهید افکار مردم را از مشکلات اصلی دور کنید ، این جماعت کلاه سرش نمی رود.

رئیس هیات مدیره ذوب آهن

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24